Tyrimas: Lietuvos keliautojai vis dažniau planuoja keliones su DI – ko nori vartotojai nuo viešbučių ir kelionių paslaugų

Tyrimas: Lietuvos keliautojai vis dažniau planuoja keliones su DI – ko nori vartotojai nuo viešbučių ir kelionių paslaugų

0 Komentarai Austėja Kavaliauskaitė

4 Minutės

DI augimas kelionių sektoriuje: pagrindinės tendencijos

Dirbtinis intelektas (DI) ir kitos pažangios skaitmeninės technologijos sparčiai keičia kelionių ir viešbučių industriją. Nauja finansinių technologijų platformos „Adyen“ apklausa rodo, kad per pastaruosius 12 mėnesių maždaug trečdalis Lietuvos gyventojų bent kartą panaudojo DI įrankius planuodami keliones. Respondentai pabrėžė greitį, personalizaciją ir problemų sprendimo galimybes kaip pagrindinius DI privalumus.

Kelionių paieška ir planavimas – greičiau ir tikslingiau

Apklausoje 71 % DI naudojusių žmonių nurodė, kad per DI gautos rekomendacijos ir informacija yra greitesnės bei labiau pritaikytos nei tradiciniai kanalai. Beveik du trečdaliai teigė, kad DI padėjo spręsti kelionės metu iškilusias problemas – nuo maršruto korekcijų iki greito informaciją apie perdėtą bagažą ar vietinius transporto pokyčius.

Produktų ypatybės ir naudotojo patirtis

Šiuolaikiniai kelionių planavimo įrankiai, naudodami DI ir mašininio mokymosi algoritmus, pasiūlo funkcijas, kurios itina svarbios tiek vartotojams, tiek verslui:

  • Personalizuotos rekomendacijos pagal kelionės tikslus, biudžetą ir ankstesnę elgseną;
  • Greitos paieškos ir filtravimo galimybės (pvz., skrydžių, viešbučių ir veiklų optimizavimas);
  • Chatbot‘ai ir virtualūs asistentai, skirti atsakyti į dažniausius klausimus 24/7;
  • Integruoti skaitmeniniai mokėjimai ir vietiniai mokėjimo sprendimai, užtikrinantys sklandų atsiskaitymą.

Vartotojų lūkesčiai: savitarnos kioskai, VR ir bekontaktės technologijos

Tyrimas taip pat atkreipė dėmesį į platesnį skaitmeninių sprendimų poreikį: beveik trečdalis respondentų norėtų viešbučiuose naudoti savitarnos kioskų registracijai ir išsiregistravimui. Be to, ~29 % norėtų virtualios realybės (VR) funkcijų, leidžiančių detaliai apžiūrėti kambarius ir viešbučių erdves prieš užsakant.

Bekontaktinės technologijos – mobilusis įsiregistravimas, skaitmeniniai raktai ir programėlėmis valdomos paslaugos – taip pat laikomos svarbiais elementais sklandžiai viešnagei. Tokios naujovės leidžia sutrumpinti laukimo laiką ir padidinti komfortą, ypač postpandeminėje aplinkoje.

Panašumai ir palyginimai su kitomis pramonės šakomis

Panašius automatinio išdavimo ir grąžinimo modelius jau naudoja automobilių nuomos bendrovės (pvz., raktų automatai). Viešbučių sektorius tokios technologijos gali padaryti panašiai efektyvų ir mažiau darbo reikalaujantį – lyginant sprendimų funkcijų rinkinį, DI ir savitarnos kioskai suteikia didesnį proceso automatizacijos laipsnį nei tradicinė registratūra.

Mokėjimai, saugumas ir reputacija – svarbiausi sprendimų veiksniai

Net ir priimant DI sprendimus, Lietuvos vartotojai išlieka atsargūs. 43 % apklaustųjų pabrėžė, kad greiti ir patikimi mokėjimai yra kritiški. Be to, 29 % jaučia nerimą dėl sukčiavimo rizikos atliekant pervedimus, o 39 % vengia išsaugoti mokėjimo informaciją svetainėse ar programėlėse.

Šis duomenų saugumo ir reputacijos aspektas reiškia, kad kelionių ir apgyvendinimo paslaugų tiekėjai turi integruoti ne tik pažangius DI sprendimus, bet ir stiprias saugumo priemones bei lokalius patikimus mokėjimo metodus, kad sukurtų pasitikėjimą.

Privalumai verslui ir rinkos reikšmė

Įmonėms, kurios investuoja į DI, virtualią realybę, bekontaktes paslaugas ir saugius mokėjimus, atsiveria keli aiškūs privalumai:

  • Padidintas rezervacijų konvertavimas dėl geresnės klientų patirties ir personalizacijos;
  • Sumažintos operacinės išlaidos automatizuojant registraciją ir klientų aptarnavimą;
  • Galimybė kurti naujus paslaugų produktus (pvz., VR kambarių apžiūros, dinamiškas kainodaros modeliavimas per DI);
  • Konkurencinis pranašumas per greitus ir saugius mokėjimus bei gerą reputaciją.

Praktiniai naudojimo atvejai

Pavyzdžiui, viešbutis gali įdiegti DI pagrįstą rekomendacijų variklį, kuris siūlo papildomas paslaugas pagal atvykimo laiką ir klientų profilį. Kitas scenarijus – integruotos platformos, kuriose viena programėlė leidžia rasti skrydį, rezervuoti viešbutį, apmokėti kelionę saugiu būdu ir gauti localizuotus pasiūlymus realiu laiku.

Išvados

Lietuvos keliautojai vis aktyviau priima DI ir skaitmeninius sprendimus, tačiau kartu reikalauja patikimumo ir duomenų saugumo. Verslams svarbu derinti technologinę inovaciją su skaidrumu – tik taip įmanoma pasiekti aukštą vartotojų pasitenkinimą ir tvarų augimą rinkoje.

Šaltinis: elektronika

„Technologijos visada mane žavėjo – nuo išmaniųjų telefonų iki dirbtinio intelekto proveržių. Džiaugiuosi galėdama dalintis naujienomis su jumis kiekvieną dieną.“

Komentarai

Palikite komentarą