Ubisoft nutraukė slaptą AAAA žaidimo projektą | Digin - Technologijų naujienos, apžvalgos ir tendencijos Lietuvoje
Ubisoft nutraukė slaptą AAAA žaidimo projektą

Ubisoft nutraukė slaptą AAAA žaidimo projektą

2025-07-13
0 Komentarai Domantas Čepaitis

2 Minutės

Pasaulinėje žaidimų industrijoje įvyko netikėtas posūkis – „Ubisoft“ nusprendė nutraukti itin ambicingo AAAA žaidimo kūrimą. Šį žaidimą kūrė Suomijoje įsikūrusi studija „Ubisoft RedLynx“, geriausiai žinoma dėl „Trials“ franšizės, tačiau apie projektą nebuvo oficialiai pranešta. Remiantis žinomų duomenų analitiko bogorad222 ir VGTimes informacija, paslaptingas projektas nė karto nebuvo viešai pristatytas ir buvo tyliai uždarytas, dar nepasiekęs žaidėjų.

Pirmieji užuominos apie šio AAAA žaidimo nutraukimą pasirodė „LinkedIn“ profilyje, priklausančiame „Ubisoft RedLynx“ meno vadovui West Clending. Anot jo, aktyvus sukūrimo procesas truko iki pat 2023 metų, tačiau vėliau projektas buvo sustabdytas dėl neatskleistų priežasčių. Šis atvejis pabrėžia, kiek daug rizikos ir nestabilumo lydi didelio biudžeto, plataus masto žaidimų kūrimą šiuolaikinėje žaidimų rinkoje.

Sąvoka „AAAA žaidimas“ pirmą kartą buvo panaudota būtent „Ubisoft“, siekiant apibūdinti projektus, kurių biudžetai ir gamybos vertė ženkliai viršija įprastą AAA standartą. Nors šis terminas sukėlė didelį žiniasklaidos ažiotažą, pirmasis oficialus AAAA žaidimas „Skull and Bones“ po ilgų viešų plėtros metų sulaukė daugiausia neigiamų žaidėjų atsiliepimų. Dabar nutrauktas „RedLynx“ projektas rodo, kad „Skull and Bones“ nebuvo vienintelis toks „Ubisoft“ bandymas peržengti žaidimų kūrimo ribas. Žiniasklaidos šaltiniai taip pat mini, kad „Ubisoft India“ buvo išbandžiusi save panašaus masto projekte.

Pastarosiomis savaitėmis „Ubisoft“ susilaukė kritikos iš žaidėjų dėl prieštaringų naudotojų sutarties punktų. Tai dar kartą atkreipė dėmesį į įmonės valdymo modelį ir sprendimų priėmimą. Nors kompanija aiškino, kad tokios nuostatos yra įprastos daugelyje didžiųjų leidėjų, pašnekesiai vėl paskatino diskusiją apie skaidrumą ir atsakomybę žaidimų industrijoje. Nutrauktas AAAA projektas išryškina, su kokiomis finansinėmis ir kūrybinėmis rizikomis susiduria kūrėjai, siekiantys revoliucionizuoti žaidėjų lūkesčius ir pačią rinką.

Unikalus „Ubisoft“ požiūris į AAAA žaidimus ją išskiria tarp kitų leidėjų, tačiau rizika investuoti į tokio masto projektus akivaizdi. Įmonės pasiryžimas nutraukti itin didelio biudžeto projektus dar iki jų išleidimo leidžia manyti, kad prioritetas teikiamas kokybei, tačiau taip pat atskleidžia ypatingai intensyvią konkurenciją ir neapibrėžtumą aukščiausios klasės žaidimų kūrime.

Kadangi pasaulinė žaidimų rinka nuolat auga ir žaidėjų poreikis originaliems, didelio užmojo žaidimams tik stiprėja, analitikai atidžiai stebės, kaip tokios studijos kaip „Ubisoft“ adaptuoja savo strategijas, derina kūrybinius siekius su rinkos realijomis bei diegia skaitmenines naujoves, siekdamos išlaikyti aktualumą tarptautiniame žaidimų sektoriuje.

Šaltinis: smarti

„Esu žaidimų entuziastas ir AI entuziastas. Rašau apie tai, kas svarbu – naujausius žaidimus, AI projektus ir tai, kaip šie du pasauliai jungiasi.“

Komentarai

Palikite komentarą