Dimensity Cockpit P1 Ultra — automobilinis AI ir grafika

Dimensity Cockpit P1 Ultra — automobilinis AI ir grafika

Viltė Petrauskaitė Viltė Petrauskaitė . 2 Komentarai

8 Minutės

MediaTek pristatė Dimensity Cockpit P1 Ultra — 4 nm automobilinį procesorių, sukurtą atnešti darbalaukio lygio dirbtinį intelektą ir pažangią grafiką į automobilio saloną. Žadėdamas mažą uždelsimą, vietinį (on-device) intelektą ir kino kokybės vaizdinius kabinoje, P1 Ultra siekia perrašyti šiuolaikinio „cockpit“ (vairalazdžio) galimybes — ir gamintojai jau planuoja pradėti diegimus bei serijinę gamybą. Šis sprendimas skirtas tiek aukštos klasės pramogų sistemoms, tiek saugumo ir vairuotojo stebėsenos funkcijoms, kurioms reikalingas greitas vietinis AI apdorojimas bei aukštos raiškos grafika.

Kodėl šis lustas svarbus naujos kartos vairalazdžiui

Įsivaizduokite natūraliai ir greitai reaguojančius balso asistentus, realiu laiku generuojamus kabinos vaizdus ir pažangią saugumo stebėseną, veikiančius be pastovaus ryšio su debesimi. P1 Ultra sujungia didelį procesoriaus našumą su specializuotu NPU ir aparatine ray-tracing GPU, kad tai taptų realybe. MediaTek pozicionuoja šį sprendimą kaip vieningą platformą, kuri ženkliai sutrumpina vystymo laiką automobilių gamintojams ir tuo pačiu didina privatumo lygį bei sistemos reagavimo spartą vairuotojui ir keleiviams. Tokia architektūra reiškia, kad dauguma jautrių skaičiavimų — balso apdorojimas, vaizdų generavimas, vairuotojo stebėjimas — gali vykti tiesiogiai įrenginyje, taip sumažinant priklausomybę nuo ryšio ir galimas vėlinimas.

P1 Ultra nėra tik našus silicio lustas — tai platforma, kuri palaiko tiek realaus laiko žmogui svarbias funkcijas, tiek kūrėjų ekosistemą: SDK, saugos moduliai ir sąsajos OEM. Tokiu būdu gamintojai gali greičiau išbandyti naujas vartotojo sąsajas (UI), daugialypius asistentus ir multimedijos patirtis, o atnaujinimai bei saugos pataisos gali būti diegiamos per OTA priemones. Be to, vietinis AI padeda užtikrinti, kad asmens duomenys nėra perduodami į debesį be reikalo, o tai yra svarbu tiek teisės aktams, tiek vartotojų pasitikėjimui.

Gryna galia: CPU, GPU ir NPU specifikacijos

  • 8 branduolių CPU, užtikrinantis iki 175K DMIPS — tai leidžia sklandžiai valdyti daugiaprocesę aplinką ir sistemos kontrolę su minimaliu vėlinimu bei didesniu atsaku į vairuotojo veiksmus.
  • Aparatinė ray-tracing GPU, gebanti apie 1800 GFLOPS — skirtas realistiškiems kabinos vaizdams, pažangioms sąsajoms, dinamiškiems apšvietimo efektams ir „cinematic“ vaizdams ekranuose bei projekcijose kabinoje.
  • Specializuotas NPU, vertinamas 23 TOPS, skirtas vykdyti vietinius AI uždavinius, įskaitant generatyvinius modelius, multimodalinius asistentus ir realaus laiko vaizdų analizę su aukštu energijos efektyvumu.

P1 Ultra pagrįstas Armv9 architektūra ir integruotomis AI vienetų patobulinimais, todėl jis gali palaikyti dideles kalbos modelių konfigūracijas (pvz., ~7 milijardų parametrų modelius) tiesiogiai prie „edge“ — leidžiant sudėtingesnius pokalbių agentus, vietinį vaizdų generavimą (panašų į Stable Diffusion tipo funkcijas) ir privatumo draugišką analizę be duomenų siuntimo į debesį. Tai atveria galimybes tiek natūraliems balso pokalbiams su multimodaliniu kontekstu, tiek asmeninėms vizualinėms temoms, kur signalai ir apdorojimas lieka automobilyje. Kartu tokia platforma gali sumažinti prietaiso priklausomybę nuo nuolatinio ryšio ir pagerinti atitiktį regioniniams duomenų apsaugos reikalavimams.

