3 Minutės
Pramonės Dėmesio Centre: Mokėjimo Paslaugų Teikėjai ir Suaugusiųjų Žaidimai
Skaitmeninių žaidimų rinka šiuo metu išgyvena neramumus po to, kai suaugusiųjų turinį turintys žaidimai atsidūrė po griežtesnės kontrolės židiniu. Viešasis pasipiktinimas ir aktyvistų grupių spaudimas paskatino padidintą susidomėjimą tokiomis stambiomis mokėjimų sistemomis kaip Mastercard, kurios dabar kaltinamos užkulisiniais veiksmais, ribojant žaidimų turinio pardavimus. Vis dėlto Mastercard griežtai neigia šiuos įtarimus, kas įplieskė diskusijas apie tai, kas iš tikrųjų kontroliuoja brandžių žaidimų platinimą.
Mastercard Pozicija: Atsakas į Spaudimą
Augant viešam ažiotažui, Mastercard paskelbė oficialų pranešimą, pabrėždama, kad „nevertino nė vieno žaidimo ir nepateikė reikalavimų apriboti“ jokių platformų, kurios talpina kūrėjų sukurtą turinį. Įmonė patikslino, kad nors prekybininkai privalo užtikrinti apsaugas prieš neteisėtus pirkimus, įskaitant susijusius su nelegaliu suaugusiųjų turiniu, ji pati neįveda jokių tiesioginių turinio apribojimų žaidimų platformoms.
Aktyvizmas ir Pokyčiai Rinkoje
Šis ginčas kilo po to, kai aktyvistų organizacija Collective Shout išplatino atvirą laišką, skirtą didžiųjų technologijų vykdomiesiems vadovams – tarp jų PayPal, Mastercard ir Visa. Ši grupė kritikavo bendroves dėl to, kad jos sudaro sąlygas vykdyti transakcijas žaidimuose, kuriuose vaizduojamas seksualinis smurtas ar vaikų išnaudojimas. Netrukus po to pagrindinės žaidimų pardavimo platformos sureagavo: Steam paskelbė uždrausianti žaidimus, kurie pažeidžia „mokėjimo apdorotojų ir partnerių bankų taisykles“, o Itch.io inicijavo suaugusiems skirtų žaidimų šalinimą iš savo platformos, atlikdama išsamų turinio peržiūrėjimą.
Valve Požiūris: Nesutarimai dėl Bendravimo
Nepaisant Mastercard atmetimo, Valve, valdanti Steam, pateikė kitokį vertinimą. Pranešimuose pagrindinei technologijų žiniasklaidai Valve teigia, kad Mastercard tiesiogiai su jais nesusisiekė, o savo susirūpinimą išreiškė per tarpininkus – kitus mokėjimo apdorotojus ir jų bankus. Valve tvirtino mėginusi išaiškinti savo nuo 2018 m. galiojančią politiką, kuri leidžia tik teisėtai platinamus žaidimus, tačiau šie užtikrinimai buvo atmesti tarpininkų. Pasak Valve, mokėjimo apdorojimo įmonės pabrėžė „riziką Mastercard prekės ženklui“ ir nurodė vidines taisykles, draudžiančias sandorius, galinčius kenkti įmonės reputacijai.
Itch.io ir Stripe: Derybų Tęsinys
Diskusijoms įsisiūbavus, Itch.io ėmėsi laikinų veiksmų – perdarė nemokamų suaugusiųjų žaidimų indeksavimą ir pradėjo derybas su mokėjimo partneriais, tokiais kaip Stripe. Tuo metu Stripe iš naujo patvirtino negalinti aptarnauti turinio, susijusio su seksualiniu pobūdžiu, paaiškindama, kad tokie apribojimai kyla iš jų bankinių partnerių reikalavimų.
Rinkos Įtaka ir Pramonės Paralelės
Augančios įtampos tarp mokėjimo paslaugų tiekėjų, bankų ir žaidimų svetainių kelia svarbius klausimus apie tai, kokią atsakomybę ir galią platformos turi moderuodamos skaitmeninį turinį. Lyginant su tradicine prekyba, kur turinio apribojimai dažniausiai aiškūs ir vienodi, internetinės žaidimų platformos nuolat priverstos peržiūrėti savo taisykles ir reaguoti į reguliavimo, finansinius bei visuomenės spaudimus. Ši besikeičianti aplinka verčia žaidimų kūrėjus ir skaitmeninio turinio platintojus ypatingai atidžiai vertinti tiek platformos gaires, tiek mokėjimo partnerių reikalavimus, ypač norint pasauliniu mastu platinti suaugusiems ar kitaip ginčytiną turinį.
Šaltinis: techcrunch

Komentarai