Apple pradeda kompensacijų išmokėjimą dėl Siri privatumo pažeidimų
Vienas iš didžiausių technologijų rinkos žaidėjų pasaulyje – „Apple“ – pradėjo vykdyti 95 milijonų JAV dolerių vertės kompensacijų programą vartotojams, susidūrusiems su netyčiniu balso asistento Siri aktyvavimu. Ši istorinė iniciatyva apima laikotarpį nuo 2014 iki 2024 metų ir yra susijusi su didelio masto grupiniu ieškiniu Jungtinėse Valstijose – iPhone ir kitų Apple įrenginių naudotojai teigė, kad Siri be aiškaus leidimo fiksavo privačias pokalbių ištraukas.
Kompensacijos detalės – kas gali dalyvauti?
Pretenduoti į kompensaciją gali JAV vartotojai, kurie naudojo Siri savo Apple įrenginiuose nuo 2014 iki 2024 metų ir patyrė netyčinį Siri įsijungimą privatesnėse pokalbių situacijose. Pagal susitarimą kiekvienam tinkamam įrenginiui skiriama iki 20 JAV dolerių išmoka, o registruoti galima ne daugiau kaip penkis „Apple“ įrenginius vienam asmeniui. Svarbu atkreipti dėmesį, kad norint gauti kompensaciją, reikia pateikti įrodymų apie realiai įvykusius Siri paslaugos aktyvavimo atvejus privatiems pokalbiams.
Klausimų keliančios Siri funkcijos ir privatumą užtikrinančios naujovės
2019-aisiais išaiškėjo, kad Siri balso asistentas be vartotojų žinios įrašinėjo dalį privačių pokalbių, kurie vėliau buvo naudojami Siri kokybės ir paslaugų gerinimo tikslais. Ši istorija sulaukė didelio visuomenės susirūpinimo dėl vartotojų duomenų anonimiškumo, privatumo ir informacijos valdymo „Apple“ ekosistemoje. „Apple“ tvirtino, kad surinkti audioduomenys niekada nebuvo perduoti reklamos ar trečiųjų šalių paslaugoms, o vienintelis tikslas buvo tobulinti Siri veikimą.
Palyginimas su kitais balso asistentais ir rinkos aktualumas
Šis incidentas iškelia klausimus, aktualius visai išmaniųjų asistentų rinkai, tarp jų – „Google Assistant“ ir „Amazon Alexa“. Skirtingai nei kai kurie konkurentai, „Apple“ žadėjo išskirtinį dėmesį privatumui ir vartotojų duomenų saugumui. Po skandalo buvo įgyvendinti reikšmingi atnaujinimai: nutraukta balso įrašų analizė su išorinėmis kompanijomis, įdėta daugiau aiškumo apie privatumo politiką bei naudotojams suteikta galimybė pašalinti sukauptus duomenis. Be to, dalis Siri apdorojimo dabar atliekama tiesiogiai įrenginio viduje, užtikrinant dar didesnį duomenų saugumą ir mažiau priklausant nuo debesų technologijų.
Naudojimo galimybės ir Siri privalumai
Nepaisant kilusio privatumo pažaidimo, Siri išlieka vienu populiariausių skaitmeninių balso asistentų mobiliųjų įrenginių ir išmaniųjų namų srityse. Vartotojai vertina Siri už intuityvų valdymą balsu, didelę funkcionalumo amplitudę: nuo kasdienio asistavimo su kalendoriais, žinutėmis, orų prognozėmis iki integracijos su išmaniais namų sprendimais. Vertindami alternatyvas, ekspertai pažymi aukštą „Apple“ dėmesį duomenų apsaugai, ypač po minėto incidento ir įdiegtų pokyčių.
Išvada
95 milijonų dolerių „Apple“ kompensacijos byla parodė, kad net ir technologijų lyderiai susiduria su privatumo iššūkiais, ypač diegdami pažangias balso technologijas. Visgi šis atvejis tapo postūmiu įmonėms dar labiau stiprinti privatumą, edukuoti naudotojus apie duomenų valdymą bei modernizuoti savo asistentus. Technologijų vartotojai gali tikėtis saugesnių ir skaidresnių paslaugų, o pati rinka įgauna naują, aukštesnį duomenų apsaugos standartą.
Komentarai
Palikite komentarą