Ryšys, kameros ir kūrėjams palanki integracija

MediaTek supakavo kelias vairalazdžio funkcijas į vieną platformą, siekdamas sutrumpinti vystymo ciklus. SoC sujungia išmaniojo „cockpit“ funkcijas, komunikacijos modulius ir T-BOX galimybes, taip pat turi įmontuotą modemą. Ryšio galimybės apima 5G palaikymą (numatytos 4G ir Wi‑Fi versijos), dviejų juostų Wi‑Fi, Bluetooth ir GNSS sprendimus. Dėl šių integruotų modulių gamintojams lengviau suderinti sistemas, sumažinti atskirų komponentų kiekį plokštėje ir greičiau pereiti nuo prototipo prie masinės gamybos.

Tokio tipo integracija taip pat reiškia mažesnę energetinę sąnaudas ir kompaktiškesnę laidų schemą automobilio elektronikoje, kas yra svarbu tiek lengviesiems automobiliams, tiek elektromobiliams, kur erdvė ir šilumos valdymas yra riboti. Be to, T-BOX galimybės leidžia supaprastinti telematikos sprendimus, OTA atnaujinimus ir nuotolinę diagnostiką, o integruotas modemų pasirinkimas suteikia OEM lankstumo parenkant tinkamiausią ryšio konfigūraciją pagal rinkos reikalavimus.

Kalbant apie plėtrą, MediaTek palaiko kūrėjų įrankius ir SDK, kad programinės įrangos tiekėjai (ISV) ir OEM galėtų kurti saugias, sertifikuojamas programas ant P1 Ultra platformos. Tokia parama įtraukia vairuotojo režimų valdymą, saugos užduotis ir daugialypias sąveikas su paslaugų teikėjais, tuo pačiu išlaikant reikiamus saugos ir privatumo standartus.

Ryšio moduliai taip pat leidžia integruoti telemetriją ir analizę be intensyvaus debesų naudojimo: kruopščiai parinktos užduotys gali vykti lokaliai, o tik apibendrinti arba anonimizuoti duomenys išsiunčiami į serverius, užtikrinant GDPR ir kitų taisyklių atitiktį. Tai ypač svarbu tokioms funkcijoms kaip vairuotojo pažinimo sistemos (DMS), kur jautri biometrinė informacija turi būti saugiai apdorota.

Vaizdo galimybės: HDR ISP, AI triukšmo mažinimas ir 3A

Vaizdo srityje P1 Ultra siūlo HDR ISP su AI pagrindu veikiančiu triukšmo mažinimu ir AI 3A (automatinė ekspozicija, automatinis fokusavimas ir automatinė baltos spalvos balansas) patobulinimais, kurie palaiko 360 laipsnių apžvalgos kameras, prietaisų skydelių įrašymo sprendimus ir kabinos stebėjimo sistemas. Šie integruoti kameros funkcionalumai leidžia gamintojams diegti tvirtas matymo sistemas su mažiau išoriniais komponentais, sumažinti jungčių skaičių ir supaprastinti kamerų kalibravimą bei stebėseną.

AI triukšmo mažinimas ypač naudingas sąlygomis, kuriose apšvietimas kinta arba kameros dirba naktį. Integruotos 3A optimizacijos pagerina vaizdo kontrastą ir spalvų atkūrimą, o tai svarbu tiek saugumo sistemoms (pvz., eismo ženklų atpažinimui ar kliūčių detekcijai), tiek vartotojo sąsajoms, kur aukštos kokybės vaizdas didina suprantamumą ir pasitenkinimą. Tokios funkcijos taip pat pagerina vairuotojo stebėjimo algoritmų patikimumą, nes jie gauna aukštesnės kokybės vizualinius duomenis.

Pramogos ir daugiavizorinės patirtys

Lustas palaiko iki šešių ekranų vienu metu ir naudoja MediaTek MiraVision technologiją, leidžiančią valdyti 4K vaizdo atkūrimą ir įrašymą 60 kadrų per sekundę sparta. Tai reiškia, kad vienas lustas gali vienu metu aptarnauti vairuotojo skydelio ekraną, keleivių jutiklinius ekranus, galines sėdynes skirtas pramogas ir galbūt papildomas projekcijas ar galinio vaizdo monitorius. Toks centralizavimas supaprastina įrangos architektūrą, sumažina valdymo blokų skaičių ir pagerina medijos kokybę dėl vieningos vaizdo apdorojimo grandinės.

