Sam Altman iškelia „io“ prekės ženklo ginčą į viešumą | Digin - Technologijų naujienos, apžvalgos ir tendencijos Lietuvoje
Sam Altman iškelia „io“ prekės ženklo ginčą į viešumą

Sam Altman iškelia „io“ prekės ženklo ginčą į viešumą

2025-06-25
0 Komentarai Jokūbas Žilinskas

4 Minutės

Atvirai apie „io“ prekės ženklo ginčą tarp Sam Altman ir Iyo

Dirbtinio intelekto sektoriaus centre atsidūrė aukšto lygio teisinis ginčas dėl laukiamo OpenAI AI įrenginio „io“ prekės ženklo. Šis ginčas, kuriame dalyvauja OpenAI generalinis direktorius Sam Altman ir garso technologijų startuolio Iyo įkūrėjas Jason Rugolo, iškėlė į viešumą inovacijų, intelektinės nuosavybės apsaugos ir konkurencijos iššūkius AI rinkoje.

Ginčo pradžia – pasikeitimas el. laiškais

Konfliktas įsiliepsnojo, kai Altman socialiniame tinkle X publikavo privačius email'us, atskleidusius Iyo ieškinio OpenAI detalę. Iš pradžių bendrauti pradėta draugiškai – Rugolo kreipėsi į Altman su pasiūlymu investuoti 10 mln. dolerių į nuo 2018 metų vystomą „AI + audio“ sprendimą iyO. Rugolo pabrėžė siekiantis sukurti pažangiausią AI įrenginių sąsają, kuri iš naujo apibrėžtų ryšį tarp vartotojo ir dirbtinio intelekto audio sprendimų srityje.

Altman investicijos atsisakė, paaiškindamas, kad pats dirba prie konkurencinio projekto. Pozityviai baigus pradinį dialogą, Rugolo pasiūlė bendradarbiauti, tačiau Altman nurodė, jog „OpenAI“ AI techninės įrangos viziją dabar formuoja žinomas dizaineris Jony Ive – po to, kai OpenAI už beveik 6,5 mlrd. dolerių įsigijo jo AI įrenginių kompaniją. Tai stipriai pakeitė AI techninės įrangos rinką.

Ginčas įkaista po oficialaus „io“ pristatymo

Gegužę pradėjus ruoštis OpenAI „io“ įrenginio pristatymui, Rugolo ėmė viešai nerimauti dėl panašaus prekių ženklo ir galimos painiavos tarp produktų. „Aš jaučiu didelį spaudimą dėl pavadinimų. Jaučiuosi nesaugus – lyg Dovydas prieš Galijotą“, – laiškuose rašė Rugolo ir prašė atviro OpenAI požiūrio į galimą partnerystę ar jo startuolio įsigijimą.

OpenAI vadovybė, įskaitant produkto vadovą Peter Welinder, atsakė tiesiogiai teigdami, kad „jų įrenginys (Iyo) yra visiškai kitoks nei mūsų, ir dar neveikia“, taip uždarydami bendradarbiavimo galimybę.

Prekės ženklo ginčas: teisiniai žingsniai ir grėsmė prekiniam vardui

Situacija paaštrėjo, kai 2024 m. birželio 9 d. Iyo pateikė ieškinį dėl „io“ prekės ženklo. Laikinas teismo draudimas privertė OpenAI iki birželio 22 d. pašalinti visą su „io“ susijusią atributiką iš savo svetainės. OpenAI pabrėžė, kad jų „io“ įrenginys nėra į ausį dedamas ar dėvimas produktas, taip distancijuodamiesi nuo Iyo garsinių sprendimų.

Iyo pateiktame ieškinyje OpenAI ir LoveFrom (Jony Ive dizaino bendrovei) keliami kaltinimai, kad jie nuo 2022 metų žinojo apie Iyo technologiją ir prekinį ženklą. Dokumentuose minimi ankstesni susitikimai, personalo paieškos, bandymai pasamdyti Evans Hankey (vėliau bendrai kūrusį „io“). Iyo tvirtina, kad konfidencialūs pokalbiai turėjo įtakos OpenAI sprendimams dėl produkto krypties ir ženklo.

Viešame komentare Altman pavadino Rugolo „atkakliu“, o ieškinį – „kvailu, nuviliančiu ir neteisingu“. Tokia komunikacijos strategija primena OpenAI ankstesnį elgesį kitose bylose, pavyzdžiui, ginče su Elon Musk, kur taip pat buvo viešinami email'ų mainai.

Produkto skirtumai, savybės ir rinka

Iyo ir io: dirbtinio intelekto įrenginių lyginimas

Nors informacijos apie galutinį OpenAI „io“ įrenginį dėl teismo proceso nedaug, tiek Iyo, tiek OpenAI pabrėžia novatoriškus AI sprendimus integruojant audio funkcijas. Iyo save pozicionuoja kaip girdėjimo gerinimo ir AI sąsajos inovatorių, siekiantį iš esmės pakeisti garso aparatūros rinką. Atitinkamai, OpenAI įrenginys skirtas platesniam AI agentų naudojimui, stengiantis nepriminti tradicinių „wearable“ ar į ausį dedamų įrenginių.

Privalumai ir panaudojimo sritys

Pramonės ekspertai teigia, kad Iyo inovacijos gali pagerinti prieinamumą ir leisti patogiau valdyti AI balsu, ypač sveikatos, buitinės elektronikos ir išmaniųjų įrenginių segmentuose. OpenAI „io“, formuojamas Jony Ive dizaino filosofijos, turėtų pasiūlyti intuityvias, sklandžias AI ir vartotojo sąveikas, galimai integruojant į kasdienes skaitmenines patirtis.

Rinkos įtaka ir platesnė reikšmė

Prekės ženklo ginčas atskleidžia, kokia svarbi aiški AI techninės įrangos produktų diferenciacija ir intelektinės nuosavybės apsauga šiai augančiai rinkai. Ginčo baigtis gali tapti precedentu ateityje, kaip inovacijos, prekinio ženklo apsauga ir IP teisės persipina dinamiškame technologijų sektoriuje, kur investicijos ir nauji produktai sparčiai auga.

Ateities perspektyvos: kas laukia AI techninės įrangos inovacijų

Nors „io“ ženklą OpenAI laikinai teko „padėti į šalį“, kompanija ir toliau siekia hardware inovacijų, kurioms vadovauja Jony Ive. Ši situacija atskleidžia, kiek daug konkurencijos ir įtampos gali kilti tarp aukštųjų technologijų rinkos lyderių.

Kol byla tęsiasi, technologijų bendruomenė laukia ir stebi tolimesnę eigą: ar įrodys Iyo savo teiginius, ar OpenAI vizija AI-vartotojo sąsajoms sugebės pakeisti rinką? Viena aišku – kova dėl dirbtinio intelekto audio įrenginių ateities tik prasideda.

Esu Jokūbas – aistringas dirbtinio intelekto ir žaidimų pasaulio tyrinėtojas. Digin.lt dalinuosi naujienomis ir analizėmis, kurios padeda suprasti technologijų ateitį.

Komentarai

Palikite komentarą