GameMT EX5 — biudžetinis Android žaidimų įrenginys

GameMT EX5 — biudžetinis Android žaidimų įrenginys

Austėja Kavaliauskaitė Austėja Kavaliauskaitė . 2 Komentarai

8 Minutės

GameMT pristatė EX5 anonsą — biudžetinį Android rankinį įrenginį, kuris skolinasi PlayStation Vita siluetą ir prideda kelis netikėtus sprendimus. Anonsas, paskelbtas Roybeila YouTube kanale, akcentuoja 5 colių 1080p ekraną, MediaTek komponentus ir originalų mechaninį reguliatorių, leidžiantį akimirksniu perjungti našumo profilius.

Po gaubtu EX5 naudoja 12 nm MediaTek Helio G81 platformą, kuri jungia du Cortex-A75 ir šešis Cortex-A55 branduolius su Mali-G52 MP2 grafikos valdikliu. GameMT derina šį lustą su 4 GB RAM ir 64 GB vidinės atminties, taip pat siūlo microSD lizdą išplėtimui. Ryšio galimybės apima dviejų juostų Wi-Fi 5, o 5 colių IPS ekranas palaiko 1920x1080 raišką — pakankamai aukštą pikselių tankį tokioje prieinamumo klasėje.

PS Vita siluetas su posūkiu: našumo reguliatorius

Valdymo išdėstymas atrodo pažįstamas: kryžminė D-pad kryptinė svirtis, veidinės A/B/X/Y mygtukai, peties mygtukai (shoulder triggers) ir vienas nykščio valdiklis kairėje. Vietoje antro dešinio nykščio valdiklio GameMT įdiegė mechaninį jungiklį, kuris perjungia tris našumo profilius — Performance, Balanced ir „Pwrsave-Auto“. Tai nedidelis, tačiau praktiškas techninis akcentas, leidžiantis greitai reguliuoti termiką ir akumuliatoriaus naudojimą be gilimosi į programinės įrangos meniu.

Programiškai EX5 veikia Android platformoje ir, pagal anonsą, palaiko debesų žaidimus (cloud gaming), gimtąsias Android žaidimų programas bei populiarius emuliacijos priekius, tokius kaip ES-DE ir Pegasus. Tai leidžia įrenginį naudoti tiek kaip nešiojamą skaitmeninę parduotuvę, tiek kaip retro emuliacijos stotelę senesniems konsolių žaidimams.

  • Ekranas: 5 colių IPS LCD, 1920×1080
  • Procesorius ir lustas: MediaTek Helio G81 (12 nm)
  • Atmintis ir saugykla: 4 GB RAM, 64 GB vidinės + microSD lizdas
  • Grafika: Mali-G52 MP2
  • Ryšys: dviejų juostų Wi-Fi 5 (2.4 GHz / 5 GHz)
  • Valdymas: D-pad, veidinės mygtukai, peties mygtukai, vienas kairinis nykščio valdiklis, našumo reguliatorius
  • OS: Android su debesų žaidimų ir emuliacijos palaikymu
  • Spalvos: balta, juoda, tamsiai mėlyna

GameMT dar nepaskelbė kainos ar tikslios išleidimo datos, nurodydama tik, kad EX5 „greitai pasirodys“. Entuziastams, stebintiems rankinių konsolių rinką, tai dar vienas prieinamas pasirinkimas, pabrėžiantis retro estetiką ir lanksčius našumo režimus.

Susijusiose žiniose Ayaneo neseniai pristatė Pocket DMG Silver Limited Edition su Snapdragon G3x Gen 2, taip pat atskleidė Pocket Vert modelį su 3,5 colių LTPS LCD, dviem režimais veikiančiu slepiančiu touchpadu ir 6000 mAh akumuliatoriumi — tai priminimas, kad konkurencija kompaktiškos žaidimų įrangos srityje intensyvėja.

