Verizon praneša apie tęsiamus darbo vietų mažinimus strateginių pokyčių fone | Digin - Technologijų naujienos, apžvalgos ir tendencijos Lietuvoje
Verizon praneša apie tęsiamus darbo vietų mažinimus strateginių pokyčių fone

Verizon praneša apie tęsiamus darbo vietų mažinimus strateginių pokyčių fone

2025-07-24
0 Komentarai Viltė Petrauskaitė

4 Minutės

Verizon, viena didžiausių telekomunikacijų įmonių pasaulyje, aiškiai paskelbė apie numatomus tolesnius darbo vietų mažinimus – šis sprendimas palies darbuotojus ir sulauks atgarsio visoje telekomunikacijų pramonėje. Po antrojo ketvirčio finansinių rezultatų pristatymo generalinis direktorius Hans Vestberg pareiškė, kad efektyvumas išlieka pagrindiniu prioritetu, todėl darbuotojų skaičiaus optimizavimas – aktyvi įmonės strategija. Nors konkrečios skaičiaus tikslinės neatskleistos, žinutė buvo aiški: siekiama didesnio našumo ir operacinio efektyvumo.

Operacinis efektyvumas pasiekė naują lygį. 2012 metais Verizon dirbo apie 183 000 darbuotojų, kai metinės pajamos siekė 116 mlrd. JAV dolerių iš mobiliojo ir fiksuoto ryšio paslaugų. 2024 metais bendrovės darbuotojų skaičius sumažėjo iki mažiau nei 100 000, tačiau pajamos išaugo iki 134,8 mlrd. JAV dolerių. Remiantis „Light Reading“ duomenimis, kiekvienam Verizon darbuotojui tenka net 1,35 mln. JAV dolerių pajamų, daugiau nei dvigubai viršijant prieš dešimtmetį fiksuotą rodiklį (631 tūkst. dolerių).

Šį produktyvumo šuolį lėmė nuoseklios kaštų mažinimo iniciatyvos – tai dar kartą pabrėžė finansų direktorius Tony Skiadas: „Toliau mažiname kaštus – ar tai būtų dirbtinis intelektas, ar tinklo sprendimai, ar IT platformų konsolidacija ar nekilnojamojo turto valdymas – kryptingai siekiame efektyvumo.“

Technologijų pažanga, ypač dirbtinis intelektas ir IT platformų konsolidacija, yra viena pagrindinių Verizon žmogiškųjų išteklių strategijos dalių. Pastaruoju metu įmonė pradėjo diegti AI sprendimus tinklo diegimui, priežiūrai, klientų aptarnavimui bei darbuotojų palaikymui. Naujausioje ataskaitoje JAV vertybinių popierių ir biržos komisijai Verizon pabrėžė, kad AI diegimas kelia ne tik operacinius pranašumus, bet ir tam tikras technologines, reguliacines bei etines rizikas. Kaip minima ataskaitoje: „Negali būti užtikrinta, kad dirbtinio intelekto diegimas reikšmingai pagerins mūsų paslaugas arba užtikrins naudos verslui, efektyvumui ar pelningumui.“

Nors AI diegimas padeda Verizon siekti agresyvaus kaštų valdymo, pati bendrovė žiūri į permainas atsargiai – pabrėžiama, kad pernelyg didelis automatizavimas gali rizikuoti esmine operacine kokybe. Tačiau vien dirbtinio intelekto naudojimas jau lemia mažiau naujų darbo vietų kūrimo.

Tolesnius pokyčius telekomunikacijų rinkoje žymės ir įmonės planuojamas 20 mlrd. JAV dolerių vertės plačiajuosčio ryšio paslaugų teikėjo „Frontier Communications“ įsigijimas. Tikimasi, kad šis žingsnis atneš apie 500 mln. dolerių metinių kaštų sinergijos, daugiausia dėl pasikartojančių pareigų ir operacijų konsolidacijos. Nors dalis atleidimų bus susiję su Frontier – šioje įmonėje per keletą metų darbuotojų skaičius sumažintas net 29 proc. – Verizon darbuotojai taip pat nerimauja dėl galimų didesnių darbo jėgos pokyčių.

