AIR SNES: žingsnis tarp retro žaidimų ir sportinių batų

AIR SNES: žingsnis tarp retro žaidimų ir sportinių batų

Austėja Kavaliauskaitė Austėja Kavaliauskaitė . 2 Komentarai

6 Minutės

Įsivaizduokite, kad susirišate sportbačius ir paleidžiate klasikinį Super Nintendo žaidimą iš batų liežuvio viduje. Ši keista, bet charizmatiška idėja buvo įgyvendinta meniniu projektu, susiejusiu retro žaidimus su sneaker kultūra: susipažinkite su AIR SNES — individualizuotu Nike Air Max 90, kuriame įmontuota veikianti SNES konsolė.

Kai sneaker kultūra susiduria su žaidimų nostalgija

AIR SNES prasidėjo nuo žaismingo dizainerio Gustavo Bonzanini klausimo: jei batai gali atrodyti kaip vaizdo žaidimai, kodėl jie negalėtų juos ir paleisti? Šis projektas nėra orientuotas į masinę rinką — tai kultūrinis pareiškimas, išraiškingas mashup, švenčiantis Super Nintendo 35-ąsias metines. Projekto esmė yra ne pardavimai, o ryškus dialogas tarp dizaino, nostalgiškų žaidimų ir gatvės mados.

Tokie kūriniai — pavyzdžiui, sneaker art arba wearable electronics — sulaukia dėmesio tiek sneakerhead bendruomenėje, tiek retro žaidimų entuziastų tarpe. AIR SNES veikia kaip lengvai prieinama vizualinė istorija: ji jungia kolekcionuojamą avalynę, žaidimų istoriją ir „DIY“—pasidaryk pats—elektroniką. Tokios idėjos dažnai atkreipia dėmesį į ribas tarp daikto kaip meno ir daikto kaip vartojimo objekto.

Be estetinio poveikio, projektas skatina diskusiją apie prekės ženklo bendradarbiavimus, licencijų naudojimą ir kultūrinius paminėjimus. Nike Air Max 90, kaip ikoniškas modelis, yra tinkama platforma tokiam eksperimentui, nes jis vienu metu skaitomas tiek mados, tiek technologijų ir kolekcionavimo kontekstuose. Keywords: retro žaidimai, sneaker kultūra, SNES konsolė, Nike Air Max 90.

Kaip konsolė telpa į batą

Po individualizuoto Nike Air Max 90 liežuviu slepiasi kompaktiškas modulis: Raspberry Pi Zero W, kuriame įrašyta RetroPie programinė įranga. Ši maža plokštė užtikrina pilną emuliacijos aplinką, galinčią paleisti klasikinius SNES žaidimus, tokius kaip Donkey Kong Country ar Super Mario World. Raspberry Pi Zero W pasirenkamas dėl savo kompaktumo, mažo energijos suvartojimo ir integruotos Bluetooth bei Wi‑Fi funkcionalumo.

Techninė konfigūracija apima RetroPie Linux distribuciją, kuri supaprastina emuliatorių diegimą, žaidimų ROM tvarkymą ir valdiklių suderinamumą. Raspberry Pi Zero W CPU ir RAM ribos reiškia, kad daugiausia orientuojamasi į 16‑bitų klasikos emuliaciją (SNES lygio), kuri yra technologiškai pasiekiama be didelių perfomanso kompromisų. Sistemos aušinimas ir vietos paskirstymas plane reikalauja kruopštaus inžinerinio sprendimo, kad nepakenktų bato komfortui.

Įmontuota baterija tiekia maždaug 30 minučių nuolatinio žaidimo — tai leidžia demonstruoti funkcionalumą, bet pabrėžia, jog tai nėra skirta ilgalaikiam naudojimui. Baterijos talpa parinkta atsižvelgiant į saugumą, svorį ir erdvės apribojimus. HDMI išvestis yra integruota, todėl batą galima prijungti prie išorinio ekrano ir žiūrėti žaidimą didesniame ekrane; tai taip pat palengvina demonstracijas parodose ar fotosesijose.

Senosios mokyklos jungtys ir modernūs belaidžiai sprendimai

  • Analogų entuziastams patiks į batą įmontuotas RCA konverteris, leidžiantis prisijungti prie senesnių televizorių ir monitorių.
  • Palaikomas originalus SNES valdiklis, o belaidis žaidimas įmanomas naudojant 8BitDo Mod, kuris poruojasi per Bluetooth su Raspberry Pi.
  • Visa sistema sukonfigūruota taip, kad suteiktų plug-and-play nostalgišką patirtį — nors ji ir ribota dėl kompaktiškos baterijos trukmės.

Be RCA ir HDMI galimybių, projektas apima laidinį USB prievadą diagnostikai ir programiniam atnaujinimui. Tai leidžia išlaikyti modulį pasiekiamą techninės priežiūros tikslu, be būtinybės išardyti visą batą. Tokie sprendimai svarbūs siekiant užtikrinti, kad meno objektas išliktų pataisomas ir ilgai demonstruojamas.

