7 Minutės
Ilgai sklido kalbos apie „Samsung“ VR / XR galvos įtaisą, žinotą kodiniu pavadinimu Project Moohan, kurio pavadinimas greičiausiai bus Galaxy XR. Prieš galimą pristatymą spalio 21 d. nutekėjo pilnas rinkinys – oficialiai atrodančios vizualizacijos ir išsamus specifikacijų lapas. Ši informacija piešia vaizdą apie aukščiausios klasės, daug jutiklių turintį įrenginį, orientuotą į pažangias mišrios realybės (mixed reality) ir virtualios realybės (VR) patirtis, skirtas tiek kūrėjams, tiek profesionalams ir entuziastams.
Ką iš tikrųjų atskleidė nutekėjimas
Pagrindinis reikalavimas – du 4K micro‑LED ekranai su stulbinančiu 4 032 ppi taškų tankiu, bendrai sudarantys maždaug 29 milijonus pikselių. Tokia ekrano raiška ir pikselių tankis aplenkia viešai žinomas vertes, nurodytas Apple Vision Pro ir Meta Quest 3 modeliuose, ir Samsung iškelia į aukštą poziciją pagal vaizdo aštrumą bei detalumą. Micro‑LED technologija taip pat žada geresnį kontrastą, didesnį ryškumą ir mažesnę degradaciją laikui bėgant, kas yra svarbu tiek profesionaliam vizualizavimui, tiek filmų peržiūrai ir aukštos kokybės VR turiniui.
Po kapišonu pateikiama informacija rodo, kad įrenginys naudoja Qualcomm Snapdragon XR2+ Gen 2 platformą – tai spartesnis ir labiau orientuotas į XR užduotis lustas, sukurtas valdyti didelės spartos grafikos ir dirbtinio intelekto skaičiavimus vietoje. Šio procesoriaus ir itin tankių micro‑LED panelių derinys leidžia tikėtis fotorealistinių vaizdų, mažo vėlinimo (latency) ir sklandaus kadravimo net sudėtingose mišrios realybės situacijose. Kartu tai reiškia iššūkius terminio valdymo ir energijos sąnaudų srityje, todėl Samsung tikriausiai diegs optimizacijas grafikos traktuose, foveacinį atvaizdavimą (foveated rendering) ir AI pagreitintus vaizdo apdorojimo metodus, kad išlaikytų našumą be bereikalingo šilumos kaupimosi.

Jutikliai, sekimas ir garsas: sumontuota įsijautimui
Sekimo sistema atrodo išsamiai apgalvota. Galaxy XR, pasak nutekėjimo, turi keturis išorinius jutiklius ir du apatinės dalies jutiklius rankų sekimui, be to – artumo jutiklį prie kaktos, kuris žemėlapiuoja kambario ribas: sienas, lubas ir baldus. Tokia aplinkos kartografija leidžia įspėti vartotoją apie kliūtis ir saugiau naudotis prietaisu fizinėje erdvėje. Vidinėje pusėje integruotos keturios kameros skirtos akių sekimui (eye tracking), o AI pagalba apdorojami signalai turėtų pagerinti tikslumą bei sumažinti klaidų tikimybę – tai svarbu tiek foveaciniam atvaizdavimui, tiek žvilgsnio valdomai navigacijai ir vartotojo intencijų interpretavimui.
Garsas ir balso valdymas taip pat sulaukė dėmesio: prietaiso komponentai apima kelis integruotus mikrofonus, kurie, kaip teigiama, sugeba atskirti jūsų balsą nuo aplinkos triukšmo ir net išskirti kitų žmonių kalbą, kad girdėtumėte pašnekovus aiškiau dėvint ausinę. Tokios funkcijos turėtų žymiai pagerinti socialinę bendravimo patirtį mišrioje realybėje, kaip ir produktyvumo panaudojimus, kai vyksta konferencijos ar bendri darbo susitikimai. Be to, galima tikėtis erdvinio garso (spatial audio) palaikymo bei pažangesnių garso filtravimo algoritmų, kurie pagerintų apčiuopiamą tikslumą ir natūralumą virtualioje aplinkoje.

