Perplexity AI vadovas išryškina „Google Chrome“ monopolijos problemą ir siūlo permainas paieškos rinkoje | Digin - Technologijų naujienos, apžvalgos ir tendencijos Lietuvoje
Perplexity AI vadovas išryškina „Google Chrome“ monopolijos problemą ir siūlo permainas paieškos rinkoje

Perplexity AI vadovas išryškina „Google Chrome“ monopolijos problemą ir siūlo permainas paieškos rinkoje

2025-04-24
0 Komentarai

Įžanga: Nauji iššūkiai „Google“ dominavimui

Pastaruoju metu vykstantis „Google“ antimonopolinio bylinėjimosi procesas išryškino svarbias diskusijas dėl paieškos rinkos konkurencijos ir vartotojų pasirinkimo laisvės. Vienas ryškiausių šioje diskusijoje dalyvių – Perplexity AI vadovas Aravind Srinivas, kuris neseniai pasisakė apie „Google Chrome“ naršyklėje taikomus praktinius paieškos ribojimus ir pasiūlė galimus sprendimus, galinčius stipriai pakeisti interneto paieškos ekosistemą.

Perplexity AI pozicija dėl „Google Chrome“

Aravind Srinivas teigia, kad pagrindinė problema slypi tame, jog „Google Chrome“ naršyklėje paieškos sistema yra iš anksto nustatyta – vartotojai automatiškai nukreipiami į „Google“ paiešką. Tai ne tik riboja galimybę rinktis alternatyvias paieškos sistemas, tokias kaip „Perplexity“, „Bing“ ar „DuckDuckGo“, bet ir stiprina „Google“ dominavimą. Anot Srinivas, šis modelis „diskriminuoja konkurentus“ ir neleidžia naujoms inovatyvioms paieškos paslaugoms įsitvirtinti rinkoje.

Teisinė aplinka ir remiamų pokyčių poreikis

JAV Teisingumo departamentas ir kelių valstijų koalicija siekia įrodyti, kad „Google“ piktnaudžiauja savo padėtimi, mokėdama didžiules sumas gamintojams bei naršyklių kūrėjams už numatytąją paieškos sistemą. Dėl to vartotojai dažnai net nesusimąsto apie kitų paieškos platformų egzistavimą. Byloje aptariama, kad „Google“ kasmet išleidžia apie 10 mlrd. dolerių už numatytosios paieškos statusą įvairiuose įrenginiuose ir naršyklėse.

Ką siūlo Perplexity AI vadovas?

Aravind Srinivas siūlo keletą priemonių, kurios galėtų sustiprinti konkurenciją. Pirmiausia, jis ragina, kad naršyklės – ypač „Chrome“ – privalėtų siūlyti vartotojams pačioje pradžioje pasirinkti pageidaujamą paieškos sistemą iš kelių alternatyvų. Toks sprendimas jau taikomas kai kuriose Europos šalyse, kur vartotojai registruodami naują įrenginį ar naršyklę pasirenka, kuri paieškos sistema bus naudojama. Srinivas mano, kad ši tvarka turėtų būti taikoma visame pasaulyje, nes tik taip būtų sudarytos sąlygos sąžiningai konkurencijai ir inovacijoms.

Dirbtinio intelekto įtaka paieškos ateičiai

Perplexity AI vadovas taip pat atkreipia dėmesį į dirbtinio intelekto (DI) sprendimų svarbą interneto paieškoje. Pasak jo, DI įrankiai jau dabar keičia būdą, kaip vartotojai ieško informacijos. Tačiau, jei „Google“ ir toliau dominuos naršyklėse, šios naujos DI pagrindu veikiančios paieškos sistemos neturės realios galimybės pasiekti platesnės auditorijos. „Perplexity AI“ ir kiti inovatyvūs žaidėjai galėtų pasiūlyti modernesnius ir efektyvesnius informacijos paieškos būdus, jei būtų užtikrintas lygus startas konkurencinėje kovoje.

Reguliacinės priemonės ir vartotojų pasirinkimo laisvė

Ekspertų nuomone, tik aiškios reguliacinės priemonės gali užtikrinti, kad paieškos sistemų rinka nebus monopolizuota, o vartotojai turės realią pasirinkimo laisvę. Europos Sąjungoje tokios priemonės jau įgyvendinamos, todėl panašių sprendimų tikimasi ir JAV. Jei „Google“ bus priversta atsisakyti išskirtinio statuso „Chrome“ naršyklėje, tai galėtų paskatinti greitesnį DI paieškos sprendimų augimą ir didesnę konkurenciją, iš kurios laimėtų vartotojai.

Išvados

„Perplexity AI“ vadovo išsakytos mintys atskleidžia, kad paieškos rinkos ateitis priklausys nuo to, ar bus užtikrintas sąžiningas konkuravimas ir vartotojų pasirinkimo laisvė. Jei naršyklėse bus sudarytos lygios galimybės skirtingoms paieškos sistemoms, neabejotinai išaugs inovacijos, o vartotojai galės rinktis efektyvesnius informacijos paieškos sprendimus. Šiuo metu vykstanti antimonopolinė byla gali tapti lūžio tašku interneto paieškos pasaulyje.

Komentarai

Palikite komentarą