5 Minutės
Nauji duomenys iš Evercore vartotojų apklausos aiškiai nurodo tendenciją: daug iPhone pirkėjų renka didesnę RAM apimtį kaip esminį sprendimą, kai svarsto tarp iPhone 17 modelių, tuo tarpu naujasis iPhone Air pritraukia gerokai mažiau susidomėjimo ir sukelia mažesnį pirkėjų entuziazmą.
Apklausos rezultatai: Pro modeliai dominuoja pirkimo ketinimuose
Evercore atliko apklausą, kurioje dalyvavo maždaug 4 000 JAV gyventojų ir kuri tikslinosi išsiaiškinti jų ketinimus įsigyti vieną iš Apple iPhone 17 serijos telefonų. Daugiau nei pusė respondentų – apie 56% – nurodė planuojantys pirkti arba iPhone 17 Pro, arba iPhone 17 Pro Max. Tai rodo stiprų susidomėjimą aukštesnės klasės modeliais, kurie pasižymi galingesnėmis specifikacijomis ir papildomomis funkcijomis, o ne tik estetiniu atnaujinimu.
Tuo tarpu iPhone Air sulaukė gerokai mažiau potencialių pirkėjų – mažiau nei 10% apklaustųjų teigė planuojantys rinktis būtent šį modelį. Iš kelių tūkstančių dalyvių mažiau nei 400 asmenų pažymėjo, kad Air greičiausiai taps jų kasdieniu telefonu. Šis rodiklis leidžia manyti, kad Air pozicija rinkoje šiuo etapu yra silpnesnė, palyginti su Pro segmentu.
Analitikai pabrėžia, kad apklausos imtis yra JAV orientuota ir jos dydis neleidžia be papildomų duomenų daryti vienareikšmiškų išvadų apie pasaulinę paklausą. Vis dėlto šie skaičiai dera su kitais rinkos signalais: ankstesnės prognozės nurodo, kad Apple šiais metais gali išsiųsti arti 100 milijonų iPhone vienetų, o iPhone Air, kaip pranešama, planuojamas mažiausiam gamybos kiekiui tarp naujų modelių. Tai gali reikšti, kad Apple žiūri į Air kaip į riboto kiekio bandinį naujesniam, plonesniam dizainui išbandyti arba kad jų strategija yra palaipsniui testuoti paklausą prieš didesnę investiciją į gamybą.
Kodėl iPhone Air atsilieka, nors turi savo privalumų
Vienas aiškiausių apklausos išvadų yra tai, kad pirkėjai labai rimtai vertina RAM padidinimą Pro modeliuose. Daug vartotojų laiko papildomą atmintį praktiniu patobulinimu, kuris pagerina kasdienį naudojimą — nuo geresnio daugiafunkcinio darbo (multitasking) iki sklandesnio žaidimų veikimo ir didesnio atsparumo ateities programų reikalavimams. Kai kuriems tai reiškia, kad telefonas ilgiau išliks „tarpininku“ tarp naujų operacinių sistemų atnaujinimų ir intensyvių mobiliųjų programų, todėl RAM suvokiama kaip investicija į ilgaamžiškumą ir funkcionalumą.
Nors Apple visoje linijoje įdiegė reikšmingus techninius atnaujinimus, būtent RAM padidėjimas tapo lemiamu veiksniu dideliam pirkėjų segmentui. Tai nėra vien tik techninis niuansas technikos entuziastams: verslo vartotojai, kūrėjai ir mobiliųjų žaidimų mėgėjai aiškiai nurodo, kad papildoma atmintis ir didesnė atminties valdymo našta padidina įrenginio vertę kasdieniame naudojime.

Tuo pačiu skeptikai nurodo ir iPhone Air silpnąsias puses: susirūpinimas dėl baterijos tarnavimo trukmės ir vienos galinės kameros apribojimai mažina entuziazmą. Tokie vertinimai išlieka net ir tuo atveju, kai Apple savo skaičiavimuose nurodo, jog tam tikruose bandymuose iPhone Air išsilaiko ilgiau nei iPhone 16 Plus ir iPhone 16 Pro. Praktikoje tai reiškia, kad teorinis baterijos veikimo laikas gali skirtis nuo vartotojų patirties, ypač kai prietaisas naudojamas intensyviai — naršant internete, žaidžiant arba dirbant su didelės atminties reikalaujančiomis programomis.
Air itin plonas korpusas ir minimalistinė kameros sistema gali patikti tiems, kuriems prioritetas yra kompaktiškumas ir lengvumas. Tačiau daugeliui pirkėjų tokie kompromisai – mažesnis baterijos įvertinimas realiomis sąlygomis arba vienintelė pažangesnė galinė kamera — verti mažesnės patrauklumo vertės, ypač jeigu už papildomas galimybes Pro modeliuose reikėtų primokėti nedaug.
Evercore rezultatai parodo dvi svarbias įžvalgas: pirma, šiuo metu pirkėjai praktiškesnius našumo patobulinimus (pvz., RAM) vertina labiau nei dizaino naujoves; antra, Apple gali sąmoningai riboti Air tiekimą, stebėdama realų rinkos susidomėjimą plonesnio dizaino koncepcija. Tokia strategija leidžia kompanijai rinkoje eksperimentuoti: gaminti nedidelį kiekį, analizuoti realų vartotojų priėmimą ir atitinkamai koreguoti tolimesnę produktų linijos plėtrą ar rinkodaros taktikas.
Platesniame kontekste šie pokyčiai atskleidžia, kad mobiliojo telefono pirkėjo prioritetai keičiasi. Anksčiau estetika ir dydis galėjo turėti svarbesnį vaidmenį, o dabar svarbiausios tampa patikima baterija, sklandus daugiafunkcis darbas ir kokybiškos kameros galimybės, kurios palaiko socialinių tinklų ir turinio kūrimo poreikius. Be to, rinkos segmentacija tampa ryškesnė: Pro modeliai pritraukia entuziastus ir profesionalus, kurie pasiryžę mokėti daugiau už papildomą našumą, tuo tarpu Air gali orientuotis į specifinę nišą — pavyzdžiui, tuos, kurie vertina kompaktiškumą arba nori turėti lengvesnį telefono modelį be didžiulių kamerų iškilimų.
Galiausiai, svarbu paminėti verslo perspektyvą: operatorių pasiūlymai, mainų programos ir įmonių pirkimai taip pat lemia rinkos dinamiką. Jei pasirodytų, kad dauguma korporacinių klientų renkasi Pro modelius dėl geresnės ilgalaikės vertės ir palaikymo, tai dar labiau sustiprintų Pro poziciją rinkoje. Tuo tarpu iPhone Air, gavęs mažesnį gamybos kiekį, gali likti nišiniu produktu, kurio ateitis priklausys nuo to, kiek efektyviai Apple sugebės derinti dizaino plonumą su realiu ilgaamžiškumu ir kameros kokybe.
Šaltinis: wccftech
Palikite komentarą