Microsoft ir Asus pristato naujos kartos nešiojamus žaidimų kompiuterius: Xbox Ally ir Xbox Ally X | Digin - Technologijų naujienos, apžvalgos ir tendencijos Lietuvoje
Microsoft ir Asus pristato naujos kartos nešiojamus žaidimų kompiuterius: Xbox Ally ir Xbox Ally X

Microsoft ir Asus pristato naujos kartos nešiojamus žaidimų kompiuterius: Xbox Ally ir Xbox Ally X

2025-06-08
0 Komentarai Austėja Kavaliauskaitė

5 Minutės

Microsoft ir Asus keičia nešiojamų žaidimų kompiuterių standartą, pristatydami dvi naujas ROG Xbox Ally rankines žaidimų stoteles. Šie įrenginiai, kurių kūrimas vyko glaudžiai bendradarbiaujant daugiau nei metus, sujungia pažangius techninius sprendimus ir iš esmės patobulintą programinės įrangos sąsają, kurios dėmesio centre – žaidimų patirtis.

Atnaujinta žaidimų rankiniuose įrenginiuose vizija: Xbox Ally ir Xbox Ally X

Naujausi ROG Ally linijos nariai – baltoji Xbox Ally ir juodoji Xbox Ally X versijos – yra bendro Project Kennan projekto rezultatas. Kiekvienas įrenginys pritaikytas skirtingiems žaidėjų poreikiams: standartinė Xbox Ally orientuota į sklandų žaidimą 720p raiška, užtikrinant ilgesnę baterijos veikimo trukmę ir nenutrūkstamą žaidimą. Galingesnė Xbox Ally X, optimizuota žaidimams 900p–1080p raiškoje, tiks reiklesniems ir konkurencingiems žaidėjams.

Abi konsolės turi ryškų 7 colių 1080p ekraną su 120Hz atnaujinimo dažniu ir kintamu atnaujinimu (VRR), todėl vaizdas išlieka sklandus ir ryškus įvairaus tipo žaidimuose – svarbi savybė tikriems nešiojamiems žaidimams.

Technologiniai sprendimai viduje

Asus ir Microsoft naujųjų žaidimų kompiuterių našumui skyrė itin daug dėmesio. Xbox Ally pristatomas su visiškai nauju AMD Ryzen Z2 A procesoriumi, 16GB sparčios LPDDR5X-6400 RAM ir 512GB M.2 2280 SSD, suderinant efektyvumą ir našumą. Tuo tarpu Xbox Ally X versijoje – AMD Ryzen AI Z2 Extreme procesorius, 24GB LPDDR5X-8000 operatyviosios atminties ir net 1TB M.2 2280 SSD, leidžiantis turėti didelę žaidimų biblioteką ir mėgautis trumpais įkėlimo laikais.

Šios techninės savybės leidžia Xbox Ally įrenginiams užimti lyderio pozicijas tarp nešiojamų žaidimų kompiuterių, konkuruojant tiek su kitais rankiniais, tiek su kompaktiškais žaidimų nešiojamaisiais kompiuteriais, išlaikant mobilumą ir ilgesnį baterijos veikimą.

Programinės įrangos revoliucija: nauja pilno ekrano Xbox sąsaja

Esminiai pokyčiai įvyko programinėje įrangoje. Anksčiau rankinių įrenginių naudotojai patirdavo sunkumų naršydami Windows aplinkoje, tačiau dabar Microsoft ir Asus sukūrė pritaikytą Xbox sąsają, veikiantį Windows pagrindu ir specialiai pritaikytą nešiojamiems žaidimams.

Naujasis meniu suteikia galimybę startuoti tiesiai į žaidimų centrą, taip sumažinant foninių procesų apkrovą ir dėmesio blaškymą. Dėl to vartotojai gauna daugiau sistemos resursų žaidimams, sumažėja įvesties delsos laikas, spartėja žaidimų paleidimas. Be to, atskiras Xbox mygtukas leidžia akimirksniu pasiekti šią sąsają, sukuriant pažįstamą Xbox konsolės valdymo pojūtį.

Vieninga žaidimų biblioteka ir platesnė ekosistemos prieiga

Pagerinta Xbox PC programėlė apjungia žaidimus iš Microsoft Store, Xbox Game Pass, Steam, Epic Games Store, Battle.net bei kitų populiarių platformų į vieną biblioteką. Tai leidžia patogiai pasiekti visą asmeninę kolekciją nepriklausomai nuo to, kur žaidimai buvo nupirkti. Dar didesnį integravimą suteikia galimybė prisijungti prie visos Xbox konsolės bibliotekos per Xbox Cloud Gaming ar Remote Play funkcijas.

Nesvarbu ar žaidžiate vietoje, transliuojate žaidimus iš Xbox Series X namuose per Wi-Fi, ar naudojatės debesijos žaidimų paslaugomis, naudotojų patirtis tapo sklandesnė ir leidžia lengviau pereiti tarp įvairių žaidimų šaltinių – taip soti rankiniai žaidimų kompiuteriai tapo dar patogesni ir universalesni.