Dėl aukštos spartos apdorojimo ir aparatinės vaizdo akceleracijos, gamintojams lengviau integruoti srautinio vaizdo transliacijas, žaidimus, vietinius pramoginius AI efektus (pvz., stylizaciją ar teminius vaizdus) ir daugialypių keleivių asmeninių profilių palaikymą. DRM ir turinio apsaugos sprendimai taip pat gali būti įgyvendinami konstrukcijoje, kad būtų užtikrinta teisėta srautinių paslaugų prieiga. Be to, vieningos architektūros dėka vartotojo patirtis tampa vientisesnė, o perjungimas tarp funkcijų — sklandesnis.

Variantai ir realus poveikis rinkoje

MediaTek patvirtino tris P1 Ultra versijas: 5G, 4G ir Wi‑Fi modelius. Visos versijos dalijasi 8 branduolių CPU ir 6 branduolių GPU išdėstymu, suteikiančiu automobilių gamintojams lankstumo derinant ryšio galimybes, kaštus ir sertifikavimo reikalavimus. Toks bendras aparatinis pagrindas leidžia OEM kurti skirtingų lygių produktus remiantis ta pačia programinės įrangos ekosistema bei išlaikyti priežiūrą ir saugos atnaujinimus universaliai.

Vairuotojams tai reiškia greitesnį automobilinį AI, turtingesnes vartotojo sąsajas, geresnį privatumo lygį ir mažesnę priklausomybę nuo nepatikimų mobiliųjų tinklų. Pavyzdžiui, net jei automobilis praranda 5G ryšį, daugelis funkcijų — balso asistentas, DMS, vietinė navigacijos pagalba ir multimedijos atkūrimas — gali toliau veikti be pastebimo praradimo kokybei.

Su pirmųjų automobilių modelių pasirodymu rinkoje artimiausiu metu, Dimensity Cockpit P1 Ultra žymi poslinkį link labiau autonomiškų, turiniu užpildytų ir AI centriškų kabinų patirčių — be prievartos perkrauti visas funkcijas į debesį. Tai atveria kelią naujoms paslaugoms, kurias kuria tiek automobilių gamintojai, tiek trečiųjų šalių programų tiekėjai: personalizuotos pramogos, vietinės pagalbos sistemos, išplėstinė saugumo analizė ir pažangios vartotojo sąsajos, kurios reaguoja greitai ir saugiai.

Vis dėlto, reikėtų atkreipti dėmesį į kelias praktines temas: sertifikavimas ir reglamentavimas skirtingose rinkose gali paveikti diegimo tempą, o integracija į esamas automobilių platformas reikalauja kruopštaus sistemos dizaino, kad būtų užtikrintas šilumos valdymas ir ilgaamžiškumas. Be to, kūrėjams svarbu optimizuoti modelius ir programas, kad būtų išnaudotas aparatūros našumas, bet palaikomas suvartojamas energijos kiekis priimtinas automobilių aplinkai.

Apskritai, P1 Ultra pozicionuojamas kaip reikšmingas žingsnis link to, kad ateities automobiliai taptų ne tik transporto priemonėmis, bet ir „išmaniosiomis erdvėmis“ — su vietiniu AI, aukštos kokybės grafika ir patikimomis ryšio galimybėmis, kurios kartu gerina saugumą, komfortą ir pramogas.

Šaltinis: gizmochina

Sveiki! Esu Viltė, kasdien sekanti technologijų naujienas iš viso pasaulio. Mano darbas – pateikti jums svarbiausius ir įdomiausius IT pasaulio įvykius aiškiai ir glaustai.

Palikite komentarą

Komentarai

kodas

Ar tikrai viskas veiks be debesies? Atrodo per gerai, kad būtų tiesa, sertifikavimas, optimizacija, šiluma? kaip spręs..

Tomas

Visai wow, kad kabina gali tapti beveik PC... vietinis AI, kino vizualai ir greiti asistentai, bet kaip su šiluma ir kaina? hmm