8 Minutės
Įsivaizduokite gamybos cechus, kuriuose humanoidiniai robotai vaikšto, kelia krovinius ir palaiko gamybą be pertraukų. UBTECH ką tik išsiuntė šimtus savo Walker S2 humanoidinių robotų į aktyvias pramonės zonas Šenzhenyje — žingsnį, kurį kompanija vadina pirmuoju pasauliniu didelio masto humanoidinių robotų pristatymu.
Pirmieji realios aplinkos diegimai: Walker S2 pasiekia gamybos linijas
UBTECH patvirtino, kad gamyba buvo intensyvinama lapkričio viduryje, o pirmieji Walker S2 robotų siuntiniai — sukurti imituoti žmogaus judesius ir atlikti surinkimo užduotis — pasiekė partnerius, susiduriančius su darbo jėgos trūkumu. Įmonė teigia, kad paklausa yra didelė tarp organizacijų, siekiančių automatizuoti užduotis, tradiciškai reikalaujančias stovinčių darbuotojų, ir šiemet ji jau gavo maždaug 800 mln. juanių (apie 113 mln. USD) patvirtintų užsakymų.
Diegimo pobūdis ir praktinė nauda
Pradiniai diegimai apima pilnus darbo ciklus, kai robotai įtraukiami į surinkimo, transportavimo ir pakavimo srautus. Tokiu būdu gamybos įmonės mažina priklausomybę nuo sezoninių arba sunkiai pritraukiamų darbuotojų, tuo pačiu išlaikydamos vienodą gamybos kokybę. Walker S2 įrengtas judesio valdymo sistemomis, kurios leidžia robotui stabiliai vaikščioti tarp stotelių, atlikti pakrovimo/iškrovimo operacijas ir suderinti ritmą su konvejeriais.
Integracija su esamomis gamybos sistemomis
Įmonės, diegiančios Walker S2, pabrėžia, kad sėkminga integracija reikalauja programinės įrangos suderinamumo, sensorių kalibravimo ir saugos zonų, apibrėžtų pagal darbo vietos ypatybes. UBTECH tiekia SDK (programinės sąsajos rinkinius) ir API, leidžiančias sujungti humanoidinius robotus su gamybos valdymo sistemomis (MES), robotų stotimis ir sandėlių valdymo platformomis. Tokia sinchronizacija sumažina žmogiškųjų klaidų riziką ir palengvina automatizuotų darbo ciklų optimizavimą.
Automobilių gamintojai ir elektronikos milžinai skatina diegimą
Automobilių gamintojai išlieka svarbiausia paklausos varomąja jėga. Tarp klientų yra BYD, Geely, FAW, Volkswagen ir Dongfeng, kurie pasirašė sutartis dėl šių humanoidinių asistentų įdiegimo. Foxconn taip pat integruoja robotus, kad palaikytų logistikos užduotis. Ankstyvosios bandomosios operacijos patvirtina, kad šie įrenginiai veikia patikimai realiose gamyklų ir sandėlių aplinkose — ne tik laboratorijose — pažadėdami stabilias 24/7 operacijas su mažesniu nuolatiniu žmogiškuoju prižiūrėjimu.
Dideli pramonės žaidėjai ir strateginiai tikslai
Automobilių ir elektronikos sektoriai turi didelį automatizacijos potencialą dėl didelio gamybos apimčių, monotoniškų operacijų ir griežtų kokybės reikalavimų. Humanoidiniai robotai, kaip Walker S2, leidžia šiems sektoriams perkelti tam tikras stovėjimo reikalaujančias linijas į nuoseklesnį, mažiau kintantį darbo režimą. Tuo pačiu metu logistikos integracijos — pavyzdžiui, medžiagų tiekimo tarp stotelių arba komponentų transportavimo — sumažina pertraukas ir optimizuoja gamybos srautus.
Praktiniai bandymai ir rezultatai
Pradinių bandymų metu gamyklos stebėjo ilgo veikimo ciklus ir pasitikėjimo kėlimo rodiklius. Robotai sugebėjo atlikti daugkartines, pasikartojančias užduotis be reikšmingų trikdžių, o saugos funkcijos — įskaitant avarinio sustabdymo jutiklius ir kolizijų išvengimo sistemas — užtikrino saugią sąveiką su žmonėmis. Tai leidžia gamintojams perėjimą prie mišrių darbo aplinkų, kur žmonės ir humanoidiniai robotai dirba kartu, valdyti palaipsniui ir kontroliuotai.

