Android 17: valdiklių peradresavimas ir Virtual Gamepad

Android 17: valdiklių peradresavimas ir Virtual Gamepad

Domantas Čepaitis Domantas Čepaitis . 2 Komentarai

8 Minutės

Android 17 gerokai keičia žaidimų patirtį mobiliuosiuose įrenginiuose ir gali tapti reikšmingu atnaujinimu mobiliesiems žaidėjams. Ankstyvose Canary versijose pastebimi kodai ir užuominos, kad Google dirba su sisteminiu valdiklių peradresavimu ir programinės įrangos sprendimu vadinamu „Virtual Gamepad“. Šios funkcijos leistų vartotojams pritaikyti mygtukų išdėstymą, paversti lietimo gestus valdiklio įvykiais bei valdyti prijungtų žaidimų pultelių nustatymus per Sistemos nustatymus. Tokios sistemos integracija reiškia, kad peradresavimas ir virtualus valdiklis būtų prieinami visai platformai, o ne tik atskiroms programėlėms ar žaidimams.

Ką keičia valdikliai Android aplinkoje

Istoriškai Android atpažįsta žaidimų valdiklius pagal gamintojo ir produkto identifikatorius (vendor ID ir product ID) ir taiko iš anksto paruoštus konfigūracijos failus, kad įvestys žaidimuose būtų susietos teisingai. Šis metodas veikia daugeliui populiarių pultelių, tačiau palieka daug nišinių įrenginių ir vartotojų, kurie nori specifinių ar netradicinių išdėstymų, be patikimo sprendimo. Dėl tokios ribotos atpažinimo logikos dažnai kyla netikslumų ar reikalingų rankinių keitimų.

Analizuojant Android Canary kodo bazę, rastas įrašas apie naują leidimą (permission) pavadinimu android.permission.CONTROLLER_REMAPPING ir specialų valdiklių meniu Sistemos nustatymuose. Leidimas yra apsaugotas platformos parašu (platform-signed flag), kas reiškia, jog peradresavimas greičiausiai bus vykdomas pačioje operacinėje sistemoje, o ne bet kokių trečiųjų šalių programėlių lygyje. Tokia sistema mažina saugumo rizikas, užtikrina nuoseklumą ir leidžia gamintojams ar OS lygmens komponentams kontroliuoti, kaip ir kurie pakeitimai taikomi.

Kodėl tai svarbu žaidėjams

  • Prieinamumas: peradresavimas leidžia žaidimus pritaikyti vartotojams su skirtingomis galimybėmis, apribota pasiekiamumo ar judesio zona.
  • Ergonomika: daug laiko praleidžiantys žaidėjai gali perkelti dažnai naudojamas komandas į lengviau pasiekiamus mygtukus, mažinant nuovargį ir pagerinant komfortą ilgų sesijų metu.
  • Konkurencinis žaidimas: profesionalūs ar siekiantys aukštų rezultatų žaidėjai dažnai renkasi individualius išdėstymus, kurie gerina reakcijos laiką ir raumenų atmintį.
  • Platformos nuoseklumas: persikeliantys žaidėjai iš konsolių gali atkurti pažįstamas mygtukų schemas tam, kad perėjimas į mobilią platformą būtų sklandesnis.

Iki šiol žaidėjams dažniausiai tekdavo remtis žaidimo vidinėmis mygtukų priskyrimo galimybėmis, kurių daugelis pavadinimų neturi, arba pasikliauti trečiųjų šalių įrankiais ir atmintinėmis. Sisteminis sprendimas suteiktų vieningą centrą išdėstymų keitimui visiems prijungtiems valdikliams — net ir toms programoms, kurios pačios neleidžia keisti mygtukų. Tai ypač naudinga universalumui, testavimui ir tam, kad vartotojas nepriklausytų nuo konkretaus žaidimo funkcionalumo.

