Hollywoodbets sukritikuota dėl nepilnamečiams netinkamos reklamos internete | Digin - Technologijų naujienos, apžvalgos ir tendencijos Lietuvoje
Hollywoodbets sukritikuota dėl nepilnamečiams netinkamos reklamos internete

Hollywoodbets sukritikuota dėl nepilnamečiams netinkamos reklamos internete

2025-07-23
0 Komentarai Austėja Kavaliauskaitė

2 Minutės

Hollywoodbets susilaukė kritikos dėl jaunimui netinkamos skaitmeninės reklamos

Hollywoodbets – gerai žinomas dalyvis skaitmeninių sporto lažybų rinkoje – atsidūrė Jungtinės Karalystės Reklamos standartų tarnybos (ASA) centre po to, kai jų amžių neatitinkančios reklamos pasirodė populiarioje e-sporto statistikos svetainėje. Šis incidentas dar kartą išryškino besitęsiančius iššūkius, susijusius su internetinių lošimų reklamų reguliavimu, ypač kai jos gali pasiekti nepilnamečius ir technologijų valdomose aplinkose.

Incidento aplinkybės: e-sporto platforma ir jaunimo pasiekiamumas

2025 m. balandžio 10 d. jaunesnis nei 18 metų vartotojas naršydamas www.the-VFL.com – Virtualios futbolo lygos ir EA SPORTS FC statistikai skirtame puslapyje – pamatė Hollywoodbets reklaminį banerį. Ši reklama, puošusi įvairiais sporto vaizdais ir siūliusi „grąžinti iki 30 svarų kaip nemokamus statymus + 20 nemokamų sukimų“, buvo orientuota į naujus lažybų dalyvius ir buvo aiškiai pažymėta Hollywoodbets prekės ženklu bei kvietimu „REGISTRUOKITĖS ČIA“.

ASA teigimu, ši reklama buvo parodyta registruotam nepilnamečiui vartotojui, – tai pažeidimas, kuris iškart sukėlė susirūpinimą dėl skaitmeninių reklamos algoritmų ir jaunimui skirtų platformų saugumo. Šis atvejis rodo, kaip sudėtinga suderinti technologijomis grįstą rinkodarą su atsakinga skaitmenine praktika, ypač sparčiai augančiose e-sporto ir lažybų srityse.

ASA sprendimas ir reguliavimo kontekstas

Po išsamios analizės ASA pripažino skundą pagrįstu, pabrėždama, kad lošimų reklama negali būti nukreipta į jaunesnius nei 18 metų asmenis nei turiniu, nei kontekstu. Reguliatorius patvirtino, kad šiuo atveju buvo pažeistos CAP Kodekso (12 leidimas) taisyklės 16.1, 16.3 ir 16.3.13, susijusios su lošimų reklama.

Reklamos praktikos komitetas (CAP), bendradarbiaudamas su ASA, dar kartą patvirtino savo įsipareigojimą užtikrinti vartotojų apsaugą skaitmeninėse erdvėse, kuriose nuolat auga ir žaidimų, ir statistikos mėgėjų auditorija. Hollywoodbets buvo oficialiai informuota apie pažeidimą, o reguliuojančios institucijos paskelbė tyrimo rezultatus, siekdamos didinti visuomenės informuotumą ir formuoti atsakingos skaitmeninės rinkodaros standartus.

Reakcija ir pasekmės rinkai

Svetainės The-VFL.com atstovai paaiškino, kad reklama platformoje parenkama automatiškai, jų pačių nepasirenkama. Sužinoję apie pažeidimą, jie nedelsiant bendradarbiavo su reklamos partneriais, kad pašalintų netinkamą turinį. Šis atvejis pabrėžia, kad programinės reklamos sprendimai yra sudėtinga sistema, todėl itin svarbu naudoti patikimus amžiaus patikros įrankius ir griežtinti reklamos rodymo procesus.

Intensyvioje skaitmeninių sporto lažybų rinkoje platformos turi suderinti patrauklias akcijas su etikos normomis ir teisiniais reikalavimais. Kadangi e-sporto ir internetinių žaidimų svetainės pritraukia vis jaunesnius vartotojus, efektyvi reklamos taikymo technologija ir laikymasis tarptautinių reguliavimo standartų tampa būtinybe. Hollywoodbets atvejis tampa įspėjimu skaitmeninės rinkodaros specialistams, programėlių kūrėjams ir reguliuotojams visame pasaulyje: vaikų saugumas ir pasitikėjimas internetine reklamos ekosistema turi būti prioritetas nuolat tobulėjančioje skaitmeninėje aplinkoje.

Šaltinis: readwrite

„Technologijos visada mane žavėjo – nuo išmaniųjų telefonų iki dirbtinio intelekto proveržių. Džiaugiuosi galėdama dalintis naujienomis su jumis kiekvieną dieną.“

Komentarai

Palikite komentarą