Dizainas ir patogumas: pažįstama, bet patobulinta
Nutekėjusios vizualizacijos atitinka ankstesnius pastebėjimus realybėje ir rodo pažįstamo dizaino skydelį su gausu vidinio paminkštinimo komfortui užtikrinti. Galvos juosta turi reguliuojamą galinį ratuką, o garsumo ir maitinimo valdikliai, panašu, patalpinti viršuje patogiam pasiekiamumui. Kairėje juostos pusėje eina laidas iki maitinimo šaltinio, o dešinėje – palietimo zona (touchpad) greitam įvesties valdymui. Medžiagos ir apdaila atrodo orientuotos į aukštesnę klasę: minkštos putos, kvėpuojanti medžiaga veido sąlyčio vietoje, galimai keičiami veido antspaudai (facial interface) ir integruoti sprendimai akinukams nešiotiems vartotojams.
Sistemos inžineriai, tikėtina, siekė pusiausvyros tarp prabangos, patvarumo ir svorio. Galimą IPD (inter-pupillary distance) reguliavimą, lęšių atstumų nustatymą ir oro ventiliacijos sprendimus galima laikyti svarbiais patogumo elementais ilgesnėms sesijoms. Taip pat verta paminėti ergonomiką: gerai subalansuotas svorio paskirstymas ir tvirtinimo mechanizmas mažina kaklo raumenų apkrovą ir leidžia dėvėti įrenginį ilgiau dirbant ar kuriant virtualius projektus.

Baterija, valdikliai ir programinės įrangos užuominos
Nutekėjusios baterijos trukmės prognozės yra santūrios: apie 2 valandas įprasto mišraus naudojimo režime ir iki 2,5 valandos nuoseklaus vaizdo grotuvės režimo. Tokie skaičiai atitinka aukštos galios ekranus ir vietoje vykdomus skaičiavimus, kurie reikalauja daug energijos. Dėl to galima tikėtis, kad Samsung diegs energijos taupymo profilius, dinaminį kadravimo keitimą bei foveacinę grafiką, kad pratęstų realų naudojimo laiką. Kiti sprendimai – papildomi nešiojami baterijų blokai, galimybė prisijungti prie išorinio maitinimo ar variantai, skirti profesionaliam darbui su pastovia energija.
Dėl tikslesnės 3D erdvės įvesties pranešama, kad komplektacijoje yra pora valdiklių (controllers) su haptiniu grįžtamuoju ryšiu, specialiai sukurti žaidimams ir sudėtingesnėms manipuliacijoms. Tokie valdikliai dažnai turi IMU (accelerometrą, giroskopą), tikslius trakavimo jutiklius ir mygtukų išdėstymą, pritaikytą rankos ergonomikai. Be to, ankstyvieji ekrano nufotografuoti vaizdai ir sąsajos pavyzdžiai rodo, kas galbūt bus pavadinta One UI XR – „Samsung“ XR versiją, kuri greičiausiai sutelks dėmesį į erdvines programas (spatial apps), produktyvumo darbflows ir glaudesnę įrenginių ekosistemos integraciją. Tokia operacinė aplinka galėtų reikšti paprastesnį turinio perkėlimą tarp Galaxy telefonų, planšetų ir XR įrenginio, taip pat kūrėjams patogias API ir SDK.

Kada gali pasirodyti ir kiek tai kainuos?
Nutekėjimai rodo galimą pristatymą spalio 21 d., nors „Samsung“ to oficialiai nepatvirtino. Kainų gandai yra įspūdingi: pranešama, kad pradinė kaina gali prasidėti nuo mažiausiai 1 800 JAV dolerių, kas pozicionuotų Galaxy XR kaip premium klasės įrenginį, labiau konkuruojantį su Apple Vision Pro, o ne su masinės rinkos „standalone“ akiniais. Tokia kainodara leidžia manyti, kad prietaisas taikomas profesionalams, kūrėjams, verslui ir ankstyviesiems vartotojams, kurie vertina aukščiausią ekrano kokybę ir pažangias sekimo galimybes.
Ar Galaxy XR taps kasdieniu įrankiu specialistams, kūrybiniams profesionalams ar ankstyvajiems adaptatoriams, priklausys nuo kelių faktorių: siūlomos programinės įrangos kokybės, kūrėjų palaikymo, turinio įvairovės ir realaus patogumo ilgesnėms sesijoms. Apple ir Meta jau turi brandžią ekosistemą su plataus pobūdžio turiniu ir kūrėjų įrankiais; Samsung konkurencinis pranašumas galėtų būti pažangios ekrano technologijos ir integracija su jau egzistuojančiais Galaxy įrenginiais. Jeigu techninės charakteristikos ir funkcijos pasitvirtins realybėje, Samsung turi galimybę tvirtai įsitvirtinti aukščiausios klasės XR rinkoje, siūlydama alternatyvą tiems, kurie ieško aukščiausios raiškos, patikimos sekimo įrangos bei gilaus įrenginių ekosistemos susiejimo.
Šaltinis: gsmarena
Palikite komentarą