8 Minutės
„Halo: Campaign Evolved“ — ilgai sklandęs gandas apie „Halo: Combat Evolved“ perdirbimą — buvo oficialiai pristatytas ir suplanuotas išleidimui PlayStation 5, Xbox Series X|S bei PC 2026 metais. Projektas perteikia originalią kampaniją nauju pavidalu: modernizuota vizualika, papildomos funkcijos ir technologiniai atnaujinimai, kurie siekia išsaugoti tą pasakojimą ir atmosferą, dėl kurios serija tapo ikoniška. Remake siekia pritraukti tiek senus gerbėjus, tiek naujus žaidėjus, siūlydamas pažįstamą istoriją su platesniais žaidimo pojūčiais, patobulintu apšvietimu, tekstūrų lygiu ir našumu bei tam tikromis naujovėmis, kurios turėtų pagerinti žaidimo patirtį.
What changed: a full rebuild in Unreal Engine 5
„Halo Studios“ praktiškai iš naujo sukūrė beveik viską – nuo modelių ir aplinkų iki tekstūrų, žaidimo sistemų ir algoritmo lygmens sprendimų. Vietoje ankstesnio Slipspace Engine komanda perėjo prie Unreal Engine 5, o tai atvėrė prieigą prie pažangių įrankių, tokių kaip didelės detalės geometrijos sistemos (pvz., Nanite), pažangi apšvietimo sprendimai (Lumen) ir nauji našumo optimizavimo metodai bei pataisymai, kurie buvo neprieinami senesnėje technologijoje. Dėl šio perėjimo remake'as gali pasinaudoti realistiniu apšvietimu, dinamiškais šešėliais ir modernia tekstūrų tvarkymo sistema, kas leidžia detalizuoti tiek dideles atviras erdves, tiek siauras uždaras zonas su didesniu vizualiniu vientisumu.
Techninis perrašymas apėmė ne tik grafinius atnaujinimus: AI elgesio modeliai, susidūrimų (encounter) dizainas ir fizikos sistema buvo peržiūrėti ir pritaikyti prie dabartinių standartų. Tai reiškia, kad priešai reaguoja nuosekliau, taktiniai sprendimai yra labiau apčiuopiami, o pasaulio elementai — interaktyvesni. Unreal Engine 5 suteikia galimybes ir didesniam atvaizdavimo dažniui ar raiškai bei moderniems post-processing efektams, kurie pritaikomi pagal platformą: PlayStation 5 ir Xbox Series X|S gali pasiekti aukštesnę raišką ir stabilų kadrų skaičių, o PC leidžia platesnį našumo koregavimą ir grafinių parametrų spektrą.
New missions, same story — plus more ways to play
„Campaign Evolved“ nekeitė pagrindinių „Combat Evolved“ pasakojimo vingrybių: istorijos pagrindas, personažai ir svarbiausi naratyviniai taškai išlieka autentiški, tačiau remake suteikia papildomą vertę trijų naujų bonus misijų forma, veikiančių kaip preliudas ar prologas. Šios misijos praplečia pradinį kontekstą, suteikia daugiau informacijos apie pradinį susidūrimą su Covenant bei aplinkos istoriją ir siūlo žaidėjams tiek naujų atradimų, tiek papildomų kovinių iššūkių. Tokios išplėtotės scenos padeda geriau pristatyti įvykių motyvus naujiems žaidėjams ir siūlo veteranams naują perspektyvą pažįstamiems momentams.
Be papildomų misijų, remake akcentuoja žaidimo perkėlimo galimybes: yra rimtas darbas su UI/UX atnaujinimais, lengviau prieinama inventoriaus sistema, geresnis žemėlapių informacijos pateikimas ir daugiau žaidimo pritaikymo nustatymų — nuo pasiekiamumo parinkčių iki valdiklių konfiguracijų ir klaviatūros bei pelės palaikymo PC platformoje. Tokie patobulinimai padeda užtikrinti, kad „Halo“ nostalgija būtų prieinama moderniems standartams ir dabartiniams žaidėjams, kuriems aktualu patogumas, vizualinė aiškuma ir žaidimo ergonomika.