Susipažinkite su Virtual Gamepad — programinis valdiklis su realiu poveikiu

Gilinantis į kodą matoma, kad planuojama Virtual Gamepad funkcija veiktų panašiai kaip virtualūs kameros arba garso tvarkyklės – tai programinis tarpininkas, kuris aplikacijoms pristatomas kaip fizinis įrenginys. Virtualus valdiklis gali pranešti standartines įvestis, tokias kaip A, B, X, Y, Start, Select, trigeriai ir buferiai (bumpers), analoginiai svirteliai, L3/R3 mygtukai bei kryžminis blokas (D-pad) su kryptimis. Tai reiškia, kad žaidimai gautų tokio paties tipo įvykius kaip iš tikro valdiklio, net jei realus aparatinis įrenginys yra kitoks arba jo nėra.

Kadangi Virtual Gamepad yra programinis komponentas, jis gali fiksuoti gaunamas įvestis, jas modifikuoti ir persiųsti pakeistus įvykius žaidimams. Toks elgesys leidžia Android sistemai pritaikyti sudėtingas peradresavimo taisykles be būtinybės, kad kiekvienas žaidimas turėtų gimtąją (native) palaikymą šioms funkcijoms. Tai suteikia didelį lankstumą: pavyzdžiui, galima suskirstyti mygtukus į profilius, pritaikyti greitus perjungimus, kombinuoti mygtukų sekas ar net sukurti makrokomandas, kai to leidžia OS politika.

Dar įdomiau, kad lietimo gestai ekrane galėtų būti transformuoti į valdiklio mygtukų paspaudimus. Tai reiškia, kad žaidimai, kurie natūraliai nepalaiko gamepad’ų, galėtų būti žaidžiami valdiklio stiliumi per lietimo-į-įvestį (touch-to-controller mapping). Tokia technika ypač praverčia perkeliant konsolinius titulus ar retro žaidimus į mobiliuosius įrenginius, kur originalus valdymo būdas priklausė nuo fizinių valdiklių. Be to, Virtual Gamepad gali tarnauti kaip tiltas tarp klaviatūros, lietimo įrenginio ir gamepad įvykių, leidžiant platesnį suderinamumą tarp periferinių įrenginių ir žaidimų.

Techniniai aspektai ir įrankių integracija

Virtualus valdiklis remiasi žemo lygio įvykio injekcijos mechanizmais: jis sugeneruoja standardizuotus input event'us (pvz., EV_KEY, EV_ABS) ir pateikia juos į sistemos įvesties sluoksnį. Taip žaidimai, kurie klausosi šių įvykių per Android Input Framework, gauna vienodus duomenis nepriklausomai nuo to, ar įvykius sukėlė fizinis USB/Bluetooth pultelis, ar programinė įranga. Tai taip pat reiškia, kad latencija ir sinchronizacija turi būti kruopščiai valdoma — ypač debesų žaidimų (cloud gaming) atvejais, kur kiekviena milisekundė svarbi.

OS lygmeniu galima įdiegti keletą papildomų funkcijų: įvesties filtravimą (debounce, dead zones, eksponentinės kreivės analoginiams svirteliams), profilių valdymą pagal aplikaciją arba žaidimą, automatinius perrašymus pagal prijungtą valdiklio tipą ir galimybę eksportuoti / importuoti nustatymus. Tokios funkcijos pagerina vartotojo patirtį ir leidžia sutaupyti laiko bei pastangų lyginant su rankiniu peradresavimu kiekviename žaidime.

Kaip tai dera su debesų žaidimais ir naujais formatais

Android dabar veikia ant daugybės skirtingų įrenginių: telefonų, planšečių, sulankstomų ekranų, specializuotų žaidimų konsolių tipo įrenginių ir net televizorių dėtuvių. Tuo pat metu debesų žaidimų paslaugos populiarėja — vartotojai transliuoja aukštos kokybės žaidimus į mažesnius ekranus. Sisteminė valdiklių valdymo priemonė kartu su Virtual Gamepad gali supaprastinti fizinių valdiklių naudojimą visuose šiuose scenarijuose: tiek kai žaidimas veikia vietoje, tiek kai jis transliuojamas iš serverio.

