Need for Speed Rivals internetinių funkcijų pabaiga: ką svarbu žinoti | Digin - Technologijų naujienos, apžvalgos ir tendencijos Lietuvoje
Need for Speed Rivals internetinių funkcijų pabaiga: ką svarbu žinoti

Need for Speed Rivals internetinių funkcijų pabaiga: ką svarbu žinoti

2025-07-13
0 Komentarai Jokūbas Žilinskas

3 Minutės

Need for Speed Rivals interneto funkcijos bus išjungtos: ką reikia žinoti


Electronic Arts oficialiai pranešė, jog artimiausiu metu bus nutraukta internetinė parama populiariam lenktynių žaidimui Need for Speed Rivals. Remiantis naujausiais duomenimis iš Wccftech ir Delisted Games, EA panaikins Need for Speed Rivals internetinius serverius 2025 m. spalio 7 d. (pagal Irano kalendorių – 1404 metų 15 Mehr). Ši žinia pasirodė po to, kai dėmesingas žaidėjas pastebėjo Rivals papildytame EA oficialiame internetinių žaidimų sąraše, skirtame palaikymo nutraukimui.
 

Trumpas žvilgsnis atgal: Need for Speed Rivals palikimas


Need for Speed Rivals pirmą kartą pasirodė 2013 m. lapkričio 15 dieną, sukurtas Ghost Games ir Criterion Games studijų, ir išleistas PlayStation 3, Xbox 360 bei PC platformoms. 2014 m. spalį žaidimas pasiekė PlayStation 4 bei Xbox One konsoles, užsitikrindamas populiarumą arkadinių lenktynių gerbėjų tarpe. Artėjantis serverių išjungimas paveiks PlayStation 4 ir Xbox One versijas, taip pat tuos, kurie žaidžia žaidimą per atgalinio suderinamumo funkciją PlayStation 5 bei Xbox Series X|S.
 

Kas pasikeis žaidėjams?


Nuo 2025 m. spalio mėnesio žaidėjai nebegalės naudotis jokiomis Need for Speed Rivals internetinėmis funkcijomis. Tai reiškia, kad nebeveiks daugelio žaidėjų režimas, internetinės rezultatų lentelės ir bendruomenės renginiai, kurie buvo svarbios žaidimo savybės. Laimei, žaidimas palaiko stiprų neprisijungusio režimo žaidimą, tad fanai ir toliau galės mėgautis vieno žaidėjo kampanija net ir serveriams išjungus. Tai ryškus kontrastas su kai kuriais kitais EA Live Service žaidimais, tokiais kaip Anthem, kurie po serverių išjungimo taps visiškai nebeprieinami (Anthem uždarymas suplanuotas 2026 m. pradžioje).


 

Plačiau: skaitmeninė nuosavybė ir fanų iniciatyvos


Sprendimas nutraukti internetines senųjų žaidimų, tokių kaip Need for Speed Rivals, funkcijas skatina platesnes diskusijas žaidimų bendruomenėje. Kampanija Stop Killing Games, jau surinkusi daugiau nei milijoną parašų, ragina įstatymų leidėjus užtikrinti pirkėjų apsaugą nuo vienašališko įsigytų žaidimų pašalinimo. Šios iniciatyvos šalininkai tvirtina, kad vartotojai turi turėti galimybę visada naudotis savo įsigytais žaidimais, neatsižvelgiant į leidėjo sprendimus.
Tuo tarpu didieji leidėjai argumentuoja, kad palaikyti senų žaidimų serverius tampa finansiškai nenaudinga. Pramonės atstovai, įskaitant ir Minecraft kūrėją Markusą Perssoną, pasisakė šia tema – Persson netgi juokavo: „Jeigu žaidimo pirkimas nereiškia nuosavybės, tuomet piratavimas nėra vagystė.“ Ši situacija išryškina neišspręstus skaitmeninių teisių, žaidimų išsaugojimo ir internetinių žaidimų ateities klausimus.
 

Need for Speed Rivals išliekanti reikšmė rinkoje


Nepaisant artėjančio internetinių galimybių uždarymo, Need for Speed Rivals išlieka svarbiu lenktynių žanro žaidimu. Novatoriška AllDrive sistema, leidusi sujungti vieno ir daugelio žaidėjų patirtį, pakėlė žaidimo sąveikos standartą arkadinių lenktynių žaidimuose. Fanai, norintys toliau žaisti neprisijungę, vis dar galės susidurti su iššūkių kupinais dirbtinio intelekto varžovais ir pajusti adrenalino kupinas policijos gaudynes, kurios išskiria klasikinę Need for Speed patirtį.
Šis pokytis primena apie laikiną internetinių funkcijų pobūdį šiuolaikiniuose žaidimuose ir dar kartą parodo stiprių neprisijungusio režimo bei aiškių skaitmeninės nuosavybės teisių svarbą šiuolaikiniams žaidėjams.

Šaltinis: smarti

Esu Jokūbas – aistringas dirbtinio intelekto ir žaidimų pasaulio tyrinėtojas. Digin.lt dalinuosi naujienomis ir analizėmis, kurios padeda suprasti technologijų ateitį.

Komentarai

Palikite komentarą