Verizon nėra vienintelė bendrovė, pasirenkanti tokią strategiją – Jungtinių Valstijų telekomunikacijų milžinė AT&T nuo 2017 iki 2025 planuoja panaikinti 139 000 darbo vietų, o Verizon nuo 2012 metų atleido apie 84 000 darbuotojų. Šie sprendimai rodo sisteminius pokyčius rinkoje, kur didžiausi žaidėjai pereina prie racionalizuotų, skaitmenizuotų operacijų ir išmaniai valdomų resursų.

Lyginant su kitais telekomunikacijų sektoriaus lyderiais, Verizon išsiskiria produktyvumo rodikliais bei inovatyvių sprendimų diegimu. Įmonės investicijos į tinklo inovacijas, 5G plėtrą ir AI pagrindu veikiančius sprendimus leidžia jai stipriai pozicionuotis konkurencinėje rinkoje, net jei darbo vietų mažinimas ir toliau išlieka pelningumo strategijos dalimi.

Pagrindinis klausimas – ar tokie radikalūs pokyčiai ir skaitmeninė transformacija užtikrins tolesnį Verizon augimą? Investuotojai ir rinkos stebėtojai akylai seks kitų ketvirčių finansinius rezultatus bei sėkmę integruojant Frontier, siekiant įvertinti, ar efektyvumo šuolis neatsilieps darbuotojų motyvacijai ir paslaugų kokybei.

Verizon neatsitraukia nuo efektyvumo – tai suteikia keletą strateginių pranašumų: • Spartesnė skaitmeninė transformacija: AI ir automatizacijos diegimas tinklo valdyme ir klientų aptarnavime žada greitesnes paslaugas bei mažesnius kaštus. • Konkurencinis pranašumas: Kaštų mažinimas sudaro sąlygas investuoti į 5G plėtrą, šviesolaidinį internetą ir naujas skaitmenines paslaugas. • Mastelio didinimas: Integravus Frontier, atsivers platesnės rinkos galimybės ir įvairesni produktai tiek vartotojams, tiek verslo segmentui.

Verizon technologijų platformų taikymo sritys nuolat plečiasi – nuo itin patikimo, mažos vėlavimo 5G ryšio autonominėms transporto priemonėms ir pramoniniam Daiktų internetui (IoT) iki išmaniųjų miestų sprendimų. Nepaisant to, būtina kruopščiai derinti skaitmenizaciją su žmogiškuoju faktoriumi, ypač klientų aptarnavimo ir sudėtingų sprendimų scenarijuose.

Verizon darbo vietų mažinimas ir AI įdiegimas atspindi pokyčius visoje telekomunikacijų pramonėje – tiekdami didesnį efektyvumą ir greitį, lyderiai siekia atlaikyti konkurenciją ir išnaudoti visus skaitmeninės inovacijos pranašumus. Kaip ir pagrindiniai konkurentai, pavyzdžiui, AT&T, visas sektoriaus augimas gali priklausyti ne tik nuo kaštų apkarpymo, bet ir nuo gebėjimo kurti naują vertę vartotojui, gerinti paslaugų kokybę bei skatinti ilgalaikį augimą.

Viena aišku: telekomunikacijų specialistai ir šios rinkos dalyviai visame pasaulyje aktyviai stebės Verizon veiksmus, kai įmonė sieks balansuoti tarp technologinės pažangos ir žmogiškojo kapitalo.

Šaltinis: phonearena

Sveiki! Esu Viltė, kasdien sekanti technologijų naujienas iš viso pasaulio. Mano darbas – pateikti jums svarbiausius ir įdomiausius IT pasaulio įvykius aiškiai ir glaustai.

Komentarai

Palikite komentarą