Black Ops 7: reikšmingai mažesnis diegimo dydis SSD

Black Ops 7: reikšmingai mažesnis diegimo dydis SSD

Viltė Petrauskaitė Viltė Petrauskaitė . 2 Komentarai

6 Minutės

Nauji nutekėjimai rodo, kad Call of Duty: Black Ops 7 užims gerokai mažiau vietos diske nei manyta anksčiau. Jei skaičiai pasitvirtins, tai bus palankus pokytis žaidėjams, kurie viename SSD arba HDD stato kelis AAA žaidimus ir Warzone — sumažėjusios vietos reikalavimai reiškia mažiau failų trynimo ir perinstaliavimo procedūrų.

Išankstinis atsisiuntimas (preload), šaltiniai ir ko tikėtis

Remiantis InsiderGaming pranešimais ir patikimu PlayStation Game Size stebėjimu, žaidimo išankstinis atsisiuntimas (preload) prasidės 2025 m. lapkričio 9 d. (Irano vietos laiku: 21:30, 1404 m. Aban 19 d.). Tai penkios dienos iki oficialios išleidimo datos, todėl žaidėjai turės laiko atsisiųsti žaidimą prieš patį paleidimą. Svarbu paminėti, kad tokie duomenys gali keistis — preload terminai ir regioniniai paskelbimai kartais koreguojami, tačiau minėti šaltiniai anksčiau pateikė tikslias nutekintas datos ir failų dydžių prognozes.

Šiame kontekste „preload" reiškia galimybę parsisiųsti žaidimo failus iš anksto, kad žaidimas būtų paruoštas paleidimui nuo pirmosios minutės. Preload leidžia sumažinti serverių apkrovą paleidimo dieną ir suteikia žaidėjams patogumo, tačiau svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, jog prieigos teisės, regioniniai apribojimai ar papildomi dienos 1 atnaujinimai (day-one patch) gali pakeisti galutinį disko užimamą kiekį. Daugumai žaidėjų tai reiškia patogesnį startą, tačiau reikia stebėti oficialius Activision pranešimus, kad sužinotumėte galutinius failų dydžius ir galimas pataisas.

Kokio masto yra „mažas"?

Nutekėjimas kol kas pateikia tik PlayStation 4 versijos suskaidymą, tačiau ankstyvi duomenys leidžia manyti, kad PS5 ir Xbox Series X|S leidimai gali būti panašaus dydžio arba tų pačių principų. Pagal pateiktą informaciją, dalys su nurodytais dydžiais atrodo taip:

  • Kampanija: 11.9 GB
  • Multiplayer (daugelio žaidėjų režimas): 11.6 GB
  • Zombies (zombių režimas): 320 MB

Jeigu šie skaičiai bus patvirtinti, Black Ops 7 bus žymiai lengvesnis už pastarųjų Call of Duty leidimų failų apimtis. Tai reiškia reikšmingą palengvėjimą žaidėjams su ribota SSD talpa — mažiau laiko praleisite trindami kitus žaidimus ar perkeldami žaidimų biblioteką, kad būtų vietos naujam pirkiniui. Tokie dydžiai taip pat leidžia paprasčiau turėti kartu įdiegtus tokius pavadinimus kaip Warzone ir Black Ops 7 be skubaus SSD papildymo.

Reikia pabrėžti, kad čia nurodyti skaičiai gali atspindėti „bazinius" paketus be papildomų tekstūrų, kalbų paketų ar aukštesnės raiškos DLC elementų. Modernūs leidimai dažnai taiko deduplikaciją, kai bendri failai tarp platformų arba tarp įvairių režimų dalijami, o tai sumažina bendrą disko užimtį. Taip pat galimi modulinių diegimų modeliai (modular installs), kai vartotojas gali pasirinkti įdiegti tik tam tikras žaidimo dalis — pavyzdžiui, atsisakyti didelių aukštos raiškos tekstūrų arba specifinių režimų, taip sutaupant vietos diske.

Platformos, paleidimo diena ir Xbox Game Pass

Activision numatė oficialų išleidimą 2025 m. lapkričio 14 d. (1404 m. Aban 23 d.). Black Ops 7 bus išleidžiamas Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4 ir PC platformoms. Be to, tikimasi, kad žaidimas bus prieinamas per Xbox Game Pass Ultimate išleidimo dieną — tai leis prenumeratoriams pradėti žaisti be papildomų pirkinių, jei Microsoft ir Activision susitarimai bus vykdomi pagal planą.

