Steam pasiekė naują rekordą: 41,666,455 vienu metu

Steam pasiekė naują rekordą: 41,666,455 vienu metu

Austėja Kavaliauskaitė Austėja Kavaliauskaitė . 2 Komentarai

8 Minutės

Steam ką tik pasiekė naują ribą ir dar kartą patvirtino, kodėl išlieka pagrindine PC žaidimų parduotuve ir socialine ekosistema žaidėjams visame pasaulyje. Ši skaitmeninė žaidimų platforma užfiksavo beprecedentį sinchroninių vartotojų piką, kas akcentuoja tiek platformos atsparumą, tiek platesnes tendencijas, formuojančias žaidimų rinką, įskaitant multiplatforminį žaidimų augimą, tiesioginių paslaugų populiarumą ir bendruomenės vaidmenį atradime bei išlaikyme.

Ką įvyko — ir kodėl šis šuolis svarbus

Valve valdomas Steam vienu metu pasiekė stulbinantį 41,666,455 sinchroninių vartotojų skaičių — maždaug milijonu daugiau nei ankstesnis rekordas, pasiektas vos kelias dienas anksčiau. Toks šuolis dažnai sutampa su didelių internetinių daug žaidėjų turinčių leidimų startu, specialiomis savaitgalio akcijomis arba populiaresnių žaidimų atnaujinimais. Pvz., tokie aukšto profilio pavadinimai kaip Battlefield 6 natūraliai sutraukia milijonus žaidėjų vienu metu, o turnyrų, sezoninių renginių ir nemokamų bandomųjų laikotarpių kombinacijos gali sustiprinti tuos srautus.

Be to, sinchroninių vartotojų pikas atspindi ne tik žaidimų populiarumą — tai taip pat rodiklis apie ekosistemos mastą: serverių talpinimo poreikį, žaidimų atnaujinimų ir mikrotransakcijų veikimo patikimumą, bendruomenės moderavimo galimybes bei platformos gebėjimą palaikyti masines tiesiogines operacijas. Kuo didesnis vienu metu prisijungusių žaidėjų skaičius (concurrent users), tuo labiau išryškėja infrastruktūros, CDN sprendimų ir serverių architektūros svarba, ypač kai kalbama apie multiplayer žaidimus, e-sporto renginius ar gyvo paslaugų (live-service) turinį.

Augimas kontekste: dešimtmečio laimėjimai

Steam nepadidėjo per naktį. Per pastarąjį dešimtmetį platforma praktiškai padvigubino savo sinchroninių vartotojų bazę, o per paskutinius penkerius metus šis skaičius vėl reikšmingai išaugo. Tai ne vien tik „pirkimo“ ar „žaidimo“ platforma — tai didelė ekosistema, kurioje žaidimų parduotuvė, bendruomenės funkcijos, darbastalio klientas, modų palaikymas per Steam Workshop, debesų išsaugojimai (Steam Cloud) ir įrenginių suderinamumas sudaro vientisą vartotojo patirtį.

Istoriniai taškai gerai iliustruoja šį augimą: 2020 metais, karantino sąlygomis, Steam pirmą kartą viršijo ~19 milijonų sinchroninių vartotojų, o 2024 m. sausį šis skaičius jau pasiekė apie 33 milijonus. Dar labiau akivaizdu — mažiau nei per dvejus metus nuo 2024 m. sausio platforma prisidėjo beveik 10 milijonų naujų sinchroninių žaidėjų. Tokius pokyčius skatina keli veiksniai: stiprūs leidimai, nemokami žaidimų laikotarpiai, pasaulinės išpardavimų kampanijos, tarptautinė prieiga prie interneto ir auganti bendruomenės bei kūrėjų įsitraukimo kokybė.

