3 Minutės
Pekine keturių aukštų robotų prekybos centras įveda robotus į pagrindinę gatvę
Kinija atidarė pirmąją visą apimtį prekybos centrą, skirtą visiškai robotams — keturių aukštų „Robotų prekybos centras“ Pekino aukštųjų technologijų E-Town rajone, skirtas išvesti robotiką iš laboratorijų į kasdienį gyvenimą. Centras eksponuoja daugiau nei 100 robotų iš daugiau nei 40 prekių ženklų, įskaitant žinomus Kinijos kūrėjus, tokius kaip Ubtech Robotics ir Unitree Robotics, ir pristato naują robotų mažmeninės prekybos bei techninės priežiūros modelį.
Mažmeninės prekybos modelis: roboto salono koncepcija su 4S požiūriu
Prekybos centras veikia kaip automobilio salonas, pritaikytas robotikai, sekdamas Kinijoje įprastą „4S“ modelį: pardavimai, aptarnavimas, atsarginės dalys ir apklausos (klientų atsiliepimai). Lankytojai gali pamatyti humanoidinius palydovus, aptarnavimo robotus, keturkojų platformas ir vartotojiškuosius įrenginius demonstraciniuose stenduose, įsigyti prekes, organizuoti techninę priežiūrą ir dalyvauti produkto bandymuose — viskas vienoje erdvėje.

Produkto savybės ir demonstracijos
Rinkoje demonstruojami robotai apima kelias kategorijas: namų ūkyje naudojami pagalbininkai su natūralios kalbos apdorojimu ir daiktų atpažinimu, socialiniai humanoidai su veidų išraiškomis ir šokių ritmais, pramoniniai ir logistikos robotai su krovinių valdymu, bei judrūs keturkojai robotai patikroms ir tyrimams. Daugelis ekspozicijų akcentuoja dirbtinio intelekto suvokimą, ROS suderinamus valdymo komplektus, modulinę įrangą lengvesniems remontams ir programėlių ekosistemas pritaikytoms elgsenoms.
Kaip Robotų prekybos centras lyginamas su įprasta mažmenine prekyba
Pranašumai prieš tik internetinę prekybą
Skirtingai nuo el. prekybos sąrašų, Robotų prekybos centras teikia gyvas demonstracijas, lyginamuosius eksponatus vienas šalia kito ir tiesioginę prieigą prie techninės pagalbos bei atsarginių dalių. Daugeliui didelių investicijų reikalaujančių įrenginių, tokių kaip humanoidiniai robotai ir pažangūs namų asistentai, lietimą pagrįsta pirkimo patirtis ir nedelsiant teikiami aptarnavimo kanalai gali sumažinti įsidiegimo kliūtis.

Palyginimas su laikinais parodų ekspozicijomis ir expo stendais
Priešingai nei laikinos prekybos parodos ekspozicijos, nuolatinis prekybos centras suteikia ilgalaikį klientų įsitraukimą, garantijų įvykdymą ir centrizuotą kelių prekių ženklų ekosistemą — didindamas matomumą tiek startuoliams, tiek įsitvirtinusioms įmonėms.
Renginiai ir pramonės kontekstas
Pekine Robotų prekybos centro atidarymas sutampa su dviem svarbiais robotikos renginiais. 2025 m. Pasaulio robotikos konferencija, vyksianti iki rugpjūčio 12 d., sukvies beveik 500 ekspertų iš daugiau nei 20 šalių ir apie 200 įmonių, pristatančių tyrimų ir plėtros proveržius per 1 500 eksponatų. Šiek tiek vėliau, 2025 m. Pasaulio humanoidinių robotų žaidynės (rugpjūčio 14–17 d.) surengs 21 renginį, kuriuose bus išbandoma atletika, futbolas, šokiai, medžiagų tvarkymas ir medžiagų rūšiavimo scenarijai su daugiau nei 100 užregistruotų komandų.
Rinkos svarba: strategija, finansavimas ir globali konkurencija
Kinijos veiksmas yra dalis nuoseklios nacionalinės iniciatyvos siekti pasaulinės robotikos lenktynės. Vyriausybė į sektorių įliejo milijardus — pranešama, kad per praėjusius metus subsidijoms skirta daugiau nei 20 milijardų dolerių — ir planuoja didelio masto fondą (apie vieną trilijoną juanių), skirtą dirbtinio intelekto ir robotikos startuoliams paremti. Šie investicijos spartina suvokimo sistemų, dirbtinio intelekto valdymo ir gamybos įrangos komercializaciją.

Naudojimo atvejai ir įmonių pranašumai
Praktiniai naudojimo atvejai apima senelių prižiūrėtojus, prekybos centruose pasisveikinančius robotus, namų automatizacijos centrus, infrastruktūros patikros robotus ir logistikos automatizavimą. Vartotojams ir įmonėms prekybos centras supaprastina atradimą, spartina prototipavimo partnerystes ir sutrumpina pirkėjo nuo įsigijimo iki aptarnavimo gyvavimo ciklą.
Kodėl tai svarbu pasaulinei robotikai
Robotų prekybos centras iliustruoja, kaip mažmeninės prekybos infrastruktūra, pramonės renginiai ir valstybės finansavimas gali sujungti robotiką iš eksperimentinės tyrimų ir plėtros į pagrindines rinkas — modelis, skatinantis užsienio šalis kurti tvirtesnes nacionalines strategijas, kad išliktų konkurencingos Kinijos sparčiai komercinant robotiką ir dirbtinį intelektą.
Šaltinis: gizmodo

Komentarai