7 Minutės
Samsung Foundry, Pietų Korėjos puslaidininkių gamybos padalinys, esą laimėjo didelį kontraktą gaminti milijonus 8 nm puslaidininkių lustų Hyundai Motor Company, taip gilindama savo poziciją automobilių tiekimo grandinėje. Šis sandoris žymi dar vieną žingsnį Samsung pastangose diversifikuotis už išmaniųjų telefonų procesorių ribų ir susigrąžinti rinkos dalį, kurią pastaraisiais metais užėmė konkurentai.
Kodėl „Hyundai“ pasirinko 8 nm savo autonominio vairavimo lustui
Pagal pramonės pranešimus, „Hyundai" savo autonominio vairavimo lustą sukūrė viduje (in-house) ir nusprendė naudoti 8 nm gamybos procesą, nes jis suteikia ekonomiškai efektyvų našumo ir energijos vartojimo pusiausvyrą, palyginti su pažangiausiais, bet brangesniais mazgais. 8 nm procesas leidžia pasiekti aukštesnį integracijos lygį ir geresnį energijos efektyvumą nei senesni mazgai, tuo pačiu išlaikant gamybos savikainą stabilesnę, o tai yra svarbu plataus masto diegimams automobilių rinkoje.
„Hyundai" planuoja užbaigti lustų dizaino rengimą iki 2028 m., o masinė gamyba, pagal pranešimus, turėtų prasidėti maždaug 2030 m., kai Samsung pritaikys 8 nm gamybos linijas dideliems kiekiams. Ši strategija leidžia derinti saugos reikalavimus (pavyzdžiui, ISO 26262 ir ASIL įvertinimus), patikimumo standartus automobiliams ir ilgesnį produktų palaikymo ciklą, kuris automobilių pramonėje dažnai viršija tipinius vartotojams skirtų lustų poreikius.
Strategiškai „Hyundai" elgiasi pragmatiškai: 8 nm planuojama naudoti plačiam diegimui pagrindiniuose modeliuose, apimančiuose „Hyundai", „Kia" ir „Genesis" markes, o mažesnis kiekis 5 nm lustų bus skirtas aukščiausios klasės, prabangiems automobiliams — tikėtina, jog daugiausia Genesis flagmanams, kuriuose aukštesnis našumas ir energijos efektyvumas gali pateisinti didesnes vieneto kainas. Tokia augimo schema leidžia išlaikyti kainų konkurencingumą pagrindinėje masinėje rinkoje, tuo pačiu siūlant aukštesnės klasės sprendimus segmentui, kuriam reikalingas didesnis skaičiavimo pajėgumas edge AI užduotims.
Ką Samsung laimi ir kodėl tai svarbu
Samsung šis kontraktas yra ne vien tik dar vienas klientas — tai strateginis prizas. Per pastaruosius kelerius metus Samsung Foundry prarado dalį užsakymų nacionaliniams konkurentams, tokiems kaip Taivano TSMC, tarp kurių buvo ir dideli klientai kaip Nvidia ar Qualcomm. Todėl Samsung aktyviai ieško įvairių partnerių ir rinkų, kad sumažintų priklausomybę nuo išmaniųjų telefonų SoC paklausos. Automobilių lustai reiškia stabilų, didelių apimčių segmentą su ilgesnėmis sutartimis ir mažesne sezoniškumo rizika.
Automobilių rinka taip pat reikalauja griežtesnių kokybės ir ilgaamžiškumo standartų, o tai Samsung gali išnaudoti savo integruotomis gamybos ir testavimo grandinėmis — nuo wafer gamybos iki paketavimo ir patikros (testavimo). Ilgalaikiai automobilių kontraktai gali pagerinti pajamų prognozuojamumą, padidinti fabrų užimtumą ir pateikti galimybę investuoti į specializuotus gamybos procesus, pavyzdžiui, automobiliams skirtus testavimo protokolus ar specifinius pakavimo sprendimus (flip-chip, FOWLP, 2.5D interposer paketus).
- Projekto užbaiga: „Hyundai" siekia užbaigti lustų dizainą iki 2028 m., įtraukiant saugos, patikimumo ir automobilinės aplinkos reikalavimus.
- Masinė gamyba: Samsung planuoja didelio masto 8 nm gamybą nuo maždaug 2030 m., kada bus optimizuoti gamybos pajėgumai ir pakavimo linijos automobilių specifikacijoms.
- Lustų paskirstymas: 8 nm skiriama plačiam diegimui tarp kelių modelių ir markių; 5 nm rezervuojama aukštesnės klasės automobiliams, kur didesnis našumas pateisina išlaidas.

