Samsung sustabdė One UI 8 atnaujinimą Galaxy S22 serijai

Samsung sustabdė One UI 8 atnaujinimą Galaxy S22 serijai

Viltė Petrauskaitė Viltė Petrauskaitė . 1 Komentarai

9 Minutės

Samsung laikinai sustabdė One UI 8 diegimą Galaxy S22 serijos įrenginiams, kai vartotojai ir programinės įrangos sekimo įrankiai pastebėjo trūkstamus atnaujinimo failus ir ankstyvus stabilumo pranešimus. Šis Android 16 pagrindu sukurtas atnaujinimas, žadėjęs vartotojo sąsajos pataisas bei naujas funkcijas, buvo nutrauktas keliose teritorijose, įskaitant Europą ir Indiją, kol bus išaiškintos ir pašalintos problemos.

Ką sukėlė One UI 8 diegimo problemos?

Praėjusią savaitę Samsung pradėjo platinti One UI 8 atnaujinimą Galaxy S22, S22+ ir S22 Ultra modeliams, reklamuodama rafinuotą vartotojo sąsają, patobulintą daugiafunkciškumą (multitasking), kameros ir Primintuvo (Reminder) programėlių optimizacijas, sklandesnes pranešimų animacijas bei naujausią saugumo pataisą. Daugelis vartotojų tai traktavo kaip paskutinį didįjį Android atnaujinimą Samsung 2022 metų flagmanų linijai – One UI 8 turėjo apimti funkcinius patobulinimus, našumo optimizacijas ir ilgesnį saugumo palaikymą.

Visgi, programinės įrangos leidimų sekimo (firmware tracker) įrankiai ir aktyvūs vartotojai socialiniuose tinkluose pastebėjo, kad atnaujinimo failai dingo iš Samsung serverių arba nebėra prieinami stasionariems OTA (over-the-air) serveriams. Įrašas paskyroje @Koram_Akhilesh pažymėjo trūkstamą build — tai aiškus ženklas, kad Samsung nutraukė išleidimą po to, kai aptiko nenumatytą anomaliją. Keliasdešimt ankstyvųjų vartotojų socialiniuose tinkluose ir forumuose pranešė apie greitesnį baterijos išeikvojimą po atnaujinimo; nors šie atvejai nėra masiniai, jie, regis, tapo pagrindine priežastimi laikiniam sustabdymui.

Techniniu požiūriu tokio tipo problemos gali kilti dėl kelių priežasčių: regresijų branduolio lygmenyje (kernel regressions), tvarkyklių (drivers) nesuderinamumo su konkrečiais modemų ar vaizdo posistemės (GPU) paketais, netinkamai pateiktų programinės įrangos paketų (signed packages) arba klaidų diegimo skriptuose, kurios leidžia kai kuriems įrenginiams gauti neteisingą delta atnaujinimą. Be to, regioniniai skirtumai – pavyzdžiui, Exynos ir Snapdragon SKU skirtumai tarp skirtingų rinkų – gali nulemti, kad tik kai kuriems modeliams pasireiškia tam tikri nesklandumai. Staged rollout (dalinis platinimas) mechanizmas turėtų leisti Samsung aptikti tokias problemas ankstyvųjų vartotojų grupėje ir sustabdyti platinimą dar prieš tai, kai jos paveiktų platesnį vartotojų ratą.

Firmwarų stebėjimo bendruomenės (pvz., SamFirmware, Sammobile ar XDA bendruomenės nariai) bei socialinių tinklų įrašai dažnai yra pirmieji, kurie identifikuoja, jog OTA paketas buvo pašalintas ar pakeistas. Kai matomas, kad konkretaus regiono ar modelio build pašalintas iš oficialių serverių, tai dažniausiai tampa indikatoriumi, kad kompanija atliko rollback (atsitraukė išleidimą) arba laikinai sustabdė diegimą, kol bus išanalizuotos klaidos žurnalai (logs) ir pateiktas pataisytas atnaujinimas. Tokios priežiūros priemonės yra įprastos didelių gamintojų atnaujinimų procesuose, tačiau jos kelia nepatogumų vartotojams ir IT administratorių komandoms, ypač verslo aplinkose, kur įrenginiai yra kritinių procesų dalis.

Ar turėtumėte atnaujinti dabar?

