7 Minutės
Microsoft kitos kartos „Xbox“ gali formuotis kaip hibridinis įrenginys: konsolės paprastumas ir poliruotas vartotojo patyrimas, apjuostas tokia atvirumu ir bibliotekų aprėptimi, kokią suteikia PC. Naujausi pranešimai ir vadovų užuominos piešia įrenginį, kuriuo būtų bandoma sujungti abu pasaulius — jei gandai pasitvirtins, tai gali reikšti reikšmingą pokytį žaidimų ekosistemoje.
Pranešama Microsoft vizija: konsolės paprastumas, atrinkta Windows galia
Windows Central nurodyti šaltiniai, kartu su Xbox vadovų, tokių kaip Sarah Bond ir Phil Spencer, komentarais, rodo, kad kitas „Xbox" gali veikti ant pagrindo, kuris primena atrinktą Windows žaidimų kompiuterį. Tai nereiškia, kad žaidėjams reikės patiems rūpintis tvarkyklių konfigūravimu ar sudėtingais nustatymais — akcentas, tikėtina, bus išlaikyti pažįstamą konsolės vartotojo sąsają ir „įkišk-ir-žaisk“ patirtį, tuo pačiu atrakinti platesnę PC ekosistemą po gaubtu.
Tokioje vizijoje sistema gali atsibusti pilno ekrano, labai panaši į dabartinį Xbox UI, bet kartu turėtų gebėti pasiekti ir PC parduotuvių platformas bei žaidimų bibliotekas be papildomų kliūčių. Microsoft bendradarbiavimas su ASUS, sukuriant ROG Xbox Ally ir Xbox Ally X nešiojamus įrenginius, daugeliui analitikų atrodo kaip bandymas arba ankstyvas šio kelio demonstravimas — parodymas, kad galima sukurti vieningą sąsają ant PC tipo platformos, kuri jaučiasi kaip konsolė.
Techniniu požiūriu tai reikštų tam tikrą kompromisą tarp closed‑system ir atviro PC modelio: saugumo ir sertifikavimo procesai bei konsolės patikimumas galėtų likti, bet kartu atsirastų galimybė paleisti ir PC programinę įrangą, valdymo priemones ir parduotuvių klientus. Tai svarbu tiek žaidėjams, kurie vertina paprastumą, tiek tiems, kurie nori prieigos prie didesnės žaidimų pasiūlos ir modifikacijų ekosistemos.
Viena įranga, visos bibliotekos: Steam, Epic, Game Pass ir daugiau
Pagrindinė nutekėjusios informacijos ypatybė — plati bibliotekų prieiga. Remiantis pranešimais, kitas „Xbox" galėtų leisti paleisti žaidimus iš Steam, Epic Games Store, GOG ir Battle.net šalia natyvių Xbox pavadinimų. Tai yra PC privalumas: vienas įrenginys, agreguojantis kelis žaidimų parduotuvių šaltinius. Tuo pačiu metu įrenginys išliktų gebantis natyviai paleisti Xbox žaidimus — įskaitant katalogą, prieinamą per Series X/S, ir atgalinio suderinamumo sluoksnį su Xbox 360 ir originalių Xbox žaidimų bibliotekomis.

- Gimtoji Xbox vartotojo sąsaja ir konsolinių žaidimų palaikymas dėl paprastumo.
- Prieiga prie PC parduotuvių (Steam, Epic, GOG, Battle.net) dėl didesnės pasiūlos.
- Atgalinis suderinamumas apimantis originalius Xbox ir Xbox 360 pavadinimus per Series X/S katalogą.
Pranešime taip pat akcentuojama, kad pilno ekrano Xbox patirtis, matyta ant ROG Ally įrenginių, galėtų būti tokios hibridinės konsolės namų sąsaja — suteikiant nuoseklų, konsolę primenantį priekinį sluoksnį, bet leidžiant po juo veikti PC tipo lankstumui. Tai reiškia, kad žaidėjai galėtų susidurti su pažįstama konsolės navigacija, o fone veiktų labiau PC panašios funkcijos: programų palaikymas, parduotuvių klientų instaliacija ir sistemos valdymo įrankiai.
Svarbu pabrėžti, kad toks modelis reikalautų kruopštaus izoliacijos ir saugumo sprendimų, kad vienu metu veikiant skirtingų parduotuvių klientams ir natyviems žaidimams nebūtų pažeidžiamas sistemos stabilumas. Be to, leidėjų ir kūrėjų parama būtų lemiamas faktorius — jei dauguma AAA studijų ir nepriklausomų kūrėjų matys vertę tokioje platformoje, pasiūla greičiausiai taps patrauklesnė vartotojui.
