3 Minutės
Fumito Ueda: Kūrybos inovacijos ir pramonės permąstymas
Legendinis žaidimų dizaineris Fumito Ueda, geriausiai žinomas dėl tokių šedevrų kaip „Shadow of the Colossus“ ir „The Last Guardian“, pasidalino įžvalgomis apie dabartinę žaidimų industrijos būklę. Anot Uedos, aukso amžius, kai gimė naujos žaidimų mechanikos, jau praeityje – vietoje to, šiandieniniams kūrėjams tenka keisti požiūrį ir ieškoti naujų būdų, kaip kurti išskirtines patirtis.
Dėmesys tobulinimui, o ne visko perkūrimui
Neseniai duotame interviu portalui DenfaminicoGamer, kurį išryškino VGC, Ueda išreiškė mintį, kad šiuolaikinė žaidimų kūrimo industrija orientuojasi į jau egzistuojančių žaidimų mechanikų tobulinimą, užuot kūrus visiškai naujus sprendimus. „Nebesame laikotarpyje, kai kiekvienas žaidimas būtinai turėjo pasiūlyti visiškai naujas mechanikas ar įrankius“, – teigė Ueda. Pasak jo, kūrėjai šiandien labiau siekia išsiskirti per meninę raišką, įtraukiantį pasaulį, vizualinį tikroviškumą ir emocinį poveikį.
Industrijos nuomonės: inovacijos per kokybę
Tokį požiūrį palaiko ir kiti žinomi kūrėjai, kaip Keiita Takahashi, garsėjantis „Katamari“ serija. Ueda paminėjo, kad ši idėja jį pradėjo lydėti apie 2012 metus, kuomet pasirodė žaidimas „Journey“. Takahashi patvirtina, kad Uedos siekis tobulinti esamas sistemas, o ne nuolat ieškoti revoliucijų, tapo nuosekliu ir ilgalaikiu principu.
Produktų savybės ir aktualumas rinkai
Ankstesni Uedos darbai – „ICO“, „Shadow of the Colossus“ bei „The Last Guardian“ – buvo vertinami už novatorišką žaidybinę struktūrą ir minimalistinį pasakojimą. „Shadow of the Colossus“ vis dar laikomas vienu iš ikoniškiausių „PlayStation 2“ žaidimų, o sėkmingas atnaujinimas „PS4“ platformoje iš naujo įrodė šio žaidimo vertę. Šie kūriniai parodė, kaip žaidimų mechanikos gali pakeisti visą žanrą ir pateikti naujus standartus.
Visgi, technologijoms leidžiant kurti vis labiau tikrovišką grafiką bei pasaulius, vis daugiau kūrėjų remiasi esamomis žaidimo struktūromis, siekdami suteikti gilesnius, prasmingesnius išgyvenimus. Tai leidžia studijoms – tiek didelėms, tiek mažoms – susitelkti į meno kryptį, pasakojimo gilumą bei pojūčių įvairovę kaip esminius konkurencijos veiksnius.
Ateities žvilgsnis: Uedos naujas projektas ir industrijos tendencijos
Praėjus beveik dešimtmečiui po „The Last Guardian“ pasirodymo, Ueda su komanda „genDESIGN“ dirba prie naujo ambicingo projekto – „Project Robot“. 2024 m. pristatytas ir „Epic Games“ leidžiamas žaidimas taps svarbia stotele Uedos kūryboje, kadangi bus leidžiamas ne tik PlayStation ir Epic Games Store, bet pirmą kartą ir Xbox platformose. Toks platus prieinamumas atspindi besimainančią industriją, kur kryžminė platformų prieiga bei inovacijos tampa vis svarbesnės.
Palyginimai, privalumai ir taikymo scenarijai
Palyginus su ankstesniu industrijos siekiu pateikti „niekada nematytas“ mechanikas, dabartinė tendencija siūlo akivaizdžius privalumus: studijos gali pristatyti itin kokybiškai išbaigtus žaidimus, kurti įtraukiančią aplinką ir pasiekti platesnę auditoriją daugelyje platformų. Vietoje kokybės aukojimo dėl naujovių, akcentas skiriamas patikrintų elementų tobulinimui – tai naudinga ir kūrėjams, ir žaidėjams.
Išvados
Fumito Uedos mintys yra svarbus patarimas visiems žaidimų kūrėjams bei mėgėjams. Žaidimų industrijai evoliucionuojant, inovacijos vis dažniau tampa susijusios ne tik su drąsiomis naujovėmis, bet ir su išbaigtumu. Ateityje žaidėjų laukia dar įspūdingesni ir emociškai paveikesni žaidimai, kurių pagrindas – patobulintos, patikrintos žaidimo mechanikos.
Šaltinis: itresan

Komentarai