Kaip Lietuvoje mokiniai kuria AI prototipus ir verslą

Kaip Lietuvoje mokiniai kuria AI prototipus ir verslą

Austėja Kavaliauskaitė Austėja Kavaliauskaitė . Komentarai

4 Minutės

Lietuvoje startavo nauja 9–12 klasių verslumo ir technologijų iniciatyva – dirbtinio intelekto mokinių mokomųjų bendrovių (DI MMB) programa. Inicijuota Ekonomikos ir inovacijų ministerijos ir Inovacijų agentūros, programą įgyvendina „Lietuvos Junior Achievement“. Tai pirmoji tokio tipo iniciatyva Lietuvoje, siūlanti moksleiviams praktiškai kurti DI sprendimus, vystyti prototipus ir ieškoti jų komercinių pritaikymų Lietuvos rinkai.

Nuo idėjos iki prototipo: kaip tai vyksta

Programa subūrė 16 gimnazijų iš skirtingų regionų – nuo Mažeikių iki Vilniaus ir Kauno. Mokiniai, dirbdami komandose kartu su mokytojais ir mentoriais iš Lietuvos tech įmonių (pvz., Hostinger, Omnisend, Turing College), mokėsi ne tik teorijos, bet ir praktinių įgūdžių: duomenų paruošimo, ML modelių koncepcijų, prototipų kūrimo bei produktų pristatymo.

„Challenge AI" stovykla

Programos startą pažymėjo intensyvi dviejų dienų „Challenge AI" stovykla Vilniuje, kur susirinko 40 komandų. Dalyviai dirbo su realiais uždaviniais – nuo komunikacijos pagalbos autizmo spektro asmenims iki viešojo transporto užimtumo stebėjimo sprendimų. Praktika parodė, kad lietuviams jaunimui labiausiai naudingas eksperimentavimas, testavimas ir greitas klaidų taisymas.

Funkcijos ir nauda

DI MMB programa turi kelias aiškias funkcijas ir privalumus:

  • Praktiniai AI ir duomenų mokslų užsiėmimai, pritaikyti Lietuvos kontekstui (duomenų privatumui ir lokalizacijai).
  • Mokymas apie verslo modelius ir produktų komercializaciją Lietuvos rinkai.
  • Mentorystė iš vietinių technologijų įmonių ir galimybė susipažinti su darbo rinkos poreikiais Vilniuje, Kaune ir kituose regionuose.
  • Tarptautinės praktikos galimybė – mokytojų stažuotė Danijoje, kur semiamasi patirties integruojant DI į ugdymą.

Komercinės ir mokymo pritaikymo ypatybės

Mokiniai mokosi ne tik techninių sprendimų, bet ir kaip juos adaptuoti lietuviams: lokalizuoti sąsajas, užtikrinti kalbos palaikymą, atsižvelgti į Lietuvos vartotojų įpročius. Tokie aspektai svarbūs, jei projektas vėliau pretenduos į Lietuvos rinką ar bendradarbiaus su vietos verslais.

Naudojimo atvejai ir įtakos Lietuvos rinkai

Programoje sukurti projektai atspindi realius Lietuvos poreikius: komunikacijos priemonės autizmo spektro asmenims, informacijos patikimumo tikrinimo įrankiai ar viešojo transporto analizė. Šie sprendimai turi aiškų potencialą būti integruoti į Vilniaus ar Kauno savivaldybių programas, švietimo įstaigas arba lokalius verslus.

Palyginimas su pasaulinėmis tendencijomis

Pasaulyje daugėja iniciatyvų, jungiančių mokinius su AI vystymu. Lietuva žengia žingsnį priekin, orientuodamasi į praktinį taikymą ir verslumo komponentą – tai skiriasi nuo grynai akademinių programų. Vietinis privalumas – greitesnis ryšys su Lietuvos verslu ir realiomis rinkos problemomis.

Privalumai verslams ir švietimui

Verslams DI MMB reiškia naują talentų šaltinį: moksleiviai įgyja kūrybiško mąstymo, problemų sprendimo ir komandinių įgūdžių. Lietuvos įmonės gali dalyvauti mentorystėje, testuoti sprendimus lokalioje rinkoje ir rasti naujų produktų idėjų. Mokykloms programa suteikia galimybę integruoti DI raštingumą į pamokas ir paruošti mokinius ateities darbo rinkai.

Išvados: kodėl tai svarbu Lietuvai

DI MMB stiprina informacinį raštingumą ir skaitmeninius įgūdžius, kurie, pagal STRATA, Lietuvoje dar turi augimo erdvės. Programos poveikis gali būti ilgalaikis: geresnis talentų atitikimas Lietuvos rinkos poreikiams, inovatyvesni vietiniai produktai ir didesnė konkurencingumo vertė regionuose tokiuose kaip Vilnius ir Kaunas. Tai – praktinis kelias, kaip iš vartotojų formuoti kūrėjus ir steigti naujas verslo idėjas, pritaikytas lietuviams ir Lietuvos rinkai.

Šaltinis: elektronika

„Technologijos visada mane žavėjo – nuo išmaniųjų telefonų iki dirbtinio intelekto proveržių. Džiaugiuosi galėdama dalintis naujienomis su jumis kiekvieną dieną.“

Palikite komentarą

Komentarai