Android 16 QPR2: reikšmingas Pixel našumo pagerėjimas

Android 16 QPR2: reikšmingas Pixel našumo pagerėjimas

Austėja Kavaliauskaitė Austėja Kavaliauskaitė . Komentarai

7 Minutės

„Google“ paskutinis Android 16 QPR2 atnaujinimas daro daugiau nei tik taiso klaidas — ankstyvi testai rodo pastebimus našumo pagerėjimus Pixel įrenginiuose, ypač naujajame Pixel 10 Pro XL. Benchmark'ai ir vartotojų pranešimai leidžia manyti, kad gilesnės sistemos optimizacijos Android 16 suteikia Pixel telefonams sklandesnį ir greitesnį jausmą be jokių aparatūros pakeitimų. Šios optimizacijos apima tiek įprastam kasdieniam naudojimui reikšmingus veiklos patobulinimus, tiek grafikos ir skaičiavimo užduočių pagreitėjimą, kuriuos vertina tiek normalūs vartotojai, tiek techniniai testuotojai.

Kur pasireiškia patobulinimai

Benchmark rezultatai yra nevienodi, bet perspektyvūs. Geekbench 6 rodikliai rodo, kad Pixel 10 Pro XL užfiksavo modestines CPU naudingumo augimo reikšmes: maždaug 2 % vieno branduolio (single-core) ir apie 5 % daugelio branduolių (multi-core) užduotims. Šie skaičiai nėra dramatiškai dideli savaime, tačiau jie yra dalis platesnio vaizdo — smulkios našumo pataisos dažnai susiveda į juntamą reagavimo pagerėjimą realiame naudojime, ypač jei jos derinamos su kitomis optimizacijomis, pavyzdžiui energijos valdymu ar atminties tvarkymu. Be to, testų variacija, aplinkos temperatūra ir fono procesų aktyvumas gali įtakoti atskirus matavimus, todėl reikėtų vertinti tendencijas, o ne vienkartinius skaičius.

PCMark Work 3.0 — testas, imituojantis kasdienes užduotis, tokias kaip naršymas internete, dokumentų redagavimas ir paveikslėlių apdorojimas — pakilo 19,6 %, kas yra kur kas pastebimesnis pagerėjimas realiam naudojimui. Tokie rezultatai reiškia, kad vartotojai pastebės greitesnį puslapių pakrovimą, sklandesnį dokumentų perjungimą ir efektyvesnį daugiaprogramiškumą. Grafikos testai taip pat pakilo: 3DMark Wild Life rezultatai augo apie 5–7 %, vidutiniškai artėdami prie 6 %. Tai reiškia, kad žaidimų ir grafikos intensyvių aplikacijų framerate'ai ir stabilumas gali būti pagerinti, ypač per ilgesnes sesijas, kai anksčiau pastebimi stuttering'ai ar trumpi užlaikymai.

Galbūt labiausiai netikėtas buvo OpenCL rezultatas: balai padidėjo nuo maždaug 3 063 iki 4 061, tai yra beveik trečdaliu didesnis rezultatas, nepakeitus deklaruotos GPU tvarkyklės (driver) versijos. Tai leidžia manyti, jog pagerėjimai atsirado programinės įrangos lygiu — optimizuotas atminties valdymas, darbinių eilių (command queue) prioritetų gerinimas arba geresnė OpenCL užduočių planavimo politika gali duoti tokį efektą. Tokie pokyčiai rodo, kad operacinė sistema ir runtime komponentai gali reikšmingai paveikti skaičiavimo bei grafikos našumą be jokių detalių tvarkyklių atnaujinimų.

Kas lėmė staigų spartėjimą?

Kaip gali sistemos atnaujinimas paversti matomus našumo prieaugio rezultatus? Pranešimai ir pirminiai analizės duomenys rodo gilesnes runtime optimizacijas Android 16 branduolyje ir Android Runtime (ART) sluoksnyje. Vienas iš ryškiausių pakeitimų — patobulinta atminties (memory) valymo (garbage collection) sistema, kuri dabar veikia efektyviau ir rečiau užblokuoja procesoriaus resursus. Sumažėję sustabdymai dėl GC reiškia sklandesnes animacijas, mažiau mikrostutter'ių ir geresnį atsako laiką esant dideliam apkrovimui arba intensyviam daugiaprogramiškumui.

Techniniu požiūriu tai gali apimti kelis elementus: labiau lygiagretinį GC vykdymą (concurrent garbage collection), geresnį generacinį valymą (multi-generational GC), efektyvesnę atminties suspaudimo (compaction) politiką bei sumažintą laiką, kurį reikia skirti objekto alokacijai ir ištrynimui. Be to, gali būti optimizuotas ART JIT/AOT derinys — geresnis kodų paruošimas, mažesnės interpretavimo nuostatos ir taupesnis atminties naudojimas pradiniame aplikacijų paleidime. Visi šie pakeitimai kartu mažina CPU overhead'ą ir leidžia sistemai reaguoti greičiau, ypač kai fone veikia daug paslaugų ar programų.

Nepamirškime ir kitų galimų komponentų: sistemos planuotojo (scheduler) poltikos smulkios korekcijos, I/O eilių optimizavimas, nauji energijos profiliai ir prioritetų nustatymai procesų lygmenyje. Tai — kompleksiški, dažnai susiję pakeitimai, todėl vienu metu matomi keli efekto šaltiniai: geresnis CPU panaudojimas, mažesnės spragos VRAM/DRAM valdyme ir optimalesnė GPU užduočių eilėtvarka. Visa tai kartu gali sukurti jausmą, kad telefonas „pagreitėjo“ be aparatūros modifikacijų.

