4 Minutės
Amazon žengia į reklaminių galimybių erą su Alexa+ ir dirbtinio intelekto sąveikomis
Amazon ruošiasi perrašyti balso asistentų ateitį. Naujausioje Q2 pelno ataskaitoje generalinis direktorius Andy Jassy pristatė ambicingą planą – tiesiogiai integruoti reklamą į pokalbius su Amazon pažangiu dirbtiniu intelektu pagrįstu asistentu Alexa+. Šis vizionieriškas žingsnis gali reikšti svarbius pokyčius ne tik Amazon ekosistemoje, bet ir sparčiai vystomoje generatyvaus DI balso technologijų rinkoje.
Alexa+: Amazon atsakas į naujos kartos balso asistentus
Alexa+ žymi Amazon atsaką į įspūdingai augančią generatyvaus DI balso asistentų rinką, kurią vysto tokios kompanijos kaip OpenAI, Google ir Perplexity. Alexa+ sistemoje pokalbiai tampa natūralesni, dinamiškesni, o daugiasluoksniai dialogai gali priminti tikrus žmogiškus bendravimus. Šis progresas – strateginė Amazon dalis siekiant išlikti konkurencingiems, kuomet DI pagrįstos technologijos perkuria mūsų bendravimą su skaitmeniniais asistentais.
Pagrindinės savybės ir naudotojų patirtis
Amazon jau integravo Alexa+ į milijonus išmaniųjų įrenginių visame pasaulyje, siekdama užtikrinti sklandžią ir išmanesnę balso sąveiką. Prime nariai Alexa+ paslaugomis naudojasi nemokamai, kitiems paslauga kainuoja 20 JAV dolerių per mėnesį. Ateityje gali būti pasiūlyta papildomų planų, įskaitant reklamos neribojamą premium variantą. Vienas iš Alexa+ privalumų – išplėstos galimybės apsipirkti balsu, leidžiančios patogiau ir intuityviau atlikti pirkinius, o ši funkcija, pasak Amazon, nuolat tobulės.
Reklamos integracija į DI pokalbius – nauja prieiga
Iki šiol reklama Alexa asistentuose buvo ribota – tai buvo tik vaizdai Echo Show ekrane ar trumpi garso skelbimai tarp dainų. Andy Jassy dabar įsivaizduoja, kaip AI sugeneruoti skelbimai būtų natūraliai įtraukiami į daugiaetapius pokalbius su Alexa+, padedant vartotojams pokalbio eigoje atrasti naujas prekes. Tokia kryptis atveria visiškai naujas galimybes rinkodaros specialistams, kadangi jie galės pasiekti klientus organiškuose pokalbiuose su DI – šioje srityje daugelis technologijų gigantų dar tik pradeda žengti žingsnius.
Augantis DI reklamos ekosistemos potencialas
Amazon šioje srityje nėra vienintelė. Google ir OpenAI taip pat testuoja reklamos galimybes savo generatyvaus DI produktuose. Google eksperimentuoja su reklamos talpinimu savo DI paieškos patirtyse, o OpenAI vadovas Sam Altman pritaria „subtilių“ reklamų diegimui ChatGPT platformoje. Konkurencijai augant, reklama tampa pagrindiniu DI produktų verslo modelio akcentu visame sektoriuje.
DI investicijų banga ir vieta rinkoje
Pagreitėjusi DI plėtra reikalauja milžiniškų išlaidų. Vien per antrą šių metų ketvirtį Amazon kapitalo sąnaudos pasiekė 31,4 mlrd. JAV dolerių – tai 90% daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Didelė dalis šių lėšų skiriama nuosavų DI lustų kūrimui ir duomenų centrams, kurie yra būtini Alexa+ bei kitų debesijos paremtų DI sprendimų veikimui. Tuo pat metu Amazon Web Services (AWS) pajamos šoktelėjo 18%, rodančios augantį debesijos infrastruktūros poreikį DI programoms. Ieškodama naujų pajamų šaltinių, Amazon didelę viltį deda į reklamos integraciją Alexa+ pokalbiuose.
Palyginimas ir konkurencinis pranašumas
Lyginant su konkurentais – Google Assistant, Siri ar ChatGPT – Alexa+ išsiskiria tuo, kad pirkimai ir reklama integruojami tiesiogiai į natūralius pokalbius. Nors pirminiai naudotojų atsiliepimai nevienareikšmiški, o Amazon dar susiduria su iššūkiais diegiant kai kurias Alexa+ funkcijas, tikimasi, kad gilesnis ir dažnesnis vartotojų įsitraukimas lems tiek didesnes reklamos pajamas, tiek aktyvesnį e. komercijos augimą Amazon.com platformoje.
Iššūkiai: privatumas ir DI patikimumas
Reklamų integravimas į DI pokalbius kelia ir rizikų. Naudotojai dalinasi vis daugiau asmeninės informacijos su generatyviais DI asistentais, įskaitant ir Alexa+, todėl kyla abejonių dėl duomenų saugumo, apdorojimo bei galimo perdavimo reklamos partneriams. Be to, DI modeliai, tokie kaip Alexa+, dar gali „fantazuoti“ ar pateikti klaidingą informaciją, tad Amazon privalo užtikrinti, jog reklamos nepaskleistų netikslios ar netinkamos informacijos. Tai reikšmingas iššūkis prieš pritraukiant didelius prekių ženklus pasitikėti Alexa+ kaip savo skaitmeniniu atstovu.
Galimos naudojimo sritys ir nauda
Vartotojams DI paremta reklama gali labai palengvinti naujų prekių paiešką ir atradimą – pokalbio su Alexa+ metu galima gauti suasmenintas, pagal poreikius pritaikytas rekomendacijas. Prekių ženklams ir rinkodaros ekspertams atsiveria galimybė bendrauti su klientais natūralioje, pokalbių eigoje – toks sprendimas gali reikšmingai išauginti skaitmeninės reklamos efektyvumą bei pridėtinę vertę.
Kas laukia pokalbių DI reklamos ateityje?
Amazon reklamų pajamos toliau stabiliai auga – metinis augimas siekia 22%. Šią augimo bangą Amazon tikisi panaudoti ir pokalbių DI reklamos monetizavimo lyderystei įtvirtinti. Tačiau svarbiausia bus suderinti inovacijas su naudotojų pasitikėjimu, privatumu ir reklamos aktualumu – tik tada galima tikėtis plačios adaptacijos ir pasitenkinimo.
Reklamų integracija į Alexa+ iliustruoja ir pažadus, ir iššūkius, derinant pažangų dirbtinį intelektą su prekyba. Kol visa industrija akylai seka šiuos pokyčius, Amazon sprendimai gali nulemti, kokie bus ateities balso technologijų ir skaitmeninių sąveikų standartai pasaulyje.
Šaltinis: techcrunch

Komentarai