Žaidėjų poreikiams pritaikyta patirtis

Anksčiau žaidėjai dažnai susidurdavo su sudėtingu Windows rankinių įrenginių valdymu, reikalaujančiu dažnų prisilietimų prie ekrano. Microsoft ir Asus išsprendė šią problemą, patobulindami Xbox PC programėlę ir Game Bar, kad visa navigacija vyktų per valdiklį. Dabar galima prisijungti tiesiai per Windows užrakinimo ekraną naudojant tik valdiklį – jokių prisilietimų nebėra. Atjaunintas Game Bar leidžia patogiai paleisti Discord, lengvai perjungti tarp veikiančių žaidimų ar programų bei reguliuoti sistemos nustatymus, viską valdant per valdiklį.

Dizainas įkvėptas Xbox valdiklio, todėl įrenginiai yra ergonomiški, su patogiomis išformuotomis rankenomis ilgesniems žaidimų seansams. Toks sprendimas pagerina naudojimąsi visais mygtukais ir užtikrina komfortą net ilgai žaidžiant kelyje.

Patobulinta haptika ir jungiamumas

Xbox Ally X išsiskiria impulsiniais trigeriais, kaip ir šiuolaikiniai Xbox valdikliai, suteikiant įtraukiančius vibracijų atsiliepimus – žaidėjai realiai jaučia trasos drebėjimą ar šūvių poveikį. Prisijungimo galimybės irgi išplėtotos: Xbox Ally X turi USB-C 4 jungtį su Thunderbolt 4 palaikymu, praplečiančią išorinių GPU pasirinkimą, papildomai įdiegtas USB-C 3.2 lizdas ir UHS-II microSD kortelių skaitytuvas. Standartinė Xbox Ally turi dvi USB-C 3.2 jungtis, užtikrinančias lankstų prietaisų sujungimą.

Našumas ir efektyvumas: baterijos tarnavimo laikas – prioritetas

Nors oficialūs testų rezultatai dar laukia, abu gamintojai didelį dėmesį skyrė energijos vartojimo efektyvumui. Xbox Ally dabar turi net 60Wh bateriją – 50% talpesnę nei ankstesnis ROG Ally modelis. Xbox Ally X savo ruožtu aprūpintas įspūdinga 80Wh baterija, viena didžiausių nešiojamų žaidimų įrenginiuose. Pradiniai vertinimai rodo, kad sistemos patobulinimai Windows aplinkoje perpus arba daugiau sumažina budėjimo ir laukimo režimų energijos sąnaudas, taip pailgindami žaidimo laiką vienu įkrovimu.

AMD Z2 procesorių linija taip pat sukurta orientuojantis į efektyvumą – AI ir mažos galios architektūros leidžia žaisti ilgiau, tyliau ir vėsiau, neprarandant našumo svarbiausiu momentu.

Išorinio našumo plėtra

Norintiems rankiniu žaidimų kompiuteriu naudotis kaip pilnaverte žaidimų stotimi – abu Xbox Ally modeliai palaiko prijungimą prie Asus XG Mobile priedo (su RTX 5090 GPU), kuris nešiojamą įrenginį paverčia tikru aukštos klasės žaidimų kompiuteriu.

Panaudojimo scenarijai ir aktualumas rinkai

Nauji Xbox Ally žaidimų kompiuteriai keičia žaidimų rinką, apjungdami Windows lankstumą su konsolių paprastumu. Jie ypač aktualūs žaidimų transliuotojams, turinio kūrėjams ir konkurenciniams žaidėjams, kuriems svarbus nenutrūkstamas priėjimas prie savo žaidimų bibliotekos. Talpios baterijos ir galimybė prijungti išorinius GPU leidžia naudoti šiuos įrenginius ne tik kelionėse, bet ir kaip pagrindinius žaidimų kompiuterius ieškantiems universalumo.

Ši partnerystė pabrėžia Microsoft siekį sujungti Xbox ekosistemos pranašumus su atvira Windows žaidimų platforma, o Asus demonstruoja savo patirtį kuriant inovatyvią žaidimų techniką. Tokia sinergija tikėtina paskatins nešiojamų žaidimų kompiuterių populiarėjimą rinkose, kur iki šiol vyravo stacionarios konsolės ar didesni kompiuteriai.

Kada pasirodys Xbox Ally rankiniai kompiuteriai?

Žaidėjams ilgai laukti nereikės – abu modeliai prekyboje pasirodys jau šių metų šventiniam sezonui artėjant. Microsoft ir Asus netrukus paskelbs tikslias kainas bei išankstinių užsakymų datas, dar labiau stiprindami entuziazmą tarp technologijų ir žaidimų mėgėjų visame pasaulyje.

Besikeičiant riboms tarp konsolių ir PC žaidimų, naujieji Xbox Ally yra aiškus žingsnis į priekį: jie nustato naujus standartus portatyvaus žaidimų našumo, prieinamumo ir žaidimų vieningumo srityje.

Šaltinis: smarti

„Technologijos visada mane žavėjo – nuo išmaniųjų telefonų iki dirbtinio intelekto proveržių. Džiaugiuosi galėdama dalintis naujienomis su jumis kiekvieną dieną.“

Komentarai

Palikite komentarą