  • 2020: ~19 milijonų pikinis lygis (pandemijos sukelta paklausa)
  • 2024 sausis: ~33 milijonai sinchroninių vartotojų
  • Dabartinis rekordas: 41,666,455 sinchroninių vartotojų

Tolimesnis augimas priklauso nuo kelių techninių ir komercinių veiksnių. Techniniu požiūriu tai apima serverių mastelio keitimą (horizontal scaling ir load balancing), žaidimų inžinerijos paruošimą smūgiams (stress testing), CDN integraciją ir efektyvią duomenų sinchronizaciją tarp regionų. Komerciniu aspektu svarbi yra plati žaidimų katalogo įvairovė — nuo AAA leidimų iki indie žaidimų ilgalaikio pragyvenimo — bei parduotuvės skatinimo mechanizmai, tokie kaip rekomendacijos, akcijos ir bendruomenės įrankiai, kurie gerina žaidimų atradimą ir išlaikymą.

Valve strategija: vartotoją pirmiausia orientuota politika ir investicijos į aparatūrą

Vienas iš esminių Steam ilgaamžiškumo veiksnių yra Valve nuosekli strategija, orientuota į vartotojo patirtį. Vietoje agresyvios reklamos ir intensyvaus parduotuvės monetizavimo Valve dažnai rinkosi palaikyti atvirą žaidimų katalogą, neperkrauti vartotojo sąsajos didžiuliu kiekiu reklamos ir nesutelkti viso dėmesio į trumpalaikį pelną. Tai padėjo sukurti pasitikėjimą tarp žaidėjų ir leidėjų: žaidėjai nesijaučia nuolat verčiami pirkti, o leidėjai gali pasinaudoti platformos pasiekiamumu ir bendruomenės įrankiais.

Ši politika atsispindi ir techniniuose sprendimuose: Steam palaiko vartotojų apžvalgas (user reviews), grąžinimo politiką, įrankius kūrėjams (Steamworks), Steam Workshop modifikacijų palaikymą, pasiekiamą klientą su nuolat atnaujinamomis funkcijomis ir suderinamumu su įvairiomis operacinėmis sistemomis. Taip pat daug dėmesio skiriama vietinei bendruomenės moderacijai, žaidėjų saugumui ir vartotojų teisių apsaugai, kas ilgainiui išlaiko ilgalaikį išlaikymą ir rekomendacijas.

Valve taip pat žengė už programinės įrangos ribų. Steam Deck — Valve nešiojamas PC — įtraukė įmonę į aparatūros diskusijas ir perkelė Steam ekosistemą į naują formą bei naudojimo scenarijų. Steam Deck padėjo pritraukti žaidėjus, kurie nori žaisti PC žaidimus ne tik prie stacionaraus kompiuterio, bet ir mobilioje aplinkoje, o tai augina bendrą sinchroninių vartotojų bazę platformoje. Be to, Steam Deck ir SteamOS skatina plėtrą susijusiose srityse: GPU optimizacijose, Proton suderinamumo sluoksnyje (leidžiančiame Windows žaidimams veikti Linux pagrinduose), bei veiklos pritaikymuose ilgesnėms sesijoms bei nuotoliniam žaidimui.

Šios investicijos į aparatūrą taip pat turi strateginį poveikį: jos stiprina Valve poziciją kaip platformos kūrėjo, kuris ne tik valdo skaitmeninę parduotuvę, bet ir kuria integruotą žaidimų ekosistemą — nuo klientinių funkcijų iki fizinių įrenginių. Tai leidžia geriau valdyti vartotojo patirtį, pasiūlyti optimizuotus atnaujinimus ir garantuoti suderinamumą tarp skirtingų įrenginių, kas galiausiai prisideda prie didesnio sinchroninių vartotojų skaičiaus.

Kodėl kūrėjai ir leidėjai turėtų atkreipti dėmesį

Aukšti sinchroninių vartotojų skaičiai reiškia dideles galimybes multiplayer pavadinimams ir live-service tipų žaidimams. Kai milijonai žaidėjų vienu metu gali būti prisijungę, leidimai, sezoniniai renginiai, riboto laiko pasiūlymai ir žaidimo vidinės ekonomikos tampa daug pelningesnės ir veiksmingesnės. Tačiau tai tuo pačiu reiškia aukštesnes reikalavimų ribas serverių stabilumui, SLO ir SLA politikoms, duomenų saugumui ir bendruomenės moderavimo procesams.