Baterijų keitimas: funkcija, leidžianti dirbti be pertrūkių
UBTECH išskiria roboto baterijų sistemą kaip vieną iš pagrindinių pranašumų. Walker S2 gali savarankiškai nuimti išsikrovusią bateriją ir per kelias minutes įdiegti ją naują, be žmogaus įsikišimo. Toks greitas keitimas sumažina prastovas ir leidžia užtikrinti ilgesnes pamainas, apimančias nuolatinį vaikščiojimą ir pasikartojantį kėlimą — vieną iš pagrindinių veiksnių, dėl kurių realus 24/7 automatizavimas tampa praktinis.
Techninė apžvalga: baterijų keitimo mechanizmas
Baterijų keitimo sistema suprojektuota kaip modulinė stotis, kurioje yra iš anksto įkrautos baterijos, aptarnavimo rankų mechanizmai ir vietinės diagnostikos moduliai. Walker S2 lokalizuoja stotį naudodamas matricos jutiklius, suderina padėtį ir aktyvuoja savo manipuliatorių, kad saugiai išmontuotų išsikrovusią bateriją. Diagnostikos moduliai patikrina naujos baterijos būklę prieš pateikdami leidimą tęsti darbą. Visa operacija trunka kelias minutes ir yra optimizuota taip, kad netrikdytų gamybos eigos.
Operaciniai privalumai ir logistika
Greitas ir autonominis baterijų keitimas leidžia kurti ilgalaikio veikimo strategijas: robotai gali atlikti ilgas pamainas arba pervėžinėti į kitas zonas be poreikio kelioms pertraukoms. Tai ypač svarbu naktinėse pamainose arba automatizuotose transportavimo grandinėse, kur žmogaus prižiūrėjimas ribotas. Be to, mažesnis rankinis įsikišimas reiškia mažesnes eksploatavimo sąnaudas ir didesnį prieinamumą visą parą.
Rinkos pasekmės: pardavimų šuolis ir gerėjanti finansinė padėtis
Nauji apsilankymai UBTECH patalpose rodo, kad humanoidiniai robotai dabar sudaro apie 30 % įmonės pardavimų — padidėjimas nuo 10 % prieš metus — tai rodo, jog paklausa skatinama realių eksploatacinių poreikių, o ne vien trumpalaikio susidomėjimo. UBTECH planuoja iki gruodžio pabaigos pristatyti 500 Walker vienetų ir teigia esanti savo tikslo siekimo kelyje.
Finansinė apžvalga ir augimo rodikliai
Finansiškai UBTECH pranešė apie 621 mln. juanių pajamų 2025 m. pirmąjį pusmetį (tai yra 27,5 % metinis augimas), bendrąjį pelną 217 mln. juanių (padidėję 17,3 %) ir sumažintą grynąją nuostolį iki 440 mln. juanių (18,5 % sumažėjimas). Debiutavusi Honkongo biržoje 2023 m. kaip pirmoji viešai listinguota robotikos kompanija iš Kinijos, UBTECH pastarasis progresas stiprina jos pozicijas pasauliniame robotikos konkurse.
Rinkos struktūra ir konkurencinė aplinka
Humanoidiniai robotai įžengia į rinką, kur jau egzistuoja industriniai robotai, mobilūs AGV (automated guided vehicles) ir kolaboraciniai robotai (cobotai). Walker S2 skiriasi išmanymu imituoti žmogaus judesius ir gebėjimu veikti atviruose, struktūrizuotuose bei dalinai struktūrizuotuose gamybos sektoriuose. Šis skirtumas leidžia UBTECH konkuruoti ne tik kaip techninės įrangos tiekėjui, bet ir kaip sistemos integratoriui, siūlančiam pilnus sprendimus pramonei.
