3 Minutės
Microsoft netikėtai uždaro „Movies & TV“ parduotuvę
Technologijų milžinė Microsoft be išankstinio įspėjimo nutraukė savo internetinės „Movies & TV“ parduotuvės veiklą, taip reikšmingai keisdama savo skaitmeninės žiniasklaidos strategiją. Nuo penktadienio oficialiuose ir Xbox palaikymo puslapiuose pažymėta, kad vartotojai nebegali įsigyti naujų filmų ar televizijos laidų nei per Microsoft.com, nei per „Microsoft Store“ Windows ar Xbox platformose. Šis sprendimas sukėlė vartotojų nerimą dėl jų įsigyto turinio ateities ir Microsoft pozicijos skaitmeninės pramogų rinkoje.
Ankstesni pirkimai kol kas išlieka pasiekiami
Nors naujo turinio įsigyti jau nebegalima, Microsoft užtikrina, kad esami klientai ir toliau galės žiūrėti jau įsigytus filmus ir TV laidas per „Movies & TV“ programėlę Xbox konsolėse ir Windows įrenginiuose. Taip pat bent artimiausiu metu bus teikiama techninė pagalba turiniui, kuris jau yra vartotojų bibliotekose. Tai suteikia šiek tiek ramybės dabartiniams naudotojams dėl jų skaitmeninio video turinio.
Neplanuojamos kompensacijos ar sklandžios perkėlimo galimybės
Viena iš didžiausių vartotojų nusivylimų – Microsoft nesuteikia nei kompensacijų, nei būdų paprastai perkelti skaitmenines video bibliotekas į kitas platformas. Vis dėlto JAV vartotojams siūlomas šioks toks sprendimas – atrinktus filmus ir laidas galima susieti su „Movies Anywhere“ paslauga. Tai – skaitmeninis turinio „seifas“, leidžiantis vienoje vietoje pasiekti suderinamus pirkinius iš įvairių pagrindinių pardavėjų.
Rinkos kontekstas: Microsoft traukiasi, kai dominuoja transliavimo paslaugos
Staigus Microsoft pasitraukimas iš skaitmeninių vaizdo turinio pardavimų atspindi platesnę pramogų technologijų tendenciją. Tokie transliavimo gigantai kaip Netflix ir Amazon Prime Video užtikrina itin stiprią konkurenciją, siūlydami turinį pagal poreikį, tad tradicinės transakcijų pagrindu veikiančios paslaugos, tokios kaip Microsoft, susiduria su iššūkiais. Net oficialūs Microsoft palaikymo puslapiai dabar siūlo vartotojams rinktis alternatyvias platformas – tarp rekomenduojamų yra Amazon Prime Video, Apple TV ir Fandango at Home, kaip šaltiniai naujausioms skaitmeninėms pramogoms.
Vartotojų reakcijos ir bendruomenės nuomonė
Apie uždarymą greitai pradėta diskutuoti Reddit, kai Xbox vartotojai pradėjo gauti oficialius pranešimus apie filmų ir TV laidų pardavimų pabaigą. Daugelis bendruomenės narių teigė, jog tokio žingsnio tikėjosi jau kurį laiką – pastaraisiais mėnesiais pastebėtas sumažėjęs akcijų ir nuolaidų kiekis parduotuvėje. Visgi kai kurie vartotojai labai nerimauja, kad ateityje gali būti panaikinta ir pati „Movies & TV“ programėlė, kas gali atimti prieigą prie jau įsigytos skaitmeninės kolekcijos.
Microsoft skaitmeninės žiniasklaidos raidos palyginimas
Šis žingsnis – nebe pirmas, kai Microsoft traukiasi iš žiniasklaidos paslaugų. 2015 metais bendrovė uždarė „Zune“ muzikos parduotuvę, o 2017-aisiais – ir „Groove Music“ paslaugą, nukreipdama naudotojus muzikos kolekcijas perkelti į Spotify. Užbaigusi „Movies & TV“ pardavimus, Microsoft akivaizdžiai koncentruojasi į tas sritis, kuriose mato ilgalaikę paklausą – kaip žaidimų prenumerata Xbox Game Pass ar kitas skaitmeninio turinio platinimo sprendimus.
Kas laukia skaitmeninio turinio nuosavybės ateityje?
Ši parduotuvės uždarymo naujiena išryškina rizikas, susijusias su skaitmeninio turinio nuosavybe nuolat kintančioje žiniasklaidos rinkoje. Vartotojams rekomenduojama pasitikrinti, ar jų pirkimai gali būti susieti su „Movies Anywhere“ platforma ir stebėti tolesnius pranešimus apie „Movies & TV“ programėlės likimą. Technologijų entuziastams ir skaitmeninio turinio kolekcininkams Microsoft pasitraukimas yra aiškus signalas apie besikeičiantį skaitmeninių pramogų pasaulį ir augančią visapusių transliavimo platformų įtaką.
Šaltinis: gizmodo

Komentarai