Jeigu jau įdiegėte One UI 8 atnaujinimą, paprastai nėra prasmės panikuoti. Dauguma įrenginių veikia įprastai – nauja vartotojo sąsaja, patobulintos animacijos ir kai kurios optimizacijos gali pasirodyti tik per kelias dienas, kai sistema užbaigia fone vykstančius procesus (pvz., indeksavimą, medijos optimizaciją, taikomųjų programų adaptaciją). Vis dėlto jeigu pastebite ženklų baterijos veikimo laikotarpio sutrumpėjimą, perkrovimą (reboot) arba pastebimus trikdžius, pateikiame konkrečius veiksmus ir rekomendacijas, kaip elgtis:

Jei dar neatnaujinote, saugiausias kelias yra palaukti, kol Samsung oficialiai paskelbs pataisytą One UI 8 build versiją arba pratęs suplanuotą etapinį diegimą. Laukimas ypač rekomenduojamas tiems, kuriems svarbi ilga baterijos trukmė arba kritinės funkcijos (pvz., darbo el. paštas, mobiliojo ryšio stabilumas) – verslo vartotojams, sveikatos programėlių naudotojams ir tiems, kurie remiasi telefonu kaip pagrindiniu kasdieniu įrankiu. Laikini atnaujinimo stabdymai yra skirti užkirsti kelią plačiam problemų paplitimui ir suteikti inžinieriams galimybę surinkti papildomus telemetrijos duomenis bei programinių žurnalų (logs) įrašus.

Jei jau įdiegėte atnaujinimą ir susiduriate tik su nedideliais trikdžiais, pirmiausia išbandykite šiuos paprastus žingsnius: perkraukite telefoną, patikrinkite nustatymuose, kurios programos naudoja daugiausiai energijos (Settings -> Battery arba Battery usage), atnaujinkite visas įdiegtas programėles per Google Play, o taip pat per Samsung Galaxy Store. Kartais baterijos išeikvojimas yra susijęs ne su pačiu One UI branduoliu, o su programų nesuderinamumu ar fono sinchronizacijos procesais, kurie „sukelia“ papildomą apkrovą po didesnio sistemos atnaujinimo. Leiskite įrenginiui veikti kelias paras be papildomų pakeitimų – per šį laiką OS gali baigti fono optimizacijas, kurios sumažina laikiną baterijos naudojimą.

Jeigu situacija rimtesnė (pvz., įrenginys įstringa, dažnai persikrauna arba baterija išeikvojama itin greitai), galite atlikti šiuos vidutinio lygio trikčių šalinimo veiksmus: įjungti saugųjį režimą (Safe Mode), kad patikrintumėte ar trečiųjų šalių programėlės nesukelia problemos; išvalyti sistemos talpyklą (wipe cache partition) per atsigavimo (recovery) meniu; atstatyti programėlių nuostatas (Reset app preferences); arba atlikti pilną gamyklinį nustatymų atstatymą (Factory reset) – prieš tai būtinai susikurkite visų svarbių duomenų atsargines kopijas. Pastaba: atsarginės kopijos galima padaryti naudojant Samsung Smart Switch arba debesis (Samsung Cloud, Google Drive). Pilnas atstatymas dažnai išsprendžia programinės įrangos konflikto problemas, tačiau reikalauja laiko duomenų atkūrimui ir nustatymams atkurti.

Tiems, kurie rimtai domisi techniniais sprendimais, verta paminėti, kad atnaujinimų grąžinimas (downgrade) arba rankinis firmware mirksėjimas (manual flashing) reikalauja specifinių žinių ir įrankių (pvz., Odin Windows aplinkoje arba regioninių firmware paketų). Tokie veiksmai gali sukelti Knox saugumo signalo aktyvavimą (Knox tripping), dėl ko kai kurios funkcijos (pvz., Samsung Pay, Secure Folder) gali tapti nebeatkuriamos arba garantija gali būti pažeista priklausomai nuo gamintojo politikos. Todėl tokiose situacijose rekomenduojama laukti oficialaus pataisymo iš Samsung arba kreiptis į autorizuotą serviso centrą.

