Snapdragon 8 Gen 5 vs Elite: kešo įtaka žaidimų našumui

Snapdragon 8 Gen 5 vs Elite: kešo įtaka žaidimų našumui

Austėja Kavaliauskaitė Austėja Kavaliauskaitė . 2 Komentarai

8 Minutės

Qualcomm naujausias Snapdragon 8 Gen 5 gali dalintis gamybos procesu ir procesoriaus (CPU) išdėstymu su Snapdragon 8 Elite Gen 5, tačiau vienas svarbus aparatinės įrangos skirtumas — talpyklos (cache) dydis — gali naujesnį lustą pastatyti į nepalankią padėtį viename kritiniame taške: mobiliųjų žaidimų našume. Žemiau pateikiama susisteminta apžvalga, ką teigia nutekėjimai, kodėl talpykla yra svarbi žaidimuose, kaip tai veikia FPS ir frame-time (kadrai ir jų laiko nuoseklumas), bei ką verta palaukti prieš darant galutines išvadas.

Where the chips start the same — and where they diverge

Abu SoC, pagal nutekėjimus, naudoja TSMC 3 nm N3P litografiją ir panašų CPU branduolių klasterį, kas popieriuje leidžia Snapdragon 8 Gen 5 atrodyti kaip šiek tiek supaprastinta Elite versija. Tai reiškia, kad architektūrinė bazė, varžtai ir gamybos mazgas suteikia panašias termines ir energetines prielaidas. Visgi svarbus skirtumas — talpyklos paskirstymas tarp skirtingų branduolių grupių — gali keisti realų elgesį specifinėse užduotyse.

Weibo nutekėjimas iš patikimo tipsterio Digital Chat Station nurodo, kad šie skirtumai yra reikšmingi: senesnė Snapdragon 8 Elite Gen 5 versija turėtų žymiai daugiau L2 ir sistemos lygio talpyklos (L3 SLC), tuo tarpu naujesnė Snapdragon 8 Gen 5, anot to paties nutekėjimo, turi mažesnius talpyklos kiekius kai kuriuose branduoliuose. Ši informacija yra tehninės reikšmės ir verta ją suvokti per platesnį kontekstą — ne tik kaip vieną numerį, bet kaip faktorių, kuris veikia atminties prieigų dažnį, vėlinimą ir efektyvumą žaidimuose bei aplikacijose.

Cache numbers that matter

  • Snapdragon 8 Elite Gen 5: pagal nutekėjimą, maždaug 12 MB L2 talpyklos išsidėsčiusios tarp aukštos našumo (performance) ir efektyvumo (efficiency) klasterių, plius apie 8 MB L3 System-Level Cache (SLC).
  • Snapdragon 8 Gen 5: pranešama apie ~4 MB L2 talpyklos aukšto našumo branduoliams ir ~12 MB L2 talpyklos efektyvumo klasteriui; nutekėjimas nepatikslina L3 SLC dydžio.

Trumpai tariant, Elite versijos našumo branduoliai gali turėti maždaug tris kartus daugiau L2 talpyklos nei Gen 5 našumo branduoliai. Tai nėra smulkmena: architektūrinis spragas tarp branduolių talpyklos dydžių gali sukelti didesnius skirtumus latentinei jautrioms apkrovoms, tokioms kaip žaidimai, nei tai atspindi vien valandų ar MHz skaičiai. Talpyklos paskirstymas reiškia, kad Elite gali išvengti dažnų prieigų prie lėtesnės sistemos atminties, taip mažinant vėlavimus (latency) ir pagerinant frame-time stabilumą.

Why cache can change the gaming experience

Žaidimų varikliai (game engines) intensyviai naudoja greitą, lokalią atmintį tiek CPU, tiek GPU užduotims. Talpykla (L2/L3) veikia kaip greitas buferis tarp branduolių ir lėtos pagrindinės atminties; kuo didesnė ir geriau paskirstyta talpykla, tuo rečiau procesorius turi skaityti duomenis iš DRAM, o tai tiesiogiai mažina vėlavimus ir sumažina mikrostrigerius (microstutter) bei frame-time šuolius. Mobilieji žaidimai — ypač aukštos detalizacijos arba dinamiškai kraunantys tekstūras ir scenas — stipriai priklauso nuo to, kaip greitai CPU gali tiekti darbą GPU ir atvirkščiai.

