3 Minutės
Apple prognozuoja ženkliai išaugsiančias muito išlaidas 2024 m. III ketvirčiui
Remiantis neseniai įvykusiu pajamų pristatymu ir generalinio direktoriaus Tim Cook teiginiu, „Apple Inc.“ tikisi, jog liepos–rugsėjo mėnesiais jos muito mokesčių išlaidos išaugs iki 1,1 mlrd. JAV dolerių. Tai žymi reikšmingą padidėjimą, palyginti su ankstesniu ketvirčiu, ir išryškina vis didėjančius finansinius iššūkius, kuriuos lemia nuolatinė tarptautinės prekybos įtampa.
Mucho prognozės ir tarptautinės rinkos kontekstas
Apple sąmatos grindžiamos esama pasaulinės prekybos politika, tačiau realios išlaidos gali būti mažesnės – kaip praėjusiame ketvirtyje, kai įmonė patyrė 800 mln. JAV dolerių muito mokesčių, nors buvo skaičiuojama 900 mln. JAV dolerių. Šios nepastovios išlaidos daugiausia kyla iš IEEP įstatymų taikomų tarifų. Pastaruoju metu JAV ir Kinija susitarė dėl 30% muito tarifo kinietiškoms prekėms; abipusiai tarifai sumažinti nuo 125% iki 10%, o papildomas 20% tarifas taikomas dėl fentanilio prekybos. Šis susitarimas galios iki rugpjūčio 12 d., taip dar labiau apsunkindamas „Apple“ tarptautinės veiklos planavimą.
Pardavimo rezultatai ir vartotojų elgsena
Nepaisant didėjančių prekybos kliūčių, „Apple“ produktų pardavimai nuosekliai auga. „iPhone 16“ serija pasiekė dviženklį augimą, palyginti su ankstesne karta – pasak Tim Cook, tai rodo, kokie patrauklūs ir našūs yra naujieji produktai, skatinantys vartotojus atnaujinti įrenginius. Per metus „iPhone“ pardavimai išaugo 13%, sugeneruodami 44,5 mlrd. JAV dolerių pajamų ir sudarydami kone pusę bendros 94 mlrd. JAV dolerių ketvirčio „Apple“ pajamų.
Apple gamybos diversifikavimo strategija
Siekdama sumažinti JAV–Kinijos muitų poveikį, „Apple“ išplėtė gamybą kitose Azijos šalyse. Apie 50% JAV parduodamų „iPhone“ dabar surenkama Indijoje, o MAC, iPad ir Apple Watch JAV vartotojams gaminami Vietname. Visgi šių šalių produkcija vis tiek nėra apsaugota nuo prekybos ribojimų – Indijai taikomas 25% muito tarifas, o Vietnamui – 20% mokestis eksportuojant į JAV, todėl sąnaudų spaudimas nesumažėja net diversifikavus tiekimo grandinę.
Technologijų palyginimai, pagrindiniai pranašumai ir naudojimo scenarijai
Apple išsiskiria technologijų rinkoje dėl vientisos aparatinės ir programinės įrangos ekosistemos, aukštos kokybės savybių bei nuolatinio atnaujinimo. Nuolat didėjantis „iPhone“ atnaujinimų skaičius rodo vartotojų norą investuoti į naujausias „Apple“ inovacijas. Modernios kameros sistemos, patobulintas saugumas ir sklandus integravimas su kitais „Apple“ prietaisais yra pagrindiniai konkurenciniai privalumai, dėl kurių „Apple“ produktai populiarūs tiek profesionalų, kūrėjų, tiek plačiųjų vartotojų tarpe.
Rinkos aktualumas ir ateities perspektyvos
Nors gamybos strategijos keitimas padeda sumažinti muitų įtaką, „Apple“ tarptautinė tiekimo grandinė išlieka jautri besikeičiančiai prekybos politikai. Buvęs JAV prezidentas Trump'as buvo grasinęs papildomais tarifais, jei „Apple“ perkeltų „iPhone“ gamybą iš JAV, tad akivaizdu, jog technologijų kompanijų tiekimo grandinės ir toliau lieka politinio dėmesio centre. Atsakydamas į spaudimą, Tim Cook patvirtino „Apple“ įsipareigojimą JAV ekonomikai ir pažadėjo, kad per ateinančius ketverius metus šalyje bus investuota 500 mlrd. JAV dolerių, daugiausia į puslaidininkių bei lustų gamybos plėtrą.
Artėjantys ketvirčiai bus itin svarbūs „Apple“ korporacijai – jai teks susidoroti su besikeičiančia prekybos politika, tiekimo grandinės korekcijomis ir besivystančiais vartotojų poreikiais, išlaikant lyderystę pasaulinės skaitmeninių inovacijų rinkoje.
Šaltinis: techcrunch

Komentarai