3 Minutės
Apple padavė į teismą Apple Cinemas dėl galimo prekės ženklo pažeidimo
Cupertino įsikūrusi pasaulinė technologijų milžinė Apple pradėjo teisminį procesą prieš JAV kino teatrų tinklą, veikiantį pavadinimu „Apple Cinemas“, kaltindama juos neteisėtu savo garsaus APPLE ženklo naudojimu. Apple tvirtina, kad kino teatrų tinklas sąmoningai išnaudoja ikonišką pavadinimą ir, plėsdamas veiklą iki 100 vietų visoje šalyje, gali klaidinti klientus.
Technologijų ir pramogų sandūra
Ilgametė Apple veikla kino bei pramogų srityje stipriai suformavo jos prekinį ženklą. Jau daugiau nei du dešimtmečius per iTunes platformą Apple platina filmus ir televizijos laidas, taip įsitvirtindama skaitmeninio laisvalaikio nišoje. Kompanija išplėtė savo portfelį ir vaizdo įrašų kūrimo įrankiais, tokiais kaip Final Cut Pro bei QuickTime Movie Trailers kanalu dar 1990-aisiais. 2019 metais pristatydama Apple TV+ Apple dar labiau įsitvirtino kaip originalaus video turinio kūrėja.
Plėtra paskatina teisminį konfliktą
Apple Cinemas buvo įsteigta 2013 metais ir iš pradžių veikė daugiausia JAV šiaurės rytinėje dalyje, pagrindinis biuras įsikūręs Walpole, Masačusetse. Šiuo metu ši kino teatrų grandinė valdo daugiau nei dvi dešimtis vietų ir iš viso turi 161 kino salę. Nors per pastarąjį dešimtmetį abi įmonės egzistavo šalia viena kitos, Apple ieškinio priežastimi tapo pastaruoju metu suintensyvėjusi Apple Cinemas plėtra visoje šalyje.
Pateikdama skundą federaliniame Masačusetso teisme, Apple išreiškė susirūpinimą, kad kino teatrų tinklo skverbtis į regionus arti pagrindinių Apple parduotuvių bei net už 50 mylių nuo Apple Park būstinės, gali klaidinti vartotojus. Kompanijos skunde nurodoma, kad dalis visuomenės gali klaidingai manyti, esą Apple Cinemas yra susijusi su Apple prekių ženklu ar rodo išskirtinai Apple TV+ produkciją.
Rinkodaros sprendimai kelia daugiau sumaišties
Apple pateiktuose teismo dokumentuose nurodoma, kad Apple Cinemas dar labiau paskatino painiavą, pristatydama savo naująją San Francisko vietą kaip „aukštųjų technologijų“ patirtį – sąvoką, stipriai susijusią su Apple naujovių įvaizdžiu. Socialiniuose tinkluose ir internetinėje reklamoje ši žinutė dar labiau suklaidino žiūrovus, kai kurie iš jų suskubo klausti, ar teatrai tikrai priklauso Apple, ar ten rodomi išskirtinai Apple kurti filmai.
Pranešama, kad Apple ne kartą perspėjo Sand Media – motininę Apple Cinemas kompaniją, įskaitant ir reikalavimą nutraukti naudojimąsi šiuo pavadinimu. Jungtinių Valstijų Patentų ir Prekės Ženklo Biuras (USPTO) jau buvo atmetęs Sand Media bandymus registruoti prekių ženklus „APPLE CINEMAS“ ir „ACX — Apple Cinematic Experience“, nes jie pernelyg panašūs į jau egzistuojančias Apple vardines teises, tarp kurių ir gerai žinomas Apple Cinema Display monitorių prekės ženklas.
Rinkos poveikis ir dabartinės aktualijos
Ieškinys iškeltas Apple toliau stiprinant savo pozicijas originalaus vaizdo turinio srityje, ką puikiai iliustruoja naujausio filmo „F1: The Movie“, kuriame vaidina Bradas Pittas, premjera – šis filmas, paradoksalu, demonstruojamas ir kai kuriuose Apple Cinemas salėse. Apple teisme siekia ne tik uždrausti naudoti ginčijamą pavadinimą, bet ir gauti finansinę kompensaciją. Šis atvejis gali tapti precedentu prekės ženklo gynybai skaitmeninių pramogų amžiuje, kai technologijų lyderiai vis aktyviau žengia į žiniasklaidos bei turinio kūrimo sritis.
Didėjanti teisinė įtampa primena, kokia svarbi yra prekės ženklo apsauga sparčiai besivystančioje kino technologijų ir pasaulinio prekių ženklų konkurencijos kryžkelėje. Abu subjektai laukia teismo verdikto – jis gali nulemti, kaip ateityje tokio masto technologijų įmonės ir kitos industrijos tvarkys intelektinės nuosavybės klausimus modernaus skaitmeninio verslo kontekste.
Šaltinis: neowin

Komentarai