Techninė analizė: kas slypi už EX5 specifikacijų

Nors EX5 pozicionuojamas kaip biudžetinis nešiojamas žaidimų įrenginys, jo aparatinės ir programinės įrangos sprendimai rodo aiškų kompromisą tarp kainos, energijos sąnaudų ir suderinamumo. MediaTek Helio G81 yra 12 nm gamybos proceso lustas, skirtas mobiliesiems įrenginiams ir žaidimams vidutinės klasės. Du Cortex-A75 branduoliai užtikrina viengubą arba ribotą daugiafunkcinį našumą, o šeši Cortex-A55 branduoliai optimizuoja fono užduotis bei energijos vartojimą. Mali-G52 MP2 grafika yra pajėgi įvykdyti daugelį 2D ir lengvų 3D žaidimų, taip pat emuliuoti senesnes konsoles su mažu arba vidutiniu grafikos reikalavimu.

Procesoriaus ir vaizdo posistemio charakteristikos

Helio G81 dažnai sutinkamas vidutinės klasės išmaniuosiuose telefonuose, kur jo santykis tarp našumo ir kainos yra priimtinas. EX5 integracija leidžia žaisti Android žaidimus sklandžiai prie mažesnių grafikos nustatymų, taip pat paleisti emuliatorių sluoksnius — pvz., SNES, GBA, PS1 ar net kai kuriuos ribotus PSP arba N64 pavadinimus, priklausomai nuo emuliatoriaus optimizacijos. Mali-G52 MP2, nors nėra lygiavertis aukštesnių klasių vaizdo posistemiams, puikiai veikia su 1080p ekranu, jei taikomai žaidimų grafikai sumažinami nustatymai.

Atmintis ir saugyla — ribojimai ir sprendimai

4 GB RAM šiuolaikiniams Android žaidimams yra ribota talpa, ypač jei planuojate multitasking ar sudėtingesnes emuliavimo konfigūracijas. Tačiau 64 GB vidinės atminties su microSD palaikymu suteikia galimybę išplėsti saugyklą paprastai, kas yra svarbu žaidimų kolekcijoms ir ROM rinkiniams. Svarbu pažymėti, kad daugumos emuliatorių našumas priklauso ne tik nuo procesoriaus ir GPU, bet ir nuo atminties prieigos greičio — microSD kortelės greitis gali turėti įtakos įkrovimo laikui ir kelių žaidimų perkėlimui.

Dizainas, ergonomika ir valdymas

EX5 dizainas akivaizdžiai inspiruotas PlayStation Vita siluetu, kas suteikia privalumų ergonomikoje: žaidimų valdymo išdėstymas yra pažįstamas daugeliui vartotojų, o formos pritaikytos ilgalaikiam laikymui rankose. Mechaninis našumo jungiklis yra unikalus papildymas — jis leidžia greitai perjungti profilius be programinės įrangos intervencijos, kas itin naudinga kintant apkrovai ar siekiant išsaugoti akumuliatoriaus veikimo laiką.

Valdymo elementų kokybė

Nors anonso medžiaga neatskleidė tikslios mygtukų kokybės ar analogo reguliavimo tikslumo, pažymėtina, kad vienas nykščio analogas vietoje dviejų gali riboti komfortą žaidžiant titulus, kurie optimizuoti dviem analogo svirtimis. Visgi daugumai retro ir Android žaidimų toks sprendimas bus pakankamas. Peties mygtukai ir kryžminė D-pad, jei pagaminti kokybiškai, gali suteikti gerą kontrolės pojūtį retro žaidimams ir platformeriams.

Programinė įranga, emuliacija ir debesų žaidimai

Android pagrindas suteikia EX5 didelį lankstumą: pritaikomas prie plačios žaidimų bibliotekos per Google Play ar alternatyvias parduotuves, palaiko populiarius emuliatorius ir susijusius front-end sprendimus (pvz., ES-DE, Pegasus), bei leidžia prisijungti prie debesų žaidimų paslaugų. Debesų žaidimų palaikymas reiškia, kad net ir riboto aparatinio pajėgumo įrenginys gali leisti aukštos kokybės žaidimus, transliuojamus iš nuotolinių serverių, jei tik yra stabilus ir greitas tinklo ryšys.

Emuliacijos ribos ir galimybės

Emuliacijos kokybė priklausys nuo optimizacijos lygio ir emuliatoriaus suderinamumo su Helio G81 bei Mali-G52. Tolinės konsolės, tokios kaip SNES, NES, GBA ar PS1, turėtų veikti puikiai, o PSP ar Dreamcast emuliacija gali reikalauti vidutinių grafikos nustatymų ir tam tikro optimizavimo. Sudėtingesnėms sistemoms, pavyzdžiui, PS2 ar GameCube, tikėtina, reikės stipresnio lustinio paketo, todėl EX5 nebus idealus sprendimas tokiems emuliavimo poreikiams.