Debesų žaidimuose serveris dažnai tikisi tam tikro tipo kontrolerio įvykių. Virtualus valdiklis gali pateikti tuos įvykius lokaliai, net jei žaidėjas naudoja lietimui optimizuotą sąsają arba nestandartinį periferinį įrenginį. Tai sumažina keitimo žingsnių skaičių ir leidžia transliacinei platformai elgtis taip, tarsi prie įrenginio būtų prijungtas natūralus gamepad. Be to, nauji formatai, kaip rankinės žaidimų konsolės su Android ar sulankstomi telefonai, dažnai turi nestandartinius valdiklius – centralizuota valdymo sluoksnis šiuos fragmentus suvienodina.

Ką tikėtis ir kas vis dar liko neaišku

Canary versijos nustatymų meniu šiuo metu rodo vietos rezervacijas (placeholder'us), tačiau tikėtina, kad galutinė versija išvardins prijungtus valdiklius, leidimą redaguoti atskirų valdiklių profilius, sinchronizavimo ir išsaugojimo parinktis. Kadangi peradresavimo leidimas bus ribojamas platformos, globalius peradresavimo pakeitimus greičiausiai galės taikyti pati operacinė sistema arba įrenginio gamintojas (OEM), o ne bet kuri trečioji šalis. Tai gali pagerinti saugumą ir nuoseklumą tarp įrenginių, bet tuo pačiu apriboti nepriklausomų kūrėjų ir modifikacijų galimybes.

Vis dar yra neaiškumų dėl kelių svarbių aspektų: ar Virtual Gamepad ir peradresavimas bus prieinami visuose Android įrenginiuose, ar tai priklausys nuo OEM partnerių sprendimų; kaip bus sprendžiami autorystės, leidimų ir privatumo klausimai; kaip tokios sistemos veiks kartu su eksperimentinėmis arba pasenusiomis API; ir kokia bus poveikio žaidimų suderinamumui laipsnis. Taip pat svarbu stebėti, ar Google paskelbs oficialią dokumentaciją bei API specifikacijas, leidžiančias kūrėjams integruoti arba koreguoti profilius pagal savo poreikius.

Galiausiai, nors Android 17 valdiklių darbai gali suteikti išsamų valdiklių valdymą, realus naudotojų patvirtinimas ir testai parodys, kiek praktiškai pagerės prieinamumas, suderinamumas su debesų paslaugomis ir žaidimų palaikymas. Jei Google atvers tam tikrus aspektus kūrėjams arba suteiks platų konfigūracijos eksportą/importą, tai stipriai padidins šio sprendimo vertę bendruomenei ir nepriklausomiems kūrėjams.

Santrauka: Android 17 valdiklių srityje yra potencialas suteikti žaidėjams smulkų ir galingą valdiklių valdymą — nuo centralizuoto valdiklių hub'o iki gimtančiai atrodžių programinių valdiklių ir galimybės paversti lietimą į mapintus gamepad veiksmus. Tokia kombinacija galėtų pagerinti prieinamumą, ergonomiką, konkurencinę naudą ir platesnį suderinamumą tarp įrenginių, platformų ir debesų žaidimų paslaugų.

Šaltinis: smarti

„Esu žaidimų entuziastas ir AI entuziastas. Rašau apie tai, kas svarbu – naujausius žaidimus, AI projektus ir tai, kaip šie du pasauliai jungiasi.“

Palikite komentarą

Komentarai

techbanga

Ar čia bus visuose telefonuose? Girdžiu platform-signed, tai gal tik Google/OEM valdomas, o modderiai nusvilę? įdomu, kaip su privatum

Marius

wow, jei čia veiks kaip aprašyta, tai žaidimai mobile pasikeis. Profiliai ir touch->button.. bet OEM gali užblokuot, nekantrauju testuot