Co-op updates fans asked for
Multiplayer tradicijų gerbėjai gali nuliūsti sužinoję, kad šis leidimas orientuotas tik į vieno žaidėjo kampaniją, tačiau čia yra reikšmingų kooperacijos pataisymų, kurių fanai ilgai prašė. Remake pristato keturių žaidėjų online kooperaciją visai kampanijai, leidžiančią draugams kartu pereiti visą istoriją internetu. Be to, pagaliau grįžta dviejų žaidėjų vietinis „couch co-op“ — vietinis bendras žaidimas, kurio trūko „Halo Infinite“. Vietinės kooperacijos grąžinimas yra svarbus žingsnis, siekiant atkurti bendrą praeities patirtį, kai draugai žaidė kartu toje pačioje patalpoje.
Tačiau jei jūsų prioritetas yra tradicinis daug žaidėjų režimas su klasikiniu mapų ir režimų rinkiniu (slayer, capture the flag ir pan.), „Master Chief Collection“ tebėra geriausia vieta. Ten išlaikyti originalūs multiplayer režimai, rangai ir bendruomenė, todėl Microsoft bei studijos sprendimas atskirti kampanijos remake nuo klasikinio multiplayer leidžia išlaikyti abiejų patirtis optimizuotas ir sutelktas.

Seen the gameplay: Silent Cartographer showcase
Kartu su paskelbimu „Halo Studios“ paskelbė 13 minučių trukmės Silent Cartographer lygio žaidimo demonstraciją. Footage parodo reikšmingus aplinkos atnaujinimus: labiau apdorotas tekstūras, dinamišką apšvietimą, išplėstus tolimojo matymo sprendimus ir detalesnę vegetaciją bei objektų instancijavimą. Susidūrimų dizainas buvo perdarytas taip, kad būtų subalansuotas tarp originalaus Bungie štrichų ir šiuolaikinio ritmo — tai reiškia, kad mūšiai gali jaustis intensyvesni, o laisvas tyrinėjimas apdovanoja žaidėją už taktinę iniciatyvą.
Demonstruotoje medžiagoje taip pat matomos pertvarkytos priešo tarnybos pozicijos, geriau suderinta taktinė erdvė bei atnaujinta ginklų fizika, kuri suteikia modernesnį atatrankos ir trajektorijos pojūtį. Ankstyvos apžvalgos ir pirmosios žiūrėjimų išvados rodo, kad remake išlaiko originalo dvasios bruožus — žaidimo dizaino sprendimus, kuriuos parašė Bungie, bet sukuria juos su šiuolaikine vaizdine kokybe ir patogumu. Tai padeda sumažinti atotrūkį tarp prisiminimų apie klasikinį žaidimą ir šiandieninių žaidimo standartų.
Why this matters to players
Tai, kad „Halo“ pirmą kartą oficialiai pasirodo PlayStation platformoje, yra svarbus momentas tiek žaidimų industrijai, tiek platformų prieinamumui — tai rodo platesnį Microsoft strateginį žingsnį, siekiant padaryti savo pirmo lygio frančizes prieinamesnes platesniam auditorijai. Ši žingsnis gali pakeisti vartotojų bazę, prisidėti prie ženklios bendruomenės plėtros ir atverti „Halo“ turinio prieigą tiems, kurie anksčiau neturėjo galimybės žaisti serijos per Xbox ekosistemą.
