Teisinio AI startuolio Harvey šuolis iki 8 mlrd. USD

Teisinio AI startuolio Harvey šuolis iki 8 mlrd. USD

2 Komentarai

9 Minutės

Teisės srities dirbtinio intelekto (DI) startuolis Harvey oficialiai prisijungė prie prie pasaulio labiausiai įvertintų AI įmonių, patvirtindamas naują finansavimo etapą, kuris vertinimą pakelia iki stulbinančių 8 mlrd. USD. Įmonė, įkurta 2022 m., per tokią trumpą laiką pasiekė reikšmingą augimą, sulaukdama dėmesio tiek Silicio slėnyje, tiek tarptautinėje teisės industrijoje.

Paskutinį finansavimo etapą, kurį vedė rizikos kapitalo milžinė Andreessen Horowitz, sudarė 160 mln. USD naujų lėšų. Apie šį sandorį sklandė gandai nuo spalio mėnesio, tačiau Harvey dabar oficialiai atskleidė skaičius, pabrėždama, kaip agresyviai investuotojai remia specializuotus DI įrankius profesionalioms paslaugoms. Tai liudija didėjančią paklausą už teisinio automatizavimo sprendimus ir didžiųjų kalbos modelių (LLM) pritaikymą teisei.

Nuo nulio iki daug milijardų: Harvey greitas kilimas

Tai nėra pirmasis Harvey didelis finansavimo raundas šiais metais. Birželį įmonė surinko 300 mln. USD E serijos finansavimo etape, kai jos vertė siekė 5 mlrd. USD. Iki tol vasarį Sequoia vadovaujama D serija taip pat sudarė 300 mln. USD ir vertino startuolį apie 3 mlrd. USD. Per mažiau nei metus Harvey daugiau nei padvigubino savo vertinimą ir pritraukė beveik 800 mln. USD investicijų, o tai rodo sparčią kapitalo injekciją į teisės technologijas (legal tech).

Harvey akcininkų sąrašas dabar primena globalių technologijų investavimo vardyną. Rėmėjai apima EQT, WndrCo, Sequoia, Kleiner Perkins, Conviction (įkurta Sarah Guo) bei žinomą investuotoją Elad Gil. Pastarieji raundai dar labiau sustiprina Harvey padėtį kaip vienos agresyviausiai finansuojamų DI įmonių, orientuotų į teisinę rinką, statusą.

Tokie spartūs vertinimo šuoliai taip pat atspindi platesnę tendenciją – institucinių ir rizikos kapitalo fondų investicijas į specializuotas DI platformas, kurios gali suteikti mastelio ir pelningumo pranašumų profesionalioms paslaugoms. Harvey pavyzdys iliustruoja, kaip investuotojai vertina ne tik technologiją, bet ir galimybę greitai įsitvirtinti tarp aukščiausio lygio klientų, tokių kaip tarptautinės advokatų kontoros ir vidinio teisinio skyriaus sprendimų priėmėjai.

Finansavimo istorija taip pat rodo, kad rinkos vertinimas nėra vien tik spekuliacija – dideli raundai dažnai lydimi augimo rodiklių, vartotojų išlaikymo (retention) ir augančio pasikartojančio pajamų srauto (ARR). Tokie rodikliai sumažina riziką korporatyviniams klientams, kuriems svarbu tiek technologinio tiek ekonominio partnerio patikimumas.

DI teisės specialistams: Harvey priimtas didžiausiose kontorose

Harvey kuria didelių kalbos modelių (LLM) pagrindu veikiančius įrankius teisininkams, skirtus užduotims, tokioms kaip teismų praktikos paieška, sudėtingų dokumentų santraukų ruošimas, sutarčių ar memorandų rengimas, naudojant sektoriui pritaikytus mokymus. Teisinė veikla, kurios pagrindas yra tekstas, precedentai bei precizika, gali žymiai pasinaudoti automatizacijos ir natūralios kalbos apdorojimo (NLP) galimybėmis.

Rugsėjį, vos prieš uždarant naujausią finansavimo etapą, Harvey pasidalino retomis įžvalgomis apie savo verslą. Nors įmonė tuo metu atsisakė atskleisti bendrų skaičių, ji pateikė augimo bei klientų išlaikymo metrikas ir vėliau TechCrunch nurodė, kad rugpjūtį viršijo 100 mln. USD metinių pasikartojančių pajamų (ARR). Lygiai taip pat reikšminga žinia – Harvey teigia, jog dabar aptarnauja 50 iš AmLaw 100 geriausių advokatų kontorų, kartu plėsdama klientų ratą korporatyviniuose teisės skyriuose.