Analogiją galima nubrėžti taip: tai tarsi užimtos autostrados valymas — kai tvarkymo komanda (garbage collector) dirba greičiau ir protingiau, automobiliai (programos ir procesai) juda laisviau ir pastoviau, todėl bendras srautas tampa sklandesnis ir mažiau trūkinėjantis.

Ne tik naujausiems Pixel

Šie pasiekimai nėra vien tik flagmanų Pixel 10 serijai. Bendruomenės pranešimai ir nepriklausomi testuotojai pastebėjo pagerėjusius rezultatus ir tolygesnius kadrų dažnius tarp senesnių arba vidutinės klasės Pixel modelių, pavyzdžiui, Pixel 8a. Tai leidžia daryti prielaidą, kad QPR2 optimizacijos gali būti naudingos platesniam įrenginių spektrui, kurie naudoja Google sukurtą Android 16 versiją. Svarbu pažymėti, kad įtaką gali turėti ir konkrečių modelių aparatūrinės galimybės: kiek atminties, kokia termoreguliacija, GPU architektūra ir kt.

Be to, atnaujinimo poveikis gali būti skirtingas priklausomai nuo to, ar įrenginys turi pakankamai laisvos atminties ir ar gamintojo pritaikyta vartotojo sąsaja (UI) nenaudoja daug papildomų fono paslaugų. Tačiau bendra tendencija rodo, jog sistemos lygmens patobulinimai gali atnešti pastebimą naudą net ir seniems ar mažesnės klasės modeliams, jeigu gamintojai leidžia panašias runtime optimizacijas savo OTA paketuose.

Ar kiti Android telefonai taip pat patirs pagerėjimą?

Atviras klausimas — ar šie našumo prieaugiai yra susiję su Google Tensor G-serijos lustu, ar tai grynos programinės įrangos optimizacijos, kurios galėtų pagerinti ir kitų gamintojų telefonus. Jei Android 16 atminties ir runtime pakeitimai yra įgyvendinti universaliai, OEM'ai, kurie naudoja „stock“ Android pagrindą arba greitai pritaiko Google pakeitimus, gali matyti panašius pagerėjimus po savo atnaujinimų. Tačiau, jei dalis prieaugio priklauso nuo Tensor specifinių tonuojimų (pavyzdžiui, SoC dažnių valdymo, specifinių tvarkyklių arba aparatinio pagreitinto ML variklių optimizacijos), poveikis įrenginiams be Tensor gali būti mažesnis.

Dar vienas svarbus aspektas — GPU ir modemų tvarkyklės. Daug gamintojų naudoja SoC tiekėjų (Qualcomm, MediaTek ir kt.) tvarkykles, kurios gali skirtis funkcionalumu ir optimizacijomis. Net ir esant bendroms ART ar GC patobulinimams, specifiniai GPU driver naujinimai arba jų stoka gali apriboti grafikos ir OpenCL tipo skaičiavimų pagerėjimą kitų gamintojų įrenginiuose. Taigi rezultatai gali būti mišrūs: dalis įrenginių matys reikšmingą pagerėjimą, kiti — mažesnį arba jo išvis nepastebės.

Kodėl tai svarbu

  • Realiam naudojimui skirtas našumo prieaugis (PCMark) vartotojams yra svarbesnis nei vien tik grynieji CPU rezultatai, nes jis labiau atspindi kasdienės darbų eigos patirtį — naršymą, dokumentų redagavimą ir daugiaprogramiškumą.
  • Grafikos ir skaičiavimo (compute) patobulinimai be tvarkyklės pakeitimų rodo reikšmingas OS ir runtime optimizacijas, kurios gali pagerinti vizualinį ir interaktyvų atsaką be papildomos aparatūros intervencijos.
  • Programinės įrangos atnaujinimai gali pratęsti telefonų naudojimo trukmę, pagerindami reagavimo laiką ir stabilumą be papildomo išlaidų vartotojui — tai prasminga tiek tvarumo, tiek vartotojo patirties požiūriu.

Įsivaizduokite, kad nusipirkus telefoną po kelių mėnesių gaunate realų spartėjimą per OS atnaujinimą — tai yra pokytis, kuris keičia nuosavybės patirtį ir padidina įrenginio vertę laikui bėgant. Pixel savininkams Android 16 QPR2, atrodo, suteikia būtent tokį rezultatą: sklandesnį daugiaprogramiškumą, geresnius benchmark rodiklius ir pagerintą grafikos veikimą, nepalietus pačios silicio struktūros.

Žinoma, verta laukti platesnių testų tarp daugiau modelių ir nepriklausomų patvirtinimų, tačiau kol kas Android 16 demonstravo, kad protingos sistemos lygmens inžinerinės priemonės vis dar gali išspausti reikšmingą našumo papildymą iš esamos aparatūros, o tai svarbu tiek vartotojams, tiek gamintojams ir programuotojams planuojant ilgalaikį palaikymą ir optimizacijas.

Šaltinis: gizmochina

„Technologijos visada mane žavėjo – nuo išmaniųjų telefonų iki dirbtinio intelekto proveržių. Džiaugiuosi galėdama dalintis naujienomis su jumis kiekvieną dieną.“

Palikite komentarą

Komentarai