Patarimai Galaxy S22 savininkams

  • Stebėkite oficialius Samsung kanalus, įskaitant Samsung Members programėlę, oficialų palaikymą ir regionines naujienų ataskaitas, prieš bandant rankinius diegimus. Oficialūs pranešimai dažnai nurodo, ar platinimas atnaujinamas, ar atšaukiamas, ir pateikia rekomendacijas, kaip elgtis paveiktiems vartotojams. Taip pat naudinga sekti patikimus firmware stebėtojus ir techninius forumus, tokius kaip XDA Developers, SamMobile ar kitus specializuotus šaltinius, kurie greitai praneša apie pakeitimus serveriuose.
  • Jeigu pastebite baterijos išeikvojimą po atnaujinimo, pirmiausia išbandykite paprastas pataisas: perkraukite telefoną, patikrinkite, kurios programos naudoja daug energijos (Settings -> Battery), atnaujinkite programėles iš Play Store, išjunkite nereikalingą sinchronizaciją ir nustatykite ekrano ryškumą bei fono aktyvumo apribojimus. Jei tai nepadeda, išvalykite sistemos talpyklą (wipe cache partition), įjunkite saugų režimą ir stebėkite baterijos statistiką kelias paras. Jei problema išlieka, kreipkitės į Samsung palaikymą arba pateikite gedimo ataskaitą per Samsung Members programėlę su ekrano kopijomis ir baterijos naudojimo žurnalu.
  • Prieš bandydami rankinį firmware mirksėjimą arba gamyklinį atstatymą, būtinai sukurkite visų svarbių duomenų atsargines kopijas: kontaktus, žinutes, nuotraukas, darbo failus ir autentifikacijos duomenis (pvz., dviejų faktorių kodus). Naudokite oficialius įrankius, tokius kaip Samsung Smart Switch, arba patikimus debesijos sprendimus. Rankinis firmware mirksėjimas be reikalingų žinių gali sukelti duomenų praradimą, įrenginio nepagydomą blokavimą arba garantijos sąlygų pažeidimą.

Samsung oficialaus pareiškimo kol kas nepaskelbė, tačiau atsižvelgiant į kompanijos atnaujinimų leidimo praktiką, pataisytas One UI 8 build greičiausiai bus grąžintas į platinimą po papildomų testų ir telemetrijos analizės. Tikėtina, kad atnaujinimas bus platinamas etapais (phased rollout) su papildomomis patikromis, o naujas build turėtų išspręsti identifikuotas baterijos naudojimo ar stabilumo problemas. Kai pataisa bus paruošta, Samsung paprastai pateikia atnaujinimo žurnale (release notes) informaciją apie ištaisytas klaidas ir naujas funkcijas, taip pat rekomendacijas, jei reikia atlikti papildomus veiksmus vartotojams.

Galiausiai verta pabrėžti, kad programinės įrangos atnaujinimai sudėtingai veikia platesnį ekosistemą: jie priklauso ne tik nuo pačios operacinės sistemos versijos (Android 16) ar gamintojo pritaikymo (One UI 8), bet ir nuo įrenginio aparatinės įrangos konfigūracijos, operatorių (carrier) modifikacijų ir trečiųjų šalių programėlių suderinamumo. Todėl didieji gamintojai dažnai naudoja laipsnišką diegimą ir nuolatinę telemetrijos analizę, kad ankstyvo diegimo metu surinktų pakankamai duomenų ir minimizuotų galimų regresijų riziką. Kol kas geriausia taktika vartotojams – sekti oficialias rekomendacijas, daryti atsargines kopijas ir pasiruošti atnaujinimui, bet nespausti diegimo, jeigu gyvybiškai svarbios funkcijos yra kritinės jūsų kasdieniam naudojimui.

Jei esate techninis vartotojas ar IT administratorius, rekomenduojama paruošti rizikos valdymo planą: identifikuokite svarbiausius įrenginius, kuriems atnaujinimas turi būti išvengiamas pirmuosiuose etapuose, nustatykite monitoringo priemones baterijos ir stabilumo stebėjimui bei pasiruoškite greito grąžinimo ar palaikymo veiksmams. Tokiu būdu, kai Samsung išleis pataisą, pereinimas prie atnaujinimo turėtų būti daug sklandesnis ir geriau suplanuotas, užtikrinant minimalų poveikį kasdieniam darbui ir vartotojų patirčiai.

Šaltinis: gizmochina

Sveiki! Esu Viltė, kasdien sekanti technologijų naujienas iš viso pasaulio. Mano darbas – pateikti jums svarbiausius ir įdomiausius IT pasaulio įvykius aiškiai ir glaustai.

Palikite komentarą

Komentarai

Marius

Wow, nepatogu... Baterijos išeikvojimas po atnaujinimo - rimta problema. Tikiuosi Samsung greit paleis pataisą, nes ne visi nori rizikuot, ypač verslo naudotojai