Tarptautinėms advokatų kontoroms, kurios patiria spaudimą dirbti greičiau ir mažinti sąnaudas neaukojant tikslumo, tokie DI sprendimai kaip Harvey siūlomi leidžia automatizuoti pasikartojančius tyrimus ir dokumentų rengimą. Partneris gali paprašyti Harvey parengti pirmąjį prašymo ar peticijos juodraštį, o įmonės vidinis teisininkas – nuskenuoti šimtus sutarčių puslapių, ieškant konkrečių rizikos nuostatų ar atitikties elementų. Kuo daugiau įmonių naudoja platformą, tuo labiau modeliai gali būti adaptuoti prie specifinės teisinės kalbos, terminijos ir praktikos niuansų.

Be to, Harvey diegimas saugo institucijas nuo žmogiškų klaidų ir gali pagreitinti procesus, kaip dokumentų peržiūra („document review“), dėl ko sumažėja laikotarpis, reikalingas bylų parengimui arba sutarčių derinimui. Tokie įrankiai taip pat suteikia analitinių funkcijų: pavyzdžiui, identifikuoti pasikartojančias rizikas, standartines klauzules arba neįprastus teisinius terminus, kuriems reikalinga papildoma žmogaus peržiūra.

Tačiau diegiant DI teisės sektoriuje iškyla ir ypatingų reikalavimų – konfidencialumas, klientų duomenų apsauga, atsekamumas (audit trail) ir teisinių rekomendacijų paaiškinamumas. Harvey teigia, jog dirba su klientais ties įmonės lygio apsaugos praktikomis ir pritaikymu prie teisinių paslaugų standartų, įskaitant duomenų šifravimą, atskirtus diegimus (on-premise arba private cloud) bei auditus, reikalingus reguliuojamoms pramonėms.

VC, karalių kūrimas ir naujieji AI galios žaidėjai

Harvey taip pat tapo vadovėliu pavyzdžiu to, ką kai kurie pramonėje vadina „kingmaking“ (karaliaus kūrimu) DI srityje. Kai aukščiausio lygio rizikos kapitalo fondai investuoja dideles sumas į startuolį esant aukštam vertinimui, tai siunčia stiprų signalą atsargiems verslo pirkėjams: ši įmonė yra čia ir ketina likti. Advokatų kontoros ir korporacijos, kurios galėjo dvejoti dėl ilgalaikių sutarčių su jaunu DI tiekėju, jaučiasi labiau pasitikinčios, kai už jo stovi vardai kaip Andreessen Horowitz ir Sequoia.

Tokia dinamika gali tapti savireguliuojančia: dideli finansavimo raundai kuria prekės ženklo atpažįstamumą ir suvokiamą stabilumą, kurie pritraukia didelius klientus. Tie klientai savo ruožtu generuoja naudojimosi duomenis ir pajamas, reikalingas produkto tobulinimui bei vertinimo pagrįstumui. Harvey atveju toks „sraigtas“ – duomenų, produktų tobulinimo ir rinkos pripažinimo – atrodo sukasi gana greitai.

Investuotojas Elad Gil, vienas iš Harvey ilgamečių rėmėjų, apibūdina įmonę kaip vieną iš tikrųjų rinkos lyderių DI srityje, teigdamas, kad tiek technologija, tiek rinkos pozicija „veikia“. Srities, kurioje gausu hiperbolių ir prototipų, kontekste Harvey daugeliui investuotojų atrodo kaip viena iš retų DI įmonių, jau demonstruojančių tvarų, pajamomis pagrįstą augimą.

Toks investicijų modelis taip pat turi strateginių pasekmių konkurencinei aplinkai: spartūs kapitale injekcijos raundai gali suformuoti aukštą įėjimo barjerą naujiems žaidėjams, kurie neturi panašaus investuotojų portfelio ar galimybės greitai pritraukti įmones kaip klientus. Tačiau tuo pat metu tai skatina inovacijas – konkurentai ieško nišinių sprendimų, geresnio domeno adaptavimo arba geresnės kainodaros, kad pritrauktų smulkesnius ar specializuotus klientus.

Kaip vienas šaltasis el. laiškas virto teisinio DI lyderiu

Harvey atsiradimo istorija atspindi platesnį DI bumą: kuklūs pradmenys, drąsus rizikingas žingsnis ir tinkamas ryšys tinkamu laiku. Bendras pasakojimas yra naudingas suprasti, kaip startuoliai gali gauti pagreitį ne tik technologija, bet ir strateginiais partnerystėmis bei ankstyvuoju kapitalu.