Prieinamumas Game Pass platformoje turi keletą pasekmių: pirmiausia, didesnė potencialių žaidėjų bazė, antra — spartesnis serverių apkrovos augimas paleidimo dieną, o trečia — galimybė vartotojams išbandyti žaidimą be pradinio pirkimo, kas gali paveikti pardavimų statistiką ir ilgalaikį žaidėjų įsitraukimą. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į platformų skirtumus: nors failų dydžiai gali būti panašūs tarp PS4, PS5 ir Xbox versijų, konkretūs paketai gali skirtis dėl platforminių optimizacijų, skirtingų tekstūrų paketų, galingumo skirtumų ir skirtingų atminties valdymo sprendimų.

Kodėl tai svarbu žaidėjams

Sumažėjusios diegimo apimtys tiesiogiai mažina bariyerus: greitesnis atsisiuntimas, mažiau vargo keičiant žaidimus diske ir mažiau problemų dėl skirtingų platformų saugojimo reikalavimų. Tai ypač aktualu žaidėjams, turintiems mažesnės talpos SSD arba toms sistemoms, kuriose keli populiarūs žaidimai dalijasi vienu disku. Tokie taupymo sprendimai taip pat mažina poreikį papildomai investuoti į didesnės talpos saugyklą iškart po žaidimo išleidimo dienos.

Techninės priemonės, leidžiančios sumažinti žaidimo dydį, gali būti įvairios: efektyvesnis turto (assets) srautinimas (asset streaming), pažangesnė suspaudimo (compression) technologija, deduplikacija, modulinių paketų architektūra ir adaptuotos tekstūrų bei garso paketų valdymo strategijos. Asset streaming leidžia įkrauti aukštos raiškos tekstūras ar modelius tik tada, kai jų reikia pagal atstumą, scenos užpildymą ar žaidėjo veiksmus. Suspaudimo algoritmų pažanga ir konversijos optimizacijos taip pat gali sumažinti rinkmenų dydį neprarandant pastebimos kokybės. Modulinių diegimų atveju žaidėjas gali pasirinkti įdiegti tik pageidaujamus režimus — pavyzdžiui, tik multiplayer ar tik kampaniją — taip ženkliai taupant vietą diske.

Be to, mažesni žaidimų dydžiai reiškia greitesnius atnaujinimus ir paprastesnį palaikymą ilgainiui: pataisos (patches) užima mažiau pralaidumo ir greičiau pritaikomos, o tai užtikrina geresnę patirtį tiek žaidėjams, tiek serverių administratorių komandai. Žinoma, Activision turi patvirtinti galutinius failų dydžius ir bet kokius pakeitimus prie preload grafiko ar išleidimo dienos planų arčiau paleidimo datos.

Galiausiai, toks nutekėjimas siūlo optimistinę žinią: laikotarpis, kai žaidimų pėdsakai diske nuolat augo ir reikalavo vis didesnės saugyklos, gali pradėti lėtėti arba stabilizuotis. Net jei tai liečia tik vieną iš didžiausių šaudyklių rinkoje, tai gali tapti rodikliu platesnėms tendencijoms — tiek rinkos žaidėjams, tiek kūrėjams taikant efektyvesnį turto valdymą ateities žaidimuose.

Activision patvirtins galutinius failų dydžius ir bet kokius pakeitimus išankstinio atsisiuntimo (preload) grafike ar dienos 1 atnaujinimuose artėjant išleidimui. Kol kas šis nutekėjimas yra teigiamas signalas, leidžiantis manyti, kad erdvės užimčių mažėjimas gali tapti realiu privalumu daugeliui žaidėjų, ypač tiems, kurie valdo kelis populiarius žaidimus viename diskų masyve.

Šaltinis: smarti

Sveiki! Esu Viltė, kasdien sekanti technologijų naujienas iš viso pasaulio. Mano darbas – pateikti jums svarbiausius ir įdomiausius IT pasaulio įvykius aiškiai ir glaustai.

Palikite komentarą

Komentarai

Marius

Ar čia tikrai taip mažai?? Nutekėjimai dažnai klaidingi, ypač su platformų paketais. Jei tiesa, wow, bet laukiu Activision patvirtinimo..

duomix

Na, ne tikėjausi tokio žingsnio! Girdžiu pagaliau mažesnį install, SSD laimingas. Bet ar bus day1 patch? Ir kaip su texture pack'ais... hmm