Dirbtinio intelekto integracija BT keičia bendrovės ateitį ir darbo rinką | Digin - Technologijų naujienos, apžvalgos ir tendencijos Lietuvoje
Dirbtinio intelekto integracija BT keičia bendrovės ateitį ir darbo rinką

Dirbtinio intelekto integracija BT keičia bendrovės ateitį ir darbo rinką

2025-06-16
0 Komentarai Jokūbas Žilinskas

3 Minutės

Sparčiai įdiegiant dirbtinį intelektą (DI), BT keičia savo veiklos modelį, o tai gali lemti ir reikšmingus tolimesnius darbuotojų skaičiaus mažinimus. BT generalinė direktorė Allison Kirkby pripažino, kad didinant DI technologijų naudojimą telekomunikacijų milžinėje, naujai paskelbtų darbuotojų mažinimo planų apimtis gali viršyti ankstesnes prognozes.

Strateginis kaštų mažinimas ir darbuotojų optimizavimas BT neseniai paskelbė tikslą iki šio dešimtmečio pabaigos sumažinti darbuotojų skaičių nuo 40 000 iki 55 000. Tokie veiksmai leis įmonei sutaupyti apie 3 milijardus svarų sterlingų iki 2030 metų. Kirkby, pradėjusi vadovauti bendrovei 2024-aisiais, pabrėžia, kad darbuotojų mažinimas kartu su pažangiomis automatizavimo technologijomis leis BT veikti dar efektyviau. „Stebėdami DI rezultatus, galime pasiekti, jog iki dešimtmečio pabaigos BT taps dar kompaktiškesnė,“ interviu „Financial Times“ sakė Kirkby.

Permainos per DI: produkto vystymas ir konkurenciniai pranašumai BT investuoja į DI tam, kad pagerintų veiklos efektyvumą—nuo automatizuoto klientų aptarnavimo iki pažangaus tinklo valdymo. Naudodama DI sprendimus, BT siekia supaprastinti pasikartojančius procesus, mažinti kaštus bei priimti išmanesnius, duomenimis grįstus sprendimus. Lyginant su tradiciniais metodais, DI diegimas užtikrina didesnį lankstumą, veiklos patikimumą ir spartesnį naujų skaitmeninių produktų bei paslaugų teikimą klientams.

Naujausia pertvarka ir BT pozicija rinkoje Be darbo jėgos optimizavimo, BT taip pat ėmėsi strateginių pertvarkų—pardavė ne pagrindinei veiklai priklausančius verslus Italijoje ir Airijoje, o neseniai atskyrė tarptautinį padalinį. Toks žingsnis yra platesnės strategijos dalis, siekiant stiprinti „Openreach“—BT priklausančios plačiajuosčio ryšio infrastruktūros įmonės—pozicijas. Nors „Openreach“ išlieka rinkos lydere, Kirkby teigia, kad dabartinė BT akcijų kaina (186,45 £) nepakankamai atspindi bendrovės skaitmeninės infrastruktūros vertę. Ji užsiminė, kad, jei situacija nesikeis, gali būti svarstomas „Openreach“ atskyrimas, ypač jeigu pagerės rinkos vertinimas.

Finansiniai rezultatai ir pajamų pokyčiai Praėjusiais finansiniais metais BT sutaupė daugiau nei 900 milijonų svarų per metus, tačiau pajamos sumažėjo 2 %. Šį pokytį lėmė silpnesni tarptautiniai pardavimai ir sumažėjusi telefonų apyvarta, bendros pajamos siekė 20,4 milijardo svarų sterlingų.

Galimos plėtros kryptys ir poveikis telekomunikacijų sektoriui BT planai siekia dar toliau: pranešama, kad jau vyksta preliminarūs pokalbiai dėl finansinių sunkumų patiriančio JK plačiajuosčio ryšio paslaugų tiekėjo „TalkTalk“ įsigijimo. Jei sandoris būtų sudarytas ir prijungtas prie kontroliuojamos „EE“—vieno didžiausių JK mobiliojo ryšio tinklų—tai žymiai sustiprintų BT pozicijas rinkoje, tačiau sukeltų konkurencijos reguliuotojų dėmesį, ypač turint omenyje CMA (Konkurencijos ir rinkų tarnybos) pastarąją trijų–„Vodafone“ susijungimo peržiūrą.

Rinkos aktualumas ir ateities perspektyvos BT strategijos pokyčiai vadovaujant Kirkby nušviečia bendrą telekomunikacijų sektoriaus tendenciją: DI technologijos daro reikšmingą įtaką, tačiau kelia ir iššūkių, susijusių su darbo vietų mažinimu ir konkurencija rinkoje. Nors dirbtinis intelektas atveria naujas efektyvumo ir inovacijų galimybes, kyla klausimų dėl socialinių ir ekonominių pasekmių. Telekomunikacijų, skaitmeninių paslaugų rinkos dalyviai bei investuotojai atidžiai stebės BT pokyčius artimiausiais metais.

Esu Jokūbas – aistringas dirbtinio intelekto ir žaidimų pasaulio tyrinėtojas. Digin.lt dalinuosi naujienomis ir analizėmis, kurios padeda suprasti technologijų ateitį.

Komentarai

Palikite komentarą