Samsung platesnė foundry strategija: ne tik telefonams
Samsung nesiorientuoja vien į automobilių silicio sprendimus — jos foundry veikla apima ir kitus didelės pridėtinės vertės sektorius. Foundry padalinys jau siuntė pavyzdinius lustus į Qualcomm vertinimui, susijusius su Samsung pagaminta „Snapdragon 8 Elite Gen 5" versija, o tuo pačiu laikotarpiu diegiami ir darbai su pažangesniais mazgais, tokiais kaip 2 nm. Norint konkuruoti su lyderiais, būtina turėti tiek pažangių mazgų plėtrą, tiek patikimą vyresnių mazgų gamybos tvirtumą — būtent į tokią diversifikaciją Samsung investuoja.
Be to, Samsung aktyviai vilioja AI lustų startuolius ir automobilių dalių tiekėjus, tikėdamasi pritraukti užsakymus iš partijų kaip Preferred Networks, Tenstorrent, Valens Semiconductor ir net didelių automobilių gamintojų ar technologijų kompanijų, tokių kaip Tesla. Bendradarbiavimas su AI ir automobilių technologijų įmonėmis leidžia Samsung plėsti gaminių portfelį: nuo edge AI akceleratorių iki heterogeniškų sistemų ant lustų (SoC), kuriuose integruojamos skirtingos skaičiavimo architektūros ir atminties sprendimai (pvz., HBM ar nauji integracijos metodai su chiplet moduliniais sprendimais).
Technologiniu požiūriu tai reiškia, kad Samsung privalo išlaikyti investicijas į pažangią įrangą (pvz., EUV litografiją), pakavimo technologijas (2.5D/3D integraciją) ir griežtus automobilių testavimo standartus. Tuo pačiu metu reikia optimizuoti linijų užimtumą, kad būtų galima patenkinti tiek mobiliųjų, tiek automobilių ir AI rinkų poreikius, sumažinant pogrupinių užsakymų riziką ir pagerinant tiekimo grandinės stabilumą.
Įsivaizduokite ateitį, kur jūsų automobilis veikia su lustais, pagamintais tuose pačiuose gamyklose, kurie tiekia išmaniuosius telefonus ir AI akceleratorius. Tai Samsung siekiama pramoninė vizija: paskirstyti skirtingas apkrovas per savo fabrų tinklą ir sukurti apimtis su ne-mobiliais klientais, taip sumažinant riziką, susijusią su viena dominuojančia rinka.
Pramonės pasekmės: konkurencija įkaista
Jei partnerystė su „Hyundai" išsiplės pagal paskelbtus mastus, Samsung gali sustiprinti savo automobilių foundry kredencialus ir daryti spaudimą TSMC ne tik mobiliųjų telefonų segmente, bet ir automobilių ir AI aparatinės įrangos srityse. Konkurencija tarp didžiųjų foundry — investicijos į pažangius mazgus, specializuotus pakavimo sprendimus ir automobiliams tinkamą testavimo infrastruktūrą — gali paskatinti spartesnį inovacijų diegimą ir kainų susilyginimą rinkoje.
„Hyundai" ir jos markėms šis žingsnis reiškia galimybę turėti vietinės kilmės lustą, pagamintą dideliu kiekiu, kas gali sumažinti tiekimo grandinės riziką, supaprastinti suderinamumą su jų programine įranga ir suteikti didesnę kontrolę tiesiogiai integruojant autoniminio vairavimo funkcijas į savo automobilių platformas. Vietinis dizainas ir masinė gamyba leidžia glaudžiau derinti aparatūros ir programinės įrangos sąsajas, optimizuoti sensorų duomenų apdorojimą (sensor fusion) ir pritaikyti skaičiavimo architektūrą realioms vairavimo scenarijams — nuo L2 iki aukštesnių automatinio vairavimo lygių.
Vis dėlto lieka daug nežinomųjų: svarbiausia, ar vystymo ir masinės gamybos terminai bus išlaikyti, kaip keisis paklausa aukštesnės klasės 5 nm lustams ir kaip susitvarkys gamybos pajėgumų paskirstymas tarp mobiliųjų, AI ir automobilių užsakymų. Be to, geopolitiniai veiksniai, tiekimo grandinių prisitaikymas ir aukštųjų technologijų įrengimų tiekimas gali turėti įtakos investicijų tempui ir sąnaudoms. Nepaisant to, šis sandoris aiškiai rodo poslinkį auto-technologijų ekosistemoje: automobilių gamintojai spartina savo vidinius silicio projektus, o foundry gamintojai kaunasi dėl šių ilgalaikių užsakymų.
Galima apibendrinti, kad tai — tiek technologinė, tiek verslo reikšmė: technologinė, nes reikia derinti našumą, saugą ir energijos vartojimo efektyvumą; verslo, nes kontraktai su automobilių gamintojais gali pakreipti foundry pelningumo ir pajamų struktūrą dešimtmečiams.
Šaltinis: sammobile

Palikite komentarą