Be mokamo daugelio žaidėjų prieigos? Žingsnis link PC normų?
Vienas reikšmingiausių teiginių yra tas, kad Microsoft gali atsisakyti tradicinio mokamo „multiplayer“ prieigos barjero kitoje „Xbox" kartoje. Konsolių žaidėjai mokėjo už internetinį daugelio žaidėjų režimą nuo PlayStation 3 ir Xbox 360 laikų; PC žaidėjai paprastai to nedaro. Jei Microsoft panaikintų šią prenumeratos prievolę žaidžiant internetu, tai priartintų „Xbox" prie PC žaidimų lūkesčių ir reikštų didelį pokytį konsolių verslo modelyje.
Toks pokytis turėtų pasekmių Microsoft prenumeratų strategijai, įskaitant Game Pass. Nutekėjimai užsimena apie galimus Game Pass struktūros pakeitimus, susieto su nauja aparatine įranga, bet kol kas detalės lieka neaiškios – oficialaus Microsoft patvirtinimo nėra. Galimos pasekmės apima naujus Game Pass lygius, nuolaidas ar integraciją su kitais paslaugų paketais, bet visa tai priklausys nuo kompanijos verslo sprendimų.
Be preregistracijos mokesčio už internetinį žaidimą, Microsoft galėtų pasiūlyti kitus vertės paketų modelius: giliau integruotą Game Pass su PC bibliotekomis, papildomas prenumeratos parinktis ar bendradarbiavimą su leidėjais dėl kryžminio prieinamumo (cross‑buy / cross‑play). Tokia strategija galėtų sumažinti įėjimo barjerą naujiems žaidėjams ir praplėsti bendrą žaidimų platformos patrauklumą.
Kas vis dar neaišku — ką vertėtų stebėti
Išlieka daug atvirų klausimų. Ar aparatinė įranga bus sukurta taip, kad leistų tam tikrą atnaujinamumą, panašiai kaip PC, ar ji liks fiksuota ir optimizuota kaip tradicinė konsolė? Kiek intuityviai ir giliai bus integruotos PC parduotuvės — per natyvius klientus ir programėles ar per srautinį prieinamumą per Xbox programą? Ką reikš Game Pass lygiai ir kainodara, jeigu daugelio žaidėjų prieiga bus atskirta nuo prenumeratos?
Laikas yra dar vienas nežinomybės veiksnys. Dabartinė konsolių karta gyvuoja daugiau nei penkerius metus, todėl gandai apie naują įrenginį nėra netikėti, tačiau Microsoft oficialiai nepatvirtino išleidimo lango. Esami pranešimai yra šaltininiai ir plausiblūs, tačiau vis dar laikytini gandais, kol nebus pateikta tvirtesnė informacija iš pačios įmonės.
Taip pat verta stebėti ir praktinius aspektus: kaip toks įrenginys paveiks žaidimų kūrėjų darbo procesus, sertifikavimą ir testavimą; ar leis lengviau portinti PC žaidimus į konsolę; kaip bus sprendžiamas DRM, modifikacijų palaikymas ir platesnis suderinamumas su periferiniais įrenginiais. Be to, reikšmingi klausimai liečia debesų žaidimą (cloud gaming) ir srautinio žaidimo integraciją: ar naujasis „Xbox" bus optimizuotas žemiems vėlavimams, ar labiau koncentruosis į vietinį našumą ir talpinimą vietinėje atmintyje.
Žaidėjams pažadas skamba patraukliai: konsolės patogumas su PC tipo bibliotekos prieiga ir galimai be tradicinio multiplayer mokesčio. Jei Microsoft sugebės susieti geriausias abi pasaulio savybes — paprastą, patikimą namų žaidimų patirtį ir atvirą, platų katalogą — tai gali pakeisti lūkesčius, ką gali reikšti žaidimų konsolė ir kaip konsolės bei PC gali darniai egzistuoti gyvenamajame kambaryje ir už jo ribų.
Galiausiai svarbu stebėti oficialius Microsoft pranešimus, partnerystes su aparatūros gamintojais (pvz., ASUS) ir žaidimų leidėjų pozicijas. Kiekvienas iš šių veiksnių formuos galutinį produktą ir jo įtaką žaidimų rinkai. Ne mažiau svarbu yra vartotojų grįžtamasis ryšys: ar žaidėjai priims hibridinį modelį, ar liks ištikimi tradicinėms konsolėms ar PC sistemoms. Šis laikotarpis gali žymėti įdomų posūkį pramonėje, kuri ilgą laiką gyveno dviejų atskirų platformų — konsolių ir asmeninių kompiuterių — dinamikos rėmuose.
Šaltinis: wccftech
Palikite komentarą