3 Minutės
X vėl dėmesio centre dėl vaikų seksualinio išnaudojimo turinio savo platformoje
Socialinių tinklų milžinė X (anksčiau žinoma kaip Twitter) vėl atsidūrė teisinėje intrigų sūkuryje, kai reikšmingas teismo sprendimas įpareigojo spręsti, ar bendrovė tinkamai reagavo į kaltinimus dėl vaikų seksualinio išnaudojimo medžiagos (CSAM) savo platformoje. Penktadienį Jungtinių Valstijų Apeliacinio teismo teisėja Danielle Forrest nutarė, jog X turi atsakyti į teiginius, kad jos turinio aptikimo, pranešimo ir pašalinimo priemonės buvo nepakankamos, o naudojama pranešimų infrastruktūra neužtikrino reikiamos vaikų apsaugos.
Teisinis kontekstas: nuolatinė kova dėl platformų atsakomybės
Šis naujas etapas yra dalis ieškinio, pateikto prieš Twitter dar 2021 metais, dar iki žinomo prekės ženklo pervadinimo į X. Ieškovai – du nepilnamečiai – tvirtina, kad bendrovė per lėtai reagavo į pranešimus apie seksualinio pobūdžio turinį, kuriuo jie buvo priversti pasidalinti internete veikusių išnaudotojų. Kaip teigiama byloje, X neužtikrino greito šių vaizdų pašalinimo, o jos naudojamos pranešimų sistemos nebuvo efektyvios skubaus pobūdžio išnaudojimo atvejais.
Ankstesnis teismo sprendimas buvo palankus X, remiantis 230-uoju Internetinės komunikacijos padorumo akto skyriumi – tai pagrindinis teisės aktas, paprastai saugantis interneto platformas nuo atsakomybės už vartotojų skelbiamą turinį. Teisėjos Forrest naujas sprendimas dalinai atitinka ankstesnį, tačiau pabrėžia – yra pakankamai įrodymų manyti, kad X galėjo nesilaikyti pačios taikomų taisyklių ir nepakankamai apsaugoti savo vartotojų.
Kaip veikia X pranešimų sistema
Teismo dokumentuose nurodoma, jog byla susijusi su 13 ir 14 metų berniukais, kurie buvo išnaudoti ir įkalbėti dalintis atviromis nuotraukomis. Kai šis turinys atsirado platformoje, pranešama, kad vienas iš paauglių bandė pasinaudoti Twitter vidine skundų sistema, kad pažymėtų neteisėtą turinį. Berniuko mama taip pat pateikė oficialų skundą, tačiau pradžioje gavo tik automatinį atsakymą – tai atskleidžia bendresnes problemas dėl vartotojų patirties ir platformos reagavimo. Nepaisant kartotinių bandymų pranešti apie pažeidimą, abu ieškovai buvo priversti laukti net devynias dienas, kol nusižengiantis įrašas buvo pašalintas. Tik praėjus šiam laikui įmonė užblokavo atsakingą paskyrą ir pranešė apie įvykį Nacionaliniam dingusių bei išnaudojamų vaikų centrui, kaip to reikalauja federaliniai įstatymai.
Palyginimas su kitais socialiniais tinklais
X požiūris į CSAM aptikimą bei pranešimų nagrinėjimą pradėtas lyginti su kitų didžiųjų technologijų įmonių, tokių kaip Meta valdomų Facebook ir Instagram ar Google priklausančio YouTube, standartais. Technologijų ekspertai pabrėžia, kad itin svarbi yra pažangi, dirbtiniu intelektu paremta turinio moderacija, greita reakcija ir skaidrus incidentų valdymas. Uždelstas reagavimas X platformoje atskleidė silpnąsias vietas ir kelia svarbius klausimus apie produkto funkcionalumą bei platformų atsakomybę.
Rinkos reikšmė bei platesnės pasekmės
Šios bylos eiga gali turėti reikšmingą poveikį socialinių tinklų pareigoms aptikti, pranešti bei šalinti neteisėtą turinį. Jei byla pasieks Aukščiausiąjį Teismą, sprendimas turės įtakos ne tik moderavimo technologijų ir vartotojų pranešimų sistemoms, bet ir visų socialinių platformų teisiniams įsipareigojimams pasauliniu mastu. X atžvilgiu ši byla gali paskatinti pokyčius produkto dizaino, klientų aptarnavimo ir atitikimo naujiems skaitmeninės saugos reikalavimams srityse.
Tiek platformos valdytojams, tiek tėvams ar skaitmeninės sferos profesionalams ši plačiai nuskambėjusi byla dar kartą parodo, kaip svarbu investuoti į modernias DI pagrindu veikiančias moderavimo priemones, patogias pranešimų sistemas ir aiškius eskalavimo kelius. Byla sugrįžus į apylinkės teismą, daugelio žvilgsniai krypsta į X sprendimus, kurie gali lemti, kaip ateityje bus stiprinamas vartotojų pasitikėjimas ir užtikrinama apsauga sparčiai besikeičiančioje platformoje.
Šaltinis: engadget

Komentarai