Samsung ir Tesla stiprina lustų gamybos partnerystę

Samsung ir Tesla stiprina lustų gamybos partnerystę

Austėja Kavaliauskaitė Austėja Kavaliauskaitė . Komentarai

6 Minutės

Samsung vykdomasis pirmininkas Lee Jae-Yong ir Tesla generalinis direktorius Elon Musk susitiko Samsung puslaidininkių gamykloje Taylor mieste, Teksase, kad peržiūrėtų lustų gamybos procesus ir aptartų gamybos partnerystės gilinimą. Šis vizitas atkreipia dėmesį į tai, kaip lustų tiekimas ir tiesioginis bendradarbiavimas gamykloje tampa esminiu veiksniu naujos kartos elektromobilių architektūroje ir lustų tiekimo grandinėse.

Taylor gamykloje: gamyba, partnerystės ir nauji veiklos modeliai

Susitikimas seka po kelių plokštelių (wafer) tiekimo susitarimų tarp abiejų kompanijų. Samsung jau gamina Tesla naudotus AI4 lustus, perėmė AI5 gamybą dabartiniams modeliams, o liepos mėnesį užsitikrino sutartį gaminti Teslos ateities kartos AI6 lustus. Taylor gamykloje abiejų įmonių vadovai apžiūrėjo gamybos linijas, aptarė derlingumo (yield) tikslus ir analizavo galimybes glaudinti operacinius ryšius, siekiant pagreitinti dizaino ir gamybos iteracijų ciklus.

Musk pareiškė svarbų prašymą, kad Tesla turėtų nuolatinę darbo vietą Samsung Taylor gamykloje, kad Teslos inžinieriai galėtų stebėti gamybą tiesiogiai ir reaguoti realiu laiku. Tokia integruota garažinė darbo vieta – tik viena iš eksperimentinių priemonių Samsung Foundry modelyje: klientą įtraukiantis gamybos režimas, kuriame užsakovai dalyvauja tiek lustų projektavimo, tiek gamyklos įrengimo, linijų konfigūracijos ir pakavimo (packaging) etapuose. Koncepcijos tikslas – sutrumpinti atsiliepimų ciklus, pagerinti išeigą (yield), sumažinti gamybos klaidų ir pritraukti daugiau aukščiausio profilio foundry klientų bei automobilių gamintojų, kurie reikalauja specializuotų AI lustų automobilinėms sistemoms.

Samsung požiūris į glaudų klientų įsitraukimą nėra vien tik pardavimo priemonė – tai strateginis žingsnis stiprinti Samsung Foundry konkurencingumą pasaulinėje puslaidininkių pramonėje. Demonstravimas vientiso, nuo dizaino iki pakavimo apimančio foundry serviso, kuriame klientai bendrai projektuojasi ir valdo gamybą, gali padėti Samsung išsiskirti tarp konkurentų, tokių kaip TSMC ar GlobalFoundries. Greitesnis iteravimas tarp chip dizaino ir fab operacijų ypač svarbus automobilių gamintojams, kurie integruoja vis sudėtingesnį dirbtinio intelekto (AI) akceleratorių lusto sluoksnį į elektromobilių architektūras (EV architectures), kur reikia optimizuoti skaičiavimo našumą, energijos sąnaudas ir temperatūros valdymą.

Be Tesla specifinių projektų, Samsung intensyviai siekia plėsti klientų portfelį licencijuodama pažangias šiluminio valdymo technologijas iš savo Exynos procesorių linijos. Exynos 2600 Heat Path Block (HPB) sprendimas, sukurtas mažinti lustų temperatūrą ir didinti energijos efektyvumą, yra siūlomas kitoms įmonėms kaip technologinis paketas arba licencija. Tokia pažangi terminė inžinerija yra patraukli kompanijoms, kuriose svarbus performance-per-watt rodiklis – pavyzdžiui, mobiliųjų ir serverių lustų gamintojams, tokiems kaip Apple ar Qualcomm, bet taip pat ir automobilių pramonei, kur lustų temperatūros valdymas tiesiogiai koreliuoja su patikimumu ir ilgaamžiškumu.

Trumpai tariant, Taylor gamyklos vizitas atspindi dvi aiškias tendencijas: automobilių gamintojai reikalauja glaudesnių ir labiau bendradarbiaujančių santykių su lustų gamintojais, o Samsung stiprina savo foundry pasiūlymą, įtraukdamas bendro kūrimo (co-development) ir terminių inovacijų elementus. Kadangi elektromobiliai tampa vis labiau priklausomi nuo specializuoto AI silicio – tiek autonominio vairavimo valdymui, tiek energijos valdymui ir infotainment sistemoms – tokios partnerystės gali nulemti, kurie tiekėjai laimės ilgalaikes automobilio tiekimo sutartis ir taps strateginiais technologijų partneriais automobilių ekosistemose.