Belaidės sąsajos, pvz., Bluetooth, suteikia lankstumo žaidėjams, norintiems naudoti šiuolaikinius belaidžius valdiklius ar 8BitDo adapterius. Tačiau naudojant belaidžius sprendimus tenka spręsti sinchronizacijos ir energijos valdymo klausimus: Bluetooth poravimas reikalauja papildomos energijos ir gali įtakoti baterijos veikimo laiką. Tokie kompromisai yra įprasti wearable electronics projektuose.

Meno kūrinys, o ne produktas: kodėl AIR SNES yra konceptualus

Bonzanini pristato AIR SNES kaip meno objektą, komentuojantį augantį avalynės ženklinimo ir žaidimų bendradarbiavimų sankirtą. Tai pokalbio pradžioje — dalis technologinio demonstravimo, dalis nešiojamos skulptūros — ir ne komercinis gaminys. Batas‑konsolė buvo sukurtas kaip konceptualus SNES jubiliejaus pagarbos ženklas ir nėra skirtas prekybai.

Vis dėlto projektas kelia klausimų apie ateities wearable tech ir kolekcionuojamos elektronikos ribas. Ar galėtume ateityje pamatyti funkcinius, patvirtintus integruotus aparatus riboto leidimo batų modeliuose? Ateities scenarijai gali apimti oficialius prekės ženklų bendradarbiavimus tarp žaidimų kompanijų ir avalynės gamintojų, leidžiančių legaliai integruoti licencijuotą aparatūrą ir programinę įrangą.

Tuo pat metu išlieka teisinių ir saugumo klausimų spektras: intelektinė nuosavybė, sertifikavimas (pavyzdžiui, baterijų saugumo ir elektronikos standarto atitikimas), garantijos ir rizikos valdymas. Komercializuodami tokias idėjas, gamintojai turėtų spręsti sertifikavimą pagal elektros saugos normas, transportavimo apribojimus (ypač oro transportui su integruotomis baterijomis) ir garantinę atsakomybę už integruotą įrangą.

Meniniai projektai, kaip AIR SNES, leidžia išbandyti idėjas rizikos nešančiame kontekste: jie demonstruoja technologinių galimybių ribas, bet kartu išryškina praktinius iššūkius, kuriuos reikėtų įveikti norint paversti koncepciją komercine programa.

Be to, tokie kūriniai dažnai veikia kaip prototipai arba įkvėpimas oficialiems bendradarbiavimams. Sneaker dizainas jau seniai bendradarbiauja su žaidimų industrija — pavyzdžiui, limituoti leidimai su žaidimų personažais ar temomis. AIR SNES žengia žingsnį toliau, integruodamas funkcionalią elektroninę įrangą į patį batą.

Galiausiai, projektas atspindi platesnę tendenciją: technologijų miniaturizavimą ir personalizuotų gadget’ų populiarėjimą. Raspberry Pi Zero W ir RetroPie platformos suteikia kūrėjams prieigą prie pigios ir lanksčios infrastruktūros, kurią galima pritaikyti meno objektams, instaliacijoms ir neeiliniams drabužio dizaino sprendimams.

Keywords šiame kontekste: wearables, kolekcionuojami batai, retro emuliacija, Raspberry Pi, RetroPie, batai su konsole.

Taigi, kol oficialūs gamintojai vertina komercines galimybes, AIR SNES lieka žaismingu, informatyviu pavyzdžiu to, ką reiškia sujungti dizainą, nostalgišką žaidimų kultūrą ir „pasidaryk pats“ elektroniką. Tai taip pat skatina tiek techninius, tiek kūrybinius diskursus apie ateities nešiojamąją technologiją ir kultūrinius objektus.

Projekto svarba nėra vien tik technologinė: ji slypi ir komentare apie vartojimo kultūrą, kolekcionavimą ir to, kaip prisiminimai apie praeitį gali būti transformuojami į naujus, nematerialius meno formatus. AIR SNES yra pavyzdys, kaip retro žaidimai ir sneaker kultūra gali sukurti naujus naratyvus mados ir technologijų sandūroje.

Šaltinis: smarti

„Technologijos visada mane žavėjo – nuo išmaniųjų telefonų iki dirbtinio intelekto proveržių. Džiaugiuosi galėdama dalintis naujienomis su jumis kiekvieną dieną.“

Palikite komentarą

Komentarai

keliasx

O legalu čia? licencijos, SNES IP, baterijų sertifikatai... jei kas imtųsi masinės gamybos, laukia nemaža biurokratija. idėja smagi, bet realybė daug sudėtingesnė

Rokas

wow, netikėta! batai su SNES viduje? nostalgija veržiasi per kraštus, bet kaip čia su saugumu ir baterijom, oro transportu? jei tai tik menas, cool — bet norėčiau matyt demo…