Ekonominis poveikis darbo rinkai ir personalo modeliams
Kaip gamintojai ir logistikos įmonės plečia pilotus iki masinio diegimo, humanoidiniai robotai, tokie kaip Walker S2, gali transformuoti gamyklų personalo modelius. Vietoj didelio stovinčių linijoje darbuotojų skaičiaus, įmonės gali kreiptis į mažesnį techninį personalą, atsakingą už priežiūrą, robotų programavimą ir sistemos valdymą. Toks perėjimas gali reikalauti persikvalifikavimo programų, darbo saugos standartų atnaujinimų ir sudėtingesnio personalo valdymo planavimo.
Techninės ir operacinės iššūkiai
Saugumas ir reguliavimas
Nors pirmieji rezultatai rodo patikimumą, humanoidinių robotų diegimas kelia ir saugumo bei reguliavimo klausimų. Reikia užtikrinti, kad robotų judesiai būtų nuspėjami, kad būtų įdiegtos tinkamos prieigos kontrolės bei avarinio sustabdymo procedūros. Taip pat svarbu derinti vietinius darbo saugos reikalavimus ir standartus, ypač kai robotai veikia kartu su žmonėmis arba dalijasi darbo erdve.
Techninė priežiūra ir eksploatavimo kaštai
Ilgalaikis sėkmingas veikimas priklauso nuo reguliarios priežiūros, dalių prieinamumo ir programinės įrangos atnaujinimų. Baterijų modulių keitimo mechanizmai, pavarų sistemos ir jutiklių paketai reikalauja nuolatinės diagnostikos. TBendrosios išlaidos (TCO) turėtų būti įvertintos ne tik pagal įsigijimo kainą, bet ir pagal priežiūros, mokymo ir integracijos kaštus.
Ateities perspektyvos ir technologiniai pokyčiai
Potencialas platesnėse pramonės šakose
Nors pradinis fokusas yra automobilių ir elektronikos gamyba bei logistika, humanoidiniai robotai turi potencialą plėstis į farmacijos, maisto perdirbimo, atliekų tvarkymo ir kitų sektorių sritis. Ypač tos užduotys, kur reikia lankstumo, judrumo ir gebėjimo prisitaikyti prie įvairių darbo vietų, gali būti tinkamos humanoidinių robotų taikymo zonos.
Inovacijos, kurios gali paspartinti priėmimą
Be autonominio baterijų keitimo, kitos technologinės inovacijos — pavyzdžiui, pažangesnė mašininio matymo algoritmų integracija, greitesnė sensorinė sintezė ir lengvesnis programavimas be kodo (no-code) — gali sumažinti diegimo kliūtis. Taip pat debesų pagrindu teikiami valdymo bei diagnostikos sprendimai leis operatoriams nuotoliniu būdu stebėti ir optimizuoti roboto veiklą.
Apibendrinant, UBTECH Walker S2 diegimas Šenzhenyje žymi reikšmingą žingsnį humanoidinių robotų komercializacijos kryptyje. Ilgalaikė sėkmė priklausys nuo technologinės patikimumo, integracijos su esamomis gamybos sistemomis, saugumo standartų laikymosi ir ekonominės nuosaikios plėtros. Greiti baterijų keitimai ir tarpusavio sinchronizacija su gamybos procesais gali būti lemiami elementai, leidžiantys humanoidiniams robotams tapti nuolatine gamybos infrastruktūros dalimi.
Toliau sekant rinkos pokyčius bus įdomu stebėti, kaip kiti gamintojai reaguos į UBTECH pažangą, kokie bus konkurenciniai atsakai ir kaip greitai šios technologijos taps plačiai prieinamos ne tik didžiųjų koncernų, bet ir mažesnių pramonės subjektų. Humanoidiniai robotai ir pramonės automatizacija kartu formuos naują pramonės veikimo ir inovacijų etapą, kuriame efektyvumas, saugumas ir lankstumas taps kertinėmis sėkmės sąlygomis.
Šaltinis: smarti
Komentarai
kodasx
Įdomu, kaip su sauga ir kainom? Greitas baterijų keitimas skamba fainai, bet kas jei gedimas naktį? Ar tai tik PR?
Tomas
Neįtikėtina, kad robotai jau vaikšto gamyklose 24/7. Žaviuosi, bet... ką darys žmonės? Reiks persikvalifikuot, greit.
Palikite komentarą