Technologiškai tai reiškia didesnį dėmesį keliems specifiniams procesams ir disciplinoms: design-for-manufacturability (DFM), testavimo automatizavimui, pažangiems pakavimo sprendimams (advanced packaging) ir heterogeninei integracijai, kai skirtingos silicio plokštės ar lustų komponentai integruojami į vieną sisteminį paketą. Tesla, kaip aukštos integracijos klientas, reikalauja ne vien procesoriaus architektūros pritaikymo, bet ir sistemos lygio optimizacijų – nuo IC dizaino per susijusias eismo saugos valdiklių funkcijas iki terminių sprendimų, kurie užtikrina, kad AI akceleratoriai veiktų pilnu pajėgumu be perkaitimo ribojimų.

Gamybos praktikoje tai reiškia, kad Tesla inžinieriai darbo vietoje galės greitai atlikti koregavimus, grąžinti atsiliepimus Samsung inžinieriams ir kartu derinti proceso parametrus, tokius kaip litografijos kontrolė, maskių korekcijos, procesuose naudojamų medžiagų parinkimas ar pakavimo proceso modifikacijos, kurios gali dar labiau pagerinti yield ir sumažinti perdirbimo kaštus. Tokia modelinė praktika – klientų įsitraukimas į fab operacijas – taip pat keičia tradicinį foundry vaidmenį: nuo tik gamybos vykdytojo iki strateginio partnerio, dalijančio inžinerinius resursus ir atsakomybę už produkto galutinę kokybę ir diegimo greitį.

Samsung technologinis pranašumas, jei toks bus sistemingai išlaikytas, gali būti pagrįstas ne tik pažangesnėmis gamybos linijomis, bet ir intelektualių sprendimų pasiūla: licencijuojamu HPB šilumos takos blokų moduliu, optimizavimo priemonėmis elektros energijos naudojimui, programiniais įrankiais, skirtomis DFM analizėms ir testavimo automatizavimui. Visa tai kartu kuria vertę klientui – trumpesnį produktų rinkos pateikimo laiką (time-to-market), geresnį performance-per-watt ir mažesnį rizikos profilį gamybos masto skalėje.

Ilgalaikėje perspektyvoje tokio tipo bendradarbiavimai tarp automobilių gamintojų ir lifto paslaugų (foundry) tiekėjų gali transformuoti tiekimo grandines. Tradiciškai automobilių industrija buvo atskira nuo puslaidininkių gamybos pasaulio, bet dabar, kai automobiliai tampa beveik kompiuteriniais įtaisais ant ratų, reikalinga glaudi, net „site‑to‑site“ integracija tarp chip dizaino komandos ir gamybos linijų. Tai savo ruožtu formuoja naujus sutarčių modelius – ilgesnės trukmės sutartis, bendri investiciniai projektai, ir net bendros gamybos erdvės gamyklose, kurios leidžia išsaugoti intelektinį kapitalą ir pagreitinti inžinerinius sprendimus.

Taip pat svarbu paminėti tiek geopolitinius, tiek tiekimo grandinių rizikų aspektus: vietinių gamybos pajėgumų stiprinimas JAV, tokiose vietose kaip Taylor, sumažina priklausomybę nuo vieno gamybos regiono ir gali gerinti atsparumą grandinės sutrikimams. Tesla, turinti svarbius gamybos centrus ir automobilių surinkimo linijas Šiaurės Amerikoje, gali laimėti iš artimesnio partnerystės su Samsung Taylor gamyklomis, nes tai sumažina logistikos laikus, kuro ir transportavimo kaštus bei leidžia greičiau reaguoti į dizaino pakeitimus.

Galiausiai, konkurencinė aplinka pramonėje verčia foundry paslaugų tiekėjus ieškoti diferenciacijos elementų. Samsung prioritetai – co-development paslaugos, pažangios terminės technologijos (HPB), ir demonstracija, jog foundry gali būti pilnai integruotas partneris – yra būtent tos srities diferenciatoriai, kurie gali pritraukti dideles korporacijas, norinčias išryškinti savo produktų AI našumą ir energetinį efektyvumą. Tokia strategija taip pat siunčia signalą investuotojams ir rinkai, kad Samsung neapsiriboja tik lustų gamyba: kompanija plečia savo vertės grandinę, teikdama aukštesnės pridedamosios vertės paslaugas, kurios lemia ilgalaikius strateginius susitarimus ir stiprina tiek finansinį, tiek technologinį bendradarbiavimą su svarbiais klientais, tarp kurių Tesla yra vienas iš prioritetų.

Šaltinis: sammobile

„Technologijos visada mane žavėjo – nuo išmaniųjų telefonų iki dirbtinio intelekto proveržių. Džiaugiuosi galėdama dalintis naujienomis su jumis kiekvieną dieną.“

Palikite komentarą

Komentarai