Bendras įkūrėjas ir generalinis direktorius Winston Weinberg neseniai papasakojo, kaip Harvey pirmiausia patraukė Silicio slėnio dėmesį. Įmonė pradėjo nuo koncepcijos, susijusios su savininkų ir nuomininkų teisės klausimais — tai galbūt ne pats blizgiausias teisinės praktikos segmentas, tačiau puikus testas, ar dideli kalbos modeliai gali tvarkyti sudėtingas, taisyklėmis valdomas bylas be „halucinacijų“ ar nepastebėjimų svarbių nuostatų.

Weinberg tada išsiuntė šaltą el. laišką Sam Altmanui, OpenAI generaliniam direktoriui. Šis kontaktas pasiteisino: Harvey tapo vienu iš pirmųjų investicijų iš OpenAI Startup Fondo, akimirksniu įgydama patikimumą DI ekosistemoje ir tiesioginę prieigą prie pažangiausių modelių galimybių bei technologinio palaikymo.

Iš ten Harvey greitai išsivystė iš nišinio eksperimento į pageidaujamą teisinio DI partnerį elitinėms kontoroms. Kuo daugiau klientų prisijungė, tuo labiau jų atsiliepimai ir specializuoti teisiniai duomenys atgaliniu ryšiu gerino Harvey modelius. Tokia ciklinė duomenų integracija suteikė Harvey reikšmingą pranašumą prieš konkurentus, kurie tik dabar pradeda žengti į teisinio DI erdvę.

Be to, ankstyvoji OpenAI parama ne tik suteikė technologinį pranašumą, bet ir reikšmę rinkodaros prasme: asociacija su stambiomis DI platformomis padeda pritraukti ne tik klientus, bet ir aukštos kvalifikacijos inžinierius bei teisės specialistus, reikalingus produktui tobulinti.

Su 8 mlrd. USD vertinimu, klientų sąrašu, apimančiu pusę geriausių JAV advokatų kontorų, ir rėmėjais iš įtakingiausių technologijų investuotojų rato, Harvey dabar pozicionuojasi kaip centrinis žaidėjas lenktynėse apibrėžti, kaip DI pertvarko teisės darbą visame pasaulyje. Ar ji taps neabejotina teisės DI „karaliene“, parodys laikas; tačiau kol kas jos trajektorija aiškiai rodo kryptį aukštyn ir į dešinę.

Perspektyvos apima tiek technologinį tobulėjimą, tiek reguliacinę atsakomybę: klientų poreikiai teisiniame sektoriuje dažnai reikalauja didesnio aiškumo, atsekamumo įrankuose, galimybių vykdyti auditą bei užtikrinti, kad modeliai nesukurtų klaidinančių ar neteisingų teiginių. Harvey ir kiti legal tech žaidėjai turi derinti inovacijas su griežtais priežiūros ir atitikties mechanizmais.

Trumpalaikėje perspektyvoje galima tikėtis: gilesnės integracijos su advokatų kontorų darbo eiga, daugiau domenui pritaikytų modelių ir priemonių, skirtų išskirtinėms teisės sritims (pvz., mokesčių, intelektinės nuosavybės, reguliuotų pramonės šakų), bei kartu įdiegtų saugumo sprendimų, kurie leistų didinti pasitikėjimą DI pagalba teikiamomis teisės paslaugomis.

Ilgalaikėje perspektyvoje Harvey ir panašūs produktai gali pakeisti darbo pasiskirstymą teisės firmose: daugiau procesų bus automatizuota, leisdama advokatams sutelkti dėmesį į strategines, sudėtingesnes užduotis, o jauniems teisininkams suteikiant galimybę greičiau įsisavinti praktinius aspektus per DI generuojamas santraukas ir parengiamuosius dokumentus. Tai gali pakeisti ne tik bylos sprendimo greitį, bet ir kainodaros modelius, atveriant galimybes naujoms paslaugų formoms ir efektyvesniam išteklių panaudojimui.

Šaltinis: techcrunch

Palikite komentarą

Komentarai

MaRius

Ar tikrai 100 mln ARR ir 50 AmLaw kontorų? Jei taip, įdomu kaip jie susitvarko su konfidencialumu ir klaidų rizika... čia daromas PR ar tikras produktas?

Marius

Wow, ne tikėjau kad taip greit: nuo šalto el. laiško iki 8 mlrd.? Harvey užsuko rimtai. Bet kiek realiai saugu, kas su duomenim? šiek tiek neramu

Susijusios straipsniai