3 Minutės
Tesla uždarė Dojo komandą po lyderių pasitraukimo
Tesla nutraukė pagrindinę inžinerinę grupę, dirbusią prie Dojo superkompiuterio projekto, žymėdama svarbų posūkį automobilių gamintojo dirbtinio intelekto strategijoje. Bloomberg pranešimų duomenimis, šis sprendimas buvo priimtas po Dojo vadovo Peterio Bannono ir apie 20 inžinierių pasitraukimo — jie prisijungė prie naujo startuolio DensityAI. Tesla ketina perkelti likusius Dojo darbuotojus į kitus skaičiavimo ir duomenų centrų projektus.
Kam Dojo buvo skirtas
Iš pradžių Dojo buvo kuriamas aplink specializuotus treniravimo mikroschemų sprendimus ir mastelio didinimui pritaikytą superkompiuterio architektūrą, gebančią apdoroti milžiniškus kiekius vaizdo medžiagos ir vairavimo telemetrijos iš Tesla automobilių. Pagrindinis tikslas buvo itin optimizuotas neuroninių tinklų treniravimas autonominio vairavimo modeliams — siekiant greitesnių iteracijų ir efektyvesnio mokymo nei naudojant bendrinius GPU klasterius.
Dojo produktinės savybės prieš alternatyvas
- Dojo: specialūs treniravimo akceleratoriai, optimizuoti dideliems vaizdo ir laiko eilučių duomenims, mažos vėlinčiosios sąsajos ir architektūra, orientuota į paskirstytą modelių mokymą.
- GPU pagrindu veikiantys sprendimai (Nvidia/AMD): subrendusios programinės ekosistemos, plataus palaikymo iš trečiųjų šalių ir iš karto prieinamos kompiuterinės galios tiek mokymui, tiek inferencijai.
Teslos naujas mikroschemų planas: AI5 ir AI6
Generalinis direktorius Elonas Muskas X platformoje paaiškino, kad Tesla nebenori skaidyti inžinerinių išteklių tarp dviejų vidaus mikroschemų linijų. Įmonė koncentruojasi į AI5 ir AI6 lustus, kuriuos Muskas apibūdina kaip „puikiai tinkančius inferencijai ir bent jau gan gerus treniravimui“. Jis užsiminė, kad šie lustai gali būti diegiami dideliuose klasteriuose — galbūt ateities „Dojo 3“ konfigūracijoje, kuri pasinaudotų standartizuota aparatine įranga.
AI5/AI6 savybės ir privalumai
- Pusiausvyra tarp treniravimo ir inferencijos užduočių reikalavimų.
- Masteliuotumas duomenų centro klasteriams, leidžiantis glaudžiau integruotis su Tesla autonominio vairavimo ekosistema ir automobilyje veikiančiu AI.
- Gamybos ir tiekimo susitarimai (ypač su Samsung) turėtų pagreitinti produkcijos startą.
Tiekimo grandinė, partnerystės ir rinkos svarba
Kadangi Dojo vidaus komanda daugiausia iširo, Tesla didina pasitikėjimą išoriniais tiekėjais. Tikimasi, kad Nvidia ir AMD toliau tieks aukštos spartos skaičiavimo pajėgumus įvairiems darbo krūviams, o Samsung Electronics esą pasirašė apie 16,5 mlrd. dolerių sutartį dėl AI lustų gamybos Tesla. Muskas nurodė Samsung Teksaso gamyklą kaip numatomą AI6 gamybos vietą, o AI5 masinė gamyba numatoma vėlyvųjų 2026 metų laikotarpiu.
Panaudojimo scenarijai, palyginimai ir rizikos
Teslos AI platformos praktiniai panaudojimo atvejai apima pažangias vairuotojo pagalbos sistemas ir pilnai savarankiško vairavimo modelių treniravimą, automobilyje veikiančias AI paslaugas, tokias kaip Grok pokalbių robotas, humanoidinius robotus ir įmonių duomenų centrų darbo krūvius. Lyginant su specialiai vidaus projektu kūrimu, hibridinis požiūris, jungiantis nuosavas mikroschemas su industrijos standartiniais GPU, leidžia greičiau patekti į rinką, tačiau didina priklausomybę nuo partnerių. Masinis talentų persikėlimas į DensityAI ir kiti struktūriniai pokyčiai pabrėžia vykdymo riziką: sėkmė priklausys nuo to, ar AI5/AI6 planas ir partnerių ekosistema sugebės pasiekti tokį treniravimo pralaidumą ir kaštų efektyvumą, kokį Dojo žadėjo iš pradžių.
Išvada
Teslos sprendimas nutraukti Dojo komandą rodo strateginę konvergenciją link mikroschemomis paremtos krypties ir išorinių gamybos partnerių. Technologijų stebėtojų akimis šis poslinkis kelia klausimus apie ilgalaikį AI infrastruktūros kontrolės laipsnį prieš praktišką naudos gavimą iš nusistovėjusių skaičiavimo ekosistemų, tokių kaip Nvidia, AMD ir Samsung. Galutinis rezultatas priklausys nuo to, kaip gerai nauji lustai, programinės įrangos sluoksnis ir partnerių pagrindu statomi superkompiuteriai įvykdys pažadus autonominiam vairavimui, robotikai ir AI funkcijomis aprūpintiems automobiliams.
Šaltinis: techradar

Komentarai