Rethinking Game Dev 2025: Vilnius stiprina žaidimų rinką

Rethinking Game Dev 2025: Vilnius stiprina žaidimų rinką

Viltė Petrauskaitė Viltė Petrauskaitė . Komentarai

5 Minutės

Gruodžio 8–10 d. Vilniuje grįžta tarptautinė konferencija Rethinking Game Dev 2025 – renginys, kuris antrus metus iš eilės suburia akademikus, kūrėjus ir industrijos lyderius diskutuoti apie žaidimų kūrimo ateitį. Lietuvai, kaip augančiai technologijų ir kūrybinių industrijų rinkai, tokie forumai yra strateginio svarbumo: jie skatina lokalių talentų įsidarbinimą, palengvina prieigą prie tarptautinių partnerių ir didina Lietuvos rinkos matomumą globalioje žaidimų ekosistemoje.

Konferencijos akcentai ir programos struktūra

Renginys tris dienas apims akademinius pranešimus, praktines dirbtuves ir indie kūrėjų mugę. Gruodžio 8 d. skirta akademinei daliai – temų ratas apima žaidimų tyrimus, edukacijos modelius ir istorijos perteikimą interaktyviose formose. Gruodžio 9 d. – industrijos diena: dėmesys žaidimų menui, dizainui ir gamybos procesams. Gruodžio 10 d. – praktinės dirbtuvės, pavyzdžiui, pikselinės grafikos kūrimo technikos, taip pat Game Jam renginio įkvėpti kūrybiniai užsiėmimai.

Pagrindiniai pranešėjai ir ekspertų srautas

Tarp keynote pranešėjų – tarptautinės reputacijos kūrėjai ir bendruomenių lyderiai: vienas iš „The Witcher“ ir „Chernobylite“ projektų kūrėjų, dabartinis studijos „The Farm 51“ vadovas, taip pat „Global Game Jam“ vadovė, kuri prižiūri plačiausią pasaulyje žaidimų kūrėjų iniciatyvą. Tokie svečiai padeda dalyviams Lietuvoje susipažinti su industrijos gerosiomis praktikomis, darbo principais ir tarptautinėmis tendencijomis.

EHU žaidimų kūrybos programa: nuo eksperimento iki akreditacijos

Renginio kontekstas susijęs su Europos humanitarinio universiteto (EHU) nauja studijų programa „Žaidimų kūryba“, kurios idėjos branduolys gimė iš eksperimentinio kurso programoje „Informatika“. Kursas pritraukė beveik 100 studentų iš skirtingų studijų krypčių – tai parodė aiškų studentų susidomėjimą žaidimų industrija Lietuvoje. Programa pateikta akreditacijai Lietuvos Studijų kokybės vertinimo centrui 2025 m. kovą ir šiuo metu laukia galutinio sprendimo.

Mokymo metodai ir Mentorystė

Vienas iš sėkmės elementų – mentorystės programos su industrijos profesionalais: studentų komandos keletą mėnesių dirbo prie gyvų projektų prižiūrimos specialistų. Tai labai vertinga Lietuvai – tokios partnerystės padeda greičiau integruoti absolventus į Lietuvos rinką ir tarptautinius projektus, stiprina industrijos ekosistemą Vilniuje, Kaune ir kituose regionuose.

Produkto ypatybės, palyginimai ir rinkos pritaikymas

Kalbant apie „produktą“ plačiąja prasme – žaidimų kūrimo ekosistemą – renginio dalys veikia kaip modulinės paslaugos: edukacija (akademinė programa), kapaciteto stiprinimas (mentorystė ir dirbtuvės), bendruomenės vystymas (Game Jam, indie fair) ir tarptautinės partnerystės (svečiai iš užsienio). Palyginus su kitomis regiono iniciatyvomis, Rethinking Game Dev išsiskiria stipriu akademiniu komponentu ir ryšiu su programomis, siekiančiomis akreditacijos, todėl siūlo ilgalaikį poveikį Lietuvos žaidimų kūrėjams ir švietimui.

Pranašumai Lietuvos rinkai

  • Prieiga prie tarptautinių mentorių ir partnerių, kas padidina galimybes eksportuoti žaidimus.
  • Studentų projektų parodų integracija į konferenciją skatina praktinių įgūdžių ir portfelių vystymą.
  • Akcentas į multikultūriškumą ir skaitmeninį raštingumą – tai gerai atitinka Lietuvos inžinerinę bazę ir globalias rinkos tendencijas.

Praktiniai panaudojimo atvejai ir verslo reikšmė

Renginys svarbus ne tik žaidimų kūrėjams. Verslui ir viešosioms institucijoms žaidimai siūlo pritaikymus simuliacijų, mokymų ir reklamos srityse. Pavyzdžiui, jau minimi karinių dronų simuliacijos projektai rodo, kad žaidimų varikliai ir interaktyvios technologijos gali būti naudojamos gynybos, medicinos simuliacijų ir profesionalių mokymų sprendimams. Lietuvoje mažos ir vidutinės įmonės (MVĮ) gali pasinaudoti vietiniais talentais kuriant gamified sprendimus klientų įsitraukimui ar darbuotojų mokymui.

Kaip tai veikia lietuvius vartotojus

Lietuviams žaidimų industrijos augimas reiškia didesnį žaidimų lokalizacijos potencialą – daugiau žaidimų su lietuviška lokalizacija, įdarbinimo galimybių regionuose ir paslaugų verslui. Didėjanti indie kūrėjų scena Vilniuje ir Kaune reiškia daugiau inovatyvių produktų, kurie gali atitikti tiek vietinę, tiek tarptautinę auditoriją.

Registracija, partneriai ir praktinė informacija

Konferencija yra nemokama, tačiau dalyviai kviečiami registruotis iš anksto. Organizatoriai – EHU Humanitarinių mokslų ir menų departamentas kartu su Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija, BelGameDev ir Magnus Ducatus Foundation. Renginys atviras studentams, profesionalams, visiems, kurie dirba su žaidimų dizainu, vartotojų patirtimi (UX), animacija, programavimu ar edukacija.

Išvados: kodėl verta atvykti

Rethinking Game Dev 2025 – tai galimybė Lietuvos kūrėjams, akademinėms institucijoms ir verslui sustiprinti savo pozicijas augančioje žaidimų rinkoje. Konferencijos sintezė – akademija + industrija – kuria pridėtinę vertę: nuo geresnių studijų programų iki realių verslo projektų ir eksporto galimybių. Jei domitės žaidimų kūrimu, edukacija ar skaitmenine transformacija Lietuvoje, renginys Vilniuje bus vieta, kur gimsta idėjos, partnerystės ir karjeros galimybės.

Šaltinis: delfi

Sveiki! Esu Viltė, kasdien sekanti technologijų naujienas iš viso pasaulio. Mano darbas – pateikti jums svarbiausius ir įdomiausius IT pasaulio įvykius aiškiai ir glaustai.

Palikite komentarą

Komentarai