Realiai tai reiškia, kad net jei vienas SoC turi šiek tiek didesnį taktą (clock speed) ar naujesnius branduolius, mažesnė talpyklos apimtis gali sukelti daugiau prieigos prie lėtos atminties operacijų, kas didina vidutinį latentį ir pablogina piko FPS užtikrinamumą. Kitaip tariant, talpykla dažnai lemia skirtumą tarp „trūkčiojančios“ patirties ir sklandaus 60/120/165 FPS žaidimo seanso. Tai ypač pasakytina apie scenarijus, kuriuose žaidimas intensyviai naudoja CPU — fizikos skaičiavimus, dirbtinį intelektą (AI) priešų elgesiui, scenų užkrovimą ir tiekimą GPU.

Nutekėję laikrodžių (clock) tikslai taip pat yra reikšmingi: anksčiau nurodyta informacija rodo, kad Elite našumo branduoliai gali veikti ~4,32 GHz lygyje, o Gen 5 top branduoliai labiau linkę prie ~3,80 GHz. Aukštesnis taktas padeda vieniesiems srautams (single-threaded) ir trumpoms apkrovoms, tačiau žaidimuose, kuriuose svarbi ilgalaikė frame-time konsistencija, didesnė talpykla gali turėti didesnę įtaką nei keli šimtai MHz dėl mažesnio DRAM prieigos poreikio ir geresnio duomenų lokalumo.

Be to, talpyklos architektūra — kaip talpykla dalijasi tarp branduolių, ar yra SLC tarp klasterių, ir kaip operacinė sistema (OS) bei žaidimų variklis optimizuoja jų naudojimą — gali turėti daug reikšmės. Pvz., efektyvumo klasterio didesnė L2 apimtis gali padėti užduotims fone, užtikrinant, kad foreground (aktyvus) žaidimas nebus trikdomas I/O ar sisteminių paslaugų elastinių perėjimų. Todėl svarbu vertinti ne tik pačius megabaitus, bet ir kaip tie megabaitai integruojami į bendrą SoC diskoordinaciją.

Early performance whispers — and why they’re not the final word

Viešų, nepriklausomų palyginimų kol kas yra nedaug. Vienas ankstesnis AnTuTu bėgimas su OnePlus Ace 6T rodė, kad Snapdragon 8 Elite Gen 5 buvo apie 14 % greitesnis už Snapdragon 8 Gen 5 sintetinio testo rezultatuose. Tokie skaičiai suteikia aiškų indikatorių, tačiau sintetiniai testai ne visuomet atspindi realaus žaidimo apkrovų elgseną — jie geriau matuoja maksimalų skaičiavimo pajėgumą, bet ne frame-time nuoseklumą ar terminius apribojimus ilgose sesijose.

Qualcomm taip pat reklamuoja iki 165 FPS palaikymą tam tikruose pavadinimuose Elite Gen 5 atveju, kas rodo, jog platforma turi pakankamai sugebėjimų pasiekti aukštą kadrų skaičių idealios sąlygomis. Tačiau reklaminiai FPS skaičiai dažnai pateikiami su daugybe prielaidų: žemo grafikos lygio nustatymai, ribota rezoliucija, optimizuoti pavadinimai ir geriausios įmanomos terminės sąlygos. Todėl svarbu vertinti atskiras žaidimų scenas, FPS kintamumą per laiką ir p95/p99 frame-time percentiles, o ne tik vidutinį FPS.

Priklausomai nuo žaidimų ir optimizacijų, skirtumas, kurį sukelia talpyklos dydis, gali būti labai matomas arba menkas. Pvz., žaidimuose, kuriuose daug dinaminio atminties krovinio vyksta vienu metu (pvz., atviri pasauliai kraunant elementus realiu laiku), didesnė L3 SLC gali labai sumažinti dramatiškai paviršiaus pasirodančius „mikrolūžius“. Kita vertus, labiau grafiškai intensyvus žaidimas, kuris stipriai apkrauna GPU, gali labiau priklausyti nuo GPU architektūros, atminties pralaidumo ir telefonų aušinimo sprendimo nei nuo CPU L2 talpyklos dydžio.