Kūrėjams rekomenduojama investuoti į horizontaliai išplečiamus sprendimus (microservices), automatinį mastelio keitimą debesų sprendimuose, efektyvias duomenų talpyklas (caching), geografinio paskirstymo CDN ir robustiškus telemetrijos įrankius. Tokie sprendimai padeda užtikrinti, kad staigūs vartotojų antplūdžiai — pavyzdžiui, gerai reklamuoto leidimo savaitgalis — netaptų sistemos gedimo priežastimi. Be to, būtina planuoti žaidimo infrastruktūrą atsižvelgiant į cheat prevenciją, DDoS apsaugą ir greitą incidentų atsaką, nes dideli pikai pritraukia ir neigiamus pokalbių bei apgaulės atvejus.

Matoma nauda leidėjams ir rinkodaros komandoms — didelis lankomumas suteikia galimybę efektyviai optimizuoti parduotuvės puslapių matomumą, pasiūlyti kryžminę reklamą tarp žanrų ar panašių pavadinimų ir plėtoti ilgalaikes pajamų srautas per priedus, sezonų leidinių modelius arba prenumeratos integraciją. Išorės kūrėjams svarbu susitelkti į ilgalaikę žaidėjų išlaikymo strategiją (retention), žaidimo balansą ir nuolatinius turinio atnaujinimus, kurie išlaiko žaidėjų susidomėjimą po pradinio paleidimo šurmulio.

Ką tai reiškia pramonei

Steam rekordas primena, kad nepaisant rinkos pokyčių ir konkurencijos — įskaitant alternatyvias parduotuves (pvz., Epic Games Store, GOG) bei prenumeratos paslaugas (pvz., Xbox Game Pass) — gerai įgyvendinta skaitmeninė parduotuvė su stipriomis bendruomenės funkcijomis vis tiek gali išlikti dominuojanti. Steam ilgalaikė sėkmė atspindi du svarbius faktorius: platformos patikimumą ir gebėjimą pasiūlyti įrankius tiek žaidėjams, tiek kūrėjams, kurie pagerina atradimą, palaikymą ir bendruomenės augimą.

Žaidėjams tai reiškia, kad toliau bus investuojama į PC orientuotą patirtį — nuo techninių patobulinimų iki platesnių žaidimų pasirinkimų ir geresnės klientų palaikymo struktūros. Pramonės stebėtojams ir investuotojams tai signalizuoja, jog platformos patirtis, pasitikėjimas ir techninė infrastruktūra lieka lemiami konkurenciniai pranašumai. Net ir su augančiu srautu į prenumeratos modelius, parduotuvės patogumas, kainodaros lankstumas bei bendruomenės įrankiai išlieka kertiniais elementais siekiant ilgalaikės sėkmės.

Galiausiai, šis rekordinis sinchroninių vartotojų skaičius yra svarbus ne tik kaip vienkartinis statistinis faktas — jis yra indikatorius, rodantis, kad PC platforma ir toliau yra gyvybinga ir inovacijoms atvira terpė. Tai skatina kūrėjus eksperimentuoti su naujomis monetizacijos formomis, ilgaamžėmis žaidimų paslaugomis ir kryžminio platforminio žaidimo galimybėmis, kas savo ruožtu toliau formuos žaidimų ekosistemą ir vartotojų lūkesčius ateityje.

Šaltinis: smarti

„Technologijos visada mane žavėjo – nuo išmaniųjų telefonų iki dirbtinio intelekto proveržių. Džiaugiuosi galėdama dalintis naujienomis su jumis kiekvieną dieną.“

Palikite komentarą

Komentarai

Darius_

Šiek tiek perhype, bet realiai ekosistema veikia. Steam Deck+Workshop combo stiprus, tik klausimas: ar konkurentai neprivers Valve judėt greičiau?

Tomas

41,666,455? rimtai? wow.. Steam vis dar top, bet įdomu kaip jie išlaikys stabilumą per didelius leidimus. serveriai, CDN, viskas turi veikti