Beveik pusė lietuvių renkasi savitarnos kasas — DI testai

Beveik pusė lietuvių renkasi savitarnos kasas — DI testai

Andrius Janulevičiūtė Andrius Janulevičiūtė + Komentarai

3 Minutės

Nauja apklausa, atlikta technologijų bendrovei StrongPoint, rodo, kad Lietuvos pirkėjai vis dažniau renkasi savitarnos kasas. 49 proc. respondentų nurodė, kad renkasi savitarną, o 61 proc. mano, kad apsipirkimas jose užima mažiau laiko nei prie tradicinių kasų. Tai atspindi sparčiai augančius vartotojų lūkesčius Lietuvos rinkoje, kur greitis ir patogumas tampa prioritetu tiek Vilniuje, tiek Kaune ir kituose miestuose.

Amžiaus patvirtinimas kaip svarbiausia kliūtis

Vis dėlto tyrimas atskleidė ir reikšmingas problemas. Pirkėjai dažnai susiduria su situacija, kai reikia kviesti parduotuvės darbuotoją norint nusipirkti alkoholį arba tabaką — šią problemą nurodė 46 proc. apklaustųjų. Tai stabdo sklandų savitarnos kasų veikimą ir išryškina poreikį automatizuotoms amžiaus patvirtinimo priemonėms.

DI kaip sprendimas

Vienas iš testuojamų sprendimų Lietuvoje yra dirbtiniu intelektu paremta amžiaus atpažinimo sistema. Pilotinis projektas prekybos tinkle IKI Vilniuje rodo, kad DI gali sutrumpinti amžiaus patikrinimo laiką nuo maždaug 30 sekundžių iki mažiau nei 10 sekundžių. Tokia automatika ne tik pagerina pirkėjų patirtį, bet ir leidžia darbuotojams skirti daugiau laiko klientų aptarnavimui bei parduotuvės operacijoms.

Technologinės ypatybės ir integracija

Modernios DI sistemos savitarnos kasose paprastai apima realaus laiko veido analizę, liveness kontrolę, privatumą užtikrinančią duomenų apdorojimo architektūrą (dažnai atliktą edge computing sprendimais) ir integraciją su kasos programine įranga. Lietuvos rinkai svarbu, kad sprendimai palaikytų lietuvių kalbą, atitiktų GDPR reikalavimus ir būtų suderinti su vietinėmis teisinėmis nuostatomis dėl alkoholio ir tabako pardavimo.

Vartotojų įpročiai ir demografinės tendencijos

Tyrimas taip pat parodė skirtumus pagal amžių ir gyvenamąją vietą: jaunesni ir didmiesčiuose gyvenantys lietuviai dažniau renkasi technologines naujoves, o vyresni arba regionuose gyvenantys pirkėjai dažniau teikia pirmenybę tradicinei kasei ir tiesioginiam kontaktui. Vis dėlto bendra kryptis Lietuvos rinkoje yra aiški – vis daugiau pirkėjų palankiai žiūri į automatizaciją, robotizaciją ir DI sprendimus mažmeninės prekybos sektoriuje.

Privalumai verslui ir vartotojams

Automatizuotos amžiaus patvirtinimo ir savitarnos kasų technologijos pasižymi keliomis naudos sritimis: trumpesnėms eilėms, mažesnėms darbo sąnaudoms, greitesnei apyvartai ir geresnei vartotojo patirčiai. Verslams Lietuvoje tai reiškia efektyvesnį personalo paskirstymą, mažesnį administracinį krūvį ir galimybę diegti pažangesnes savitarnos paslaugas tiek Vilniuje, tiek regionuose.

Palyginimas su globaliais trendais

Globaliai panašios tendencijos matomos JAV ir Europoje: automatizuotas amžiaus patvirtinimas ir be sustojimo išėjimo sprendimai (frictionless checkout) sparčiai populiarėja. Lietuvos rinka adaptuoja šiuos sprendimus su vietos ypatumais – lietuviška kalba, teisinė atitiktis ir dėmesys duomenų apsaugai.

Išvados ir ateities perspektyvos

Savitarnos kasos Lietuvoje jau nebėra eksperimentas, o vienas iš naujų standartų mažmeninėje prekyboje. DI sprendimų diegimas, ypač amžiaus patvirtinimui, turi aiškų potencialą pašalinti esmines kliūtis ir pagerinti pirkėjų patirtį. Reprezentatyvi apklausa vyko 2025-07-14—2025-07-28, joje dalyvavo 1002 Lietuvos gyventojai, 18–74 m., atsakingi už maisto ir buities prekių pirkimą. Tyrimo paklaida iki 3,1 proc.

Lietuvos verslams verta sekti pilotinius projektus Vilniuje ir Kaune bei vertinti DI sprendimus, kurie padeda mažinti trikdžius, gerina konversiją ir didina klientų pasitenkinimą.

Šaltinis: 77

„Man patinka gilintis į detales. Tiek vertindama naują įrenginį, tiek kurdama mokomuosius straipsnius, stengiuosi rašyti paprastai, bet išsamiai.“

Palikite komentarą

Komentarai