Thermals, throttling and real-world trade-offs

Viena potenciali Snapdragon 8 Gen 5 pusė — mažesni piko laikrodžiai gali reikšti mažesnį šilumos generavimą nuolatinėse apkrovose. Sumažinta šiluma gali reikšti rečiau pasitaikančius terminius limitavimo (thermal throttling) įvykius ir nuoseklesnį frame pacing ilgose žaidimų sesijose, net jei popieriuje piko našumas atrodo mažesnis. Tai reiškia, jog praktiškai šiltesnis lustas su didesne talpykla gali trumpose užduotyse pasiekti aukštesnius rezultatus, bet ilgose žaidimų sesijose jis gali ir dažniau riboti savo taktinį dažnį dėl temperatūros kontrolės.

Geriausiai matuojamas realus naudotojo patyrimas: mažesnė vidutinė taktika, bet geresnė termika ir optimizuotas aušinimas dažnai suteikia sklandesnį vaizdą žaidžiant valandą ar dvi. Konstrukcijos sprendimai — telefono korpuso medžiagos, šilumos vamzdžiai (heat pipes), grafitinės plokštės ir net programinės energijos valdymo politikos — labai veikia, kiek iš tiesų pajusite skirtumą tarp dviejų konkuruojančių SoC. Kitaip tariant, pats SoC yra svarbus, bet telefonų gamintojų implementacijos ir programinės įrangos optimizacijos gali būti net svarbesnės galutiniam rezultatui.

What to watch for in upcoming reviews

  • Žaidimo specifiniai FPS ir frame-time grafikai (ne tik vidutinis FPS, bet ir p1/p0.1, p50, p95 ir p99 percentiliai bei 1 % low rezultatai).
  • Terminio profilio analizė ir throttling elgesys ilguose testuose (kokiu momentu ir kiek sumažėja taktiniai dažniai, kaip keičiasi FPS per 15–60 minučių seansą).
  • Kryžminiai įrenginių palyginimai — vien tik SoC numeris neišsako visos istorijos, nes aušinimo dizainas, energijos valdymas ir programinės įrangos koregavimai stipriai skiriasi tarp telefonų.

Praktiniai testų metodai, kurių verta ieškoti apžvalgose: atkurti realaus pasaulio žaidimų situacijas (pvz., ilgos kovos scenos, dideli atviri pasauliai, greiti krovimo taškai), matuoti ne tik FPS, bet ir frame-time nuoseklumą bei pilnus terminius profilius. Taip pat naudinga matyti tiek aukšto, tiek žemo grafikos lygio nustatymus, kad būtų galima suprasti, kaip architektūrinis kešas ir taktinis dažnis veikia skirtingus žaidimų profilius.

Santraukoje: nutekėjimuose nurodytas talpyklos skirtumas yra techniškai reikšmingas ir gali labiau paveikti žaidimus nei pavieniai taktų skirtumai. Visgi galutinė verdiktas priklausys nuo nepriklausomų, išsamių bandymų, kurie įvertins žaidimo frame-time stabilumą, terminius apribojimus ir realaus pasaulio našumą įvairiuose įrenginiuose. Kol oficialūs ir trečiųjų šalių testai nepatvirtins duomenų, verta išlikti skeptiškam ir vertinti pilną spektrą testavimo rodiklių prieš priimant sprendimą apie pirkimą ar optimizaciją.

Šaltinis: wccftech

„Technologijos visada mane žavėjo – nuo išmaniųjų telefonų iki dirbtinio intelekto proveržių. Džiaugiuosi galėdama dalintis naujienomis su jumis kiekvieną dieną.“

Palikite komentarą

Komentarai

Darius

Wow, ne tikėtai didelis L2 skirtumas. Gali būti, kad žaidimuose jausis mikrolūžiai, bet jei Gen5 mažiau kaista, ilgose sesijose jis gali laimėt.

techvyras

Ar šitie nutekėjimai tikri? Talpyklos mažesnės skamba prastai, bet realiai daug priklauso nuo aušinimo ir softo optimizacijos, palauksiu testų...