Ryšys, ekranas ir multimedija

5 colių IPS LCD su 1920×1080 raiška suteikia aštrų ir detalų vaizdą — ypač pastebimą mažesniame ekrane. IPS technologija užtikrina geresnį spalvų atkūrimą ir platesnius žiūrėjimo kampus, kas praverčia žaidžiant keliese ar keičiant laikymo pozicijas. Dviejų juostų Wi-Fi 5 suteikia pakankamą pralaidumą daugeliui debesų žaidimų ir internetinių paslaugų, tačiau privalumas būtų Wi-Fi 6 palaikymas — ypač ateities proof sprendimui ir mažesnei vėlinčiai debesų žaidimuose.

Akumuliatorius ir terminis valdymas

Oficialūs akumuliatoriaus parametrai anonsuose nebuvo pateikti, todėl akumuliatoriaus veikimo laikas priklausys nuo konkrečių programos ir naudotojo scenarijų. Našumo profilį perjungiant į „Pwrsave-Auto“, galima tikėtis ilgesnio veikimo laiko, tačiau žaidimų grafikos kokybė ir kadrų dažnis sumažės. Terminis valdymas ir įrenginio aušinimas taip pat bus svarbūs aspektai — mažesni lustai, kaip Helio G81, generuoja mažiau šilumos nei aukštesnės klasės SoC, tačiau intensyvus žaidimas ir aukštas kadrų per sekundę gali padidinti temperatūrą.

Konkurencinė padėtis ir rinkos kontekstas

EX5 įeina į sparčiai besiplečiančią nešiojamų žaidimų konsolių rinką, kurioje veikia tiek brangesni, tiek labiau prieinami žaidimų įrenginiai. Palyginus su Ayaneo Pocket serija ar aukštesnės klasės įrenginiais, EX5 išsiskiria paprastesnėmis aparatinėmis charakteristikomis ir orientacija į retro-emuliaciją bei debesų žaidimus. Tai gali traukti pirkėjus, ieškančius pigesnio alternatyvos su Android ekosistema ir paprastu našumo valdymu per fizinį jungiklį.

Kas gali rinktis EX5?

Tinkamiausi vartotojai būtų retro žaidimų entuziastai, Android žaidimų mėgėjai, kurie nereikalauja aukštos klasės grafikos, ir vartotojai, norintys pigesnio įrenginio debesų žaidimams. EX5 taip pat patrauklus tiems, kurie vertina ergonomišką dizainą primenantį PS Vita ir pageidauja paprasto, greito našumo perjungimo be giluminio konfigūravimo.

Išvados ir ko laukti

GameMT EX5 atrodo kaip prasmingas papildymas nešiojamų žaidimų rinkai: jis jungia pažįstamą formą su praktiškais funkcionalumais, tokiomis kaip našumo reguliatorius ir microSD palaikymas. Nors aparatūros apribojimai — 4 GB RAM ir Helio G81 — neleis jam konkuruoti su brangesniais modeliais, EX5 siūlo gerą balansą tarp kainos, dizaino ir funkcionalumo tiems, kurie ieško prieinamo Android rankinio žaidimų įrenginio su emuliacijos ir debesų žaidimų galimybėmis. Stebint rinkos reakciją, bus įdomu matyti kainodarą, baterijos gyvavimo laiką ir programinės įrangos palaikymo lygį, kurie galiausiai nulems, ar EX5 taps populiariu pasirinkimu tarp žaidėjų.

Šaltinis: gizmochina

„Technologijos visada mane žavėjo – nuo išmaniųjų telefonų iki dirbtinio intelekto proveržių. Džiaugiuosi galėdama dalintis naujienomis su jumis kiekvieną dieną.“

Palikite komentarą

Komentarai

Kodas

Ar tikrai 1080p su Mali-G52 gera combo? Akumuliatoriaus info nulis, todėl įtariu trumpą veikimą... vienas analogas kairėje man kelia klausimų

Marius

Wow, Vita formos ir mechaninis jungiklis? fainas triukas 😅 bet 4GB RAM ir Helio G81 gali būti per silpna rimtesniam emuliavimui. Kaina čia bus viskas.