Vis dėlto pagrindinis vertinimo kriterijus bus, kaip remake jausis žaidėjo rankose. Dalinis „Halo“ palikimo elementas yra susijęs su originaliu Slipspace varikliu suteiktu žaidimo pojūčiu — tam tikru „svarumo“, judesio ir susidūrimų dinamika, kurią veteranai prisimena su nostalgija. Rebuildinimas šio nematerialaus pojūčio kartu su vizualių ir sisteminių pokyčių įdiegimu yra sudėtingas balansavimas: kūrėjams reikia išsaugoti originalų žaidimo dvasios branduolį, bet kartu pritaikyti mechanikas ir dizaino sprendimus prie modernių lūkesčių, tokių kaip našumas, valdymo raiška, pasiekiamumas ir internetinės kooperacijos patirtis.
Todėl žaidėjams svarbu stebėti ne tik vizualinius atnaujinimus, bet ir smulkesnius žaidimo mechanikos pokyčius: AI taktikos, šaudymo pojūtis, interakcijos su aplinka ir misijų struktūros pokyčiai gali turėti reikšmės tam, ar „Campaign Evolved“ jausis kaip autentiškas „Combat Evolved“ perdirbimas ar kaip visiškai naujas „Halo“ žaidimas, siejamas su originalu tik naratyviniu lygmeniu.
- Platforms: PlayStation 5, Xbox Series X|S, and PC
- Release window: 2026 (exact date TBD)
- Content: Single-player campaign remake with three new prequel missions
- Co-op: Four-player online co-op and two-player couch co-op
- Multiplayer: Not included — use Master Chief Collection for classic multiplayer
Šiuo metu „Halo: Campaign Evolved“ yra galima įtraukti į norų sąrašą (wishlist) PC, PlayStation ir Xbox parduotuvėse. Ar šis perdirbimas taps galutine modernia reinterpretacija „Combat Evolved“ žaidimo ir tikru standartų etalonu priklausys nuo to, kaip sėkmingai naujos vizualinės priemonės bei perdirbtos sistemos atkurs pirminę žaidimo magiją. Būsimas 2026 metų išleidimas bus kritinis bandymas: žaidimo gerbėjai ir naujieji žaidėjai leis galutinį verdiktą apie tai, ar šis remake sugebėjo amžinai išsaugoti tai, kas padarė „Halo“ svarbiu vardu žaidimų istorijoje, kartu suteikdamas technologinių ir dizaino pažangų, reikalingų šiandienos žaidimų rinkai.
Be to, verta sekti papildomus pranešimus apie techninius tikslus: ar „Campaign Evolved“ remsis raiškos ir kadrų tiksliniais rėmais (pvz., 4K/60fps vs 120fps režimai), ar bus parinkčių dėl ray tracing, ar bus palaikomas FSR ar DLSS tipų spartos paketiniai sprendimai PC, bei kokios prieinamumo funkcijos (subtitrai, valdymo pritaikymas, spalvų korekcijos) bus įtrauktos. Šie aspektai dažnai lemia, ar klasikinis perkėlimas patenkins šiuolaikinę publiką, o techniniai sprendimai Unreal Engine 5 fone gali suteikti lankstumo, reikalingo tiek vizualiniam, tiek našumo optimizavimui.
Galiausiai, žaidimų industrijos stebėtojai turėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kaip „Halo Studios“ komunikuoja su bendruomene: atviri beta testai, early access demo versijos, atnaujinimai per kūrimo etapą ir žaidėjų grįžtamasis ryšys gali turėti didelę įtaką galutinei kokybei. Tokia atvirumo politika dažnai padeda iš anksto identifikuoti bei ištaisyti problemas, kurios kitu atveju galėtų išlikti iki išleidimo dienos.
Šaltinis: wccftech
Komentarai
bitas
Skamba per gerai? UE5 perrašymas vilioja, bet ar jausmas (movement, recoil) liks tas pats... Nostalgija čia svarbi.
Tomas
Oho, PlayStation versija?! Netikėtai. Jei apšvietimas toks realus kaip rodo, bus smagu, bet tikiuosi valdymas